Minder vermogen met Doma uitlaat op een Vmax?

Dr.@

Die hard MF'er
10 nov 2003
623
0
HillBillyDorp (H'sum)
Op mijn eeuwige tocht over het internet
stuitte ik op een online catalogus van een
onderdelen dealer uit Duitsland. En al lezend kom ik hetvolgende tegen;

Auspuffendtopfsatz Pro-Racing, 4in2,
Die zwei Edelstahlendtopfe werden auf die orginal
Krummer gescgoben, leistung im gesamten Drehzahlbereich
minus 7 PS, dumpfer voller Klang,
edoch 9 db(a) lauter. Vergaserbedusung mub niet geandert werden.

Nou is mijn vakantie duits niet zo best (of ik wil het niet geloven)
maar lees ik nou echt wat ik denk? (Dan klopt mijn gevoel dus toch)

grtz.
Dr.@

Heb je een link van die pijpen?
Heel belgisch limburg rijdt met DAM uitlaten op hun Vmax en DOMA pijpen schijnen leuk te klinken.

Maar het is mogelijk dat een andere uitlaat een verminderd vermogen oplevert.
De doorstromingskarakteristisch is dan anders waardoor de motor meer kans krijgt om meer vers mengsel eruit te laten vliegen (je kleppentiming verander je niet) doordat je een vermindere tegendruk hebt.

GVD, wat een typo's deze morgen B|

Laatst bewerkt:
@max
Ik vrees ook dat jij niet meer ongestrafdt
terug kunt naar orginele uitlaaten. :)
Maar tis dus een bekent verhaal,
ik voelde me toch een beetje bekocht toe ik het las ...
maar aan de andere kant ...
de oren willen ook wat :9

@chevy454
Hier het linkje waar ik het gelezen heb
www.V-Max-F-Maerz.de
het staat in de catalogus die je kunt dl. (veel mb's)

grtz.
Dr.@

Had het niet specifiek op Doma maar ongeveer op iedere hoek van de straat vind je motors met van die selfmade pijpjes. Ken Doma niet goed genoeg om daar een oordeel over te vellen :} Misschien iets duidelijker zijn in vervolg.

Maar zelf rij ik niet met akrapovic ;) Ben absoluut geen merkenaanhanger maar probeer een uitlaatje te vinden die mij meeste oplevert en geluid kan me enigszins gestolen worden. Altijd mooi meegenomen maar zal geen uitlaat kiezen voor het geluid maar dat is mijn keuze natuurlijk ;)

Mijn uitlaatje lijkt nog wel een beetje op een orginele maar hij is wel 4 kg lichter :)
Geluid zit ook wel goed, met dempers amper hoorbaar en zonder dempers hmmm
Echter keerzijde van de medaile, veel verlies van vermogen '(
Maar het oog en het oor wil ook wel wat.
Alles wat ik nu kwijt ben aan vermogen maakt mijn NOS setje wel weer goed.
Daar is het max vermogen bepaald door de mechanische belastbaarheid van het materiaal, dus gewoon grotere sproeiers erin en blazen maar, +200 BPH })
De tijd zal het uitwijzen...

welke dempers (behalve de standaard) hebben wel een gunstige werking op het vermogen??

Ik heb voor mijn CBR600RR een volledig arrow systeem gekocht, wat met db-killer volledig E-keurmerk heeft.
Dat heeft mij van 104aw naar 114pk aw gebracht als volledig open is. Als de killer er in zit heb ik nog 111pk. Is toch een 10% vermogenwinst ipv van verlies. Zelfs met killer heb ik nog een 6% winst. En weegt minder dan de helft van orginele systeem.
En maakt nog een lekker geluid ook ;)

Tja als je overschot aan pks hebt met NOS kan ik er inkomen dat het je niet veel kan schelen :]

Ik heb voor mijn CBR600RR een volledig arrow systeem gekocht, wat met db-killer volledig E-keurmerk heeft.
Dat heeft mij van 104aw naar 114pk aw gebracht als volledig open is. Als de killer er in zit heb ik nog 111pk. Is toch een 10% vermogenwinst ipv van verlies. Zelfs met killer heb ik nog een 6% winst. En weegt minder dan de helft van orginele systeem.
En maakt nog een lekker geluid ook ;)

Tja als je overschot aan pks hebt met NOS kan ik er inkomen dat het je niet veel kan schelen :]

kijk das beter :9 er zijn nou gewoon veel dempers op de markt puur te gunste voor de sound. maar er zijn vast wel demper te vinden die daadwerkelijk te goede komen voor je vermogen + dat ze ook nog een redelijk coole sound geven.

geef mij dan maar het laatste :)

Terug
Bovenaan Onderaan