Patrick CB600F
Rookie
Mijn Honda Hornet CB600F (2010) geeft volgens de fabriek een 102 pk af...vandaag op de dyno gekomen tot 75 pk... antwoord van de dealer is dat mogelijk mijn Shark exhaust slip-on de oorzaak zou kunnen zijn. Deze zou door een veranderende tegendruk/verhouding lucht/benzine etc bij zo'n 10.000 RPM de stagnatie van het vermogen kunnen veroorzaken, ofwel het motormanagement wat in de war kunnen brengen. Op de uitslag van de dyno is er een mooie rechte lijn te zien tot 75pk (10.000 RPM)....en ineens een vrije val naar beneden en wat pruttelende lijnen verder...het zou opgelost kunnen worden met een Powercommander zeiden ze.
Ik kan me niet voorstellen dat door een slip-on een 27 pk verlies zou kunnen optreden? Voor de rest is alles standaard aan de motor en ik zou kunnen proberen te testen hoe het rijd met de standaarduitlaat, uiteraard ga ik dat doen. Ben benieuwd naar jullie ervaring/mening!
Ik kan me niet voorstellen dat door een slip-on een 27 pk verlies zou kunnen optreden? Voor de rest is alles standaard aan de motor en ik zou kunnen proberen te testen hoe het rijd met de standaarduitlaat, uiteraard ga ik dat doen. Ben benieuwd naar jullie ervaring/mening!