Minder verkeersdoden

MofkaP

Banned User
13 nov 2002
5.393
3
Het aantal vekeersdoden is vorig jaar aanmerkelijk minder dan in 2003. Van 1088 naar 881. Ook het aantal omgekomen motorrijders daalde naar 91 van 96.

Laten we die trend vooral doorzetten.
 
Laatst bewerkt:
Aantal verkeersdoden spectaculair gedaald
Het aantal verkeersdoden is vorig jaar spectaculair gedaald. Eiste het verkeer in 2003 nog 1088 levens, in 2004 is dat aantal uitgekomen op 881. Dat is een daling van niet minder dan 19%.
CBS
Dat melden het CBS en de Adviesdienst Verkeer en Vervoer van het ministerie van Verkeer en Waterstaat. In 2003 was het aantal verkeersdoden nog gestegen, tegen de trend van de laatste jaren in.


Ziekenhuisopnamen
Volgens minister Peijs van Verkeer liggen de cijfers zelfs onder die meerjarige trend. Het (voorlopige) aantal ziekenhuisopnamen ging met 10 procent omlaag naar 9486.

Leeftijdscategoriën
Alle leeftijdscategorieën lieten een flinke daling aan verkeersdoden zien. Onder kinderen tot en met 11 jaar waren het er 23, vergeleken met het opvallend hoge aantal van 42 in 2003. Onder 16- en 17-jarigen - de bromfietsleeftijd - ging het aantal flink omlaag, van 49 naar 28.

Revolutionair
Verkeersorganisatie 3VO noemt de cijfers revolutionair. Zij ziet haar overtuiging bevestigd dat veilig verkeer in Nederland 'geen utopie' is. Om ervoor te zorgen dat dit niet blijft bij een eenmalige uitschieter, roept 3VO minister Peijs op tot een nieuwe doelstelling en te mikken op maximaal 750 verkeersdoden in 2010. Zij zit immers nu al op haar streefcijfer van negenhonderd doden in 2010.


We gaan voor "0" :} nog meer flitsers,drempels,en lang leve Koos.
Typisch om de lat nog lager te leggen,is dit wel reeel??
 
Het aantal vekeersdoden is vorig jaar aanmerkelijk minder dan in 2003. Van 1088 naar 881. Ook het aantal omgekomen motorrijders daalde naar 87.

Laten we die trend vooral doorzetten.
:^

Ik ben wel benieuwd of er uit de cijfers is vast te stellen wáár minder doden gevallen zijn.
 
Als de NL versie van Goebbels maar niet met verkeerde oorzaak-gevolg relaties gaat smijten :r
 
Aantal motordoden blijft redelijk gelijk (rond de 100). Wat gezien het feit dat er steeds meer motorrijders bij komen een relatieve daling is. Goede zaak dus.
 
Aantal motordoden blijft redelijk gelijk (rond de 100). Wat gezien het feit dat er steeds meer motorrijders bij komen een relatieve daling is. Goede zaak dus.
Eerste maar eens zien hoe het ligt met het aantal kilometers dat die motorrijders per jaar aflegt, dat zegt me meer dan veel motorrrijders erbij die allemaal 1000 kilometer per jaar aflegt ;)
 
Wat is trouwens dan de GOEDE oorzaak - gevolg relatie ???

Laat ik antwoord geven door te citeren:
I have not failed, I have just found 10,000 ways that don't work.
-Einstein


Maaruh om even te reageren op die cijfers: Hopelijk is het geen toevalsjaar en blijft het zo (of nog minder ongelukken/doden/gewonden).
 
Eén zwaluw maakt nog geen zomer. Eerst maar eens kijken of het geen eenmalige meevaller is. Gelijk van een trend spreken is wel erg voorbarig.

Verder ben ik benieuwd waar de daling ligt en in hoeverre dit door het 'beleid' veroorzaakt wordt.

[me]Orpheus is bang dat zulke cijfers misbruikt worden om nog meer struikroverij te goedvaardigen en de snelheidslimieten nog wurgender te maken zodat er nog meer geld opgehaald kan worden.
[/me]


Rare daling... :? :+ :?
Lees nog eens goed... :P
 
Laatst bewerkt:
Laat ik antwoord geven door te citeren:
I have not failed, I have just found 10,000 ways that don't work.
-Einstein
Helaas betekend dat dus ook dat welke conclusie ook getrokken word...het een juistere is dan jij nu aangeeft :?



Wat zou een oorzaak kunnen zijn van de terugloop...

Dat we beter zijn gaan opletten op de weg...toleranter zijn naar elkaar...meer rekening zijn gaan houden met elkaar....dat we de verkeersregels beter zijn gaan kennen :?
 
Eigenlijk heel logisch...

Er is veel meer file en drukker op de wegen.
Hierdoor wordt er minder hard gereden en zijn de ongelukken "zachter"...

Het is veel belangrijker om te weten WAAROM..er minder verkeersdoden zijn.

Net zoals die vervuiling, door de vele files is er meer uitstoot. Nee, dan helpt het zeker om de snelheden op de wegen naar 80 terug te brengen.....je staat nog steeds in de file samen met vele andere autos te stinken.

leuk politieke verhaaltjes allemaal....
 
Helaas betekend dat dus ook dat welke conclusie ook getrokken word...het een juistere is dan jij nu aangeeft :?



Wat zou een oorzaak kunnen zijn van de terugloop...

Dat we beter zijn gaan opletten op de weg...toleranter zijn naar elkaar...meer rekening zijn gaan houden met elkaar....dat we de verkeersregels beter zijn gaan kennen :?

- Dat we met z'n allen zoveel stilstaan in de file dat er van rijden niks meer komt? :P

Eigenlijk heel logisch...

Er is veel meer file en drukker op de wegen.
Hierdoor wordt er minder hard en zijn de ongelukken "zachter"...

Het is veel belangrijker om te weten WAAROM..

Net zoals die vervuiling, door de vele files is er meer uitstoot. Nee, dan helpt het zeker om de snelheden op de wegen naar 80 terug te brengen.....je staat nog steeds in de file samen met vele andere autos te stinken.

leuk politieke verhaaltjes allemaal....
De meeste ongelukken gebeuren nog steeds op de 80km wegen. Niet de wegen waar de meeste files staan. Ik zet dus mijn vraagtekens bij jouw verklaring. Mijn eerste opmerking in deze post is dan ook bedoeld als geintje.
 
Wat is trouwens dan de GOEDE oorzaak - gevolg relatie ???
:^ Kweenie hoor, ik vrees dat de pantoffelhelden in Den Haag wel weer zullen beweren dat dit komt door het aantal flitspalen en struikBOA's :r

Maarre....als ik zo eens om me heen kijk op de weg wordt het er niet veiliger op met al die asociale verkeersdeelnemers..... :X
 
Helaas betekend dat dus ook dat welke conclusie ook getrokken word...het een juistere is dan jij nu aangeeft :?

Waar ik op doelde is dat je wel kunt 'weten' welke het niet zijn, zonder ook daadwerkelijk te weten wat het wel is. Ook dat kun je uit zijn uitspraak halen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan