minder vermogen VFR 750F

Status
Niet open voor verdere reacties.

het bosch 2

MF'er
25 apr 2005
85
0
bemmel
Hallo!

Sinds kort merk ik dat mijn Honda VFR '91 niet meer zo snel richting topsnelheid gaat, eenmaal op 140 kmph loopt hij niet hard meer weg. Eerder was dit veel beter. Ook heb ik ontdekt dat aan de voorzijde van het motorblok, een van de twee uitlaatstukken, er nat uit ziet..Wie heeft een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn????

Bedankt & groeten,

Hans
 
Vandaag even het een en ander bekeken;

-een cilinder doet het niet; het uitlaatstuk wordt niet warm
-de bougie vonkt goed
-de bougie ziet er nat uit dus er komt benzine bij..

Helup!


;(
 
Ik heb bij mijn VFR vorig jaar eenzelfde soort probleem gehad en dat bleek na flink wat meet en zoekwerkt te liggen aan een losgetrilde hoofdsproeier in een van de carbs. Er kwam zoveel benzine uit die carb de cilinder in, dat ontsteken van het ietwat rijke mengsel niet meer mogelijk was. Als de bougie goed vonkt en een nieuwe bougie geen verbetering veroorzaakt zou ik eens carbs gaan demonteren.
 
Ok, dat ga ik morgen meteen nakijken, sowieso is het wel goed om de carberateurs even goed na te kijken. Je kunt er alleen niet echt makkelijk bij, nadeeltje van het v-blok zullen we maar zeggen.. :9
 
Als de verdenking bij de carbs ligt, dan zou ik (voor viertakt) eerst voor pakweg 9 euri een flesje carburateur-reiniger over 2 tankbeurten verdeeld aan de brandstof toevoegen en flink rijden (met dit mooie weer). SOMS hoef je dan helemaal niet meer te sleutelen.

Ligt er een sproeier los ofzo, dan helpt zoiets natuurlijk niet maar heel vaak wèl tegen wat vuil in de vlotterkamer waardoor de vlotter stroef of niet ver genoeg terugkomt.
 
Als de verdenking bij de carbs ligt, dan zou ik (voor viertakt) eerst voor pakweg 9 euri een flesje carburateur-reiniger over 2 tankbeurten verdeeld aan de brandstof toevoegen en flink rijden (met dit mooie weer). SOMS hoef je dan helemaal niet meer te sleutelen.

Ligt er een sproeier los ofzo, dan helpt zoiets natuurlijk niet maar heel vaak wèl tegen wat vuil in de vlotterkamer waardoor de vlotter stroef of niet ver genoeg terugkomt.

De bougie wordt wel nat van de benzine, dus er komt wel brandstof in de cilinder en dan zou hij toch iets moeten doen. Hij ontsteekt echter niet, terwijl de bougie wel vonkt.
Naast een losse sproeier, kan ik dan hooguit nog denken aan verbrande kleppen.
Maar dan heb je bij een VFR wel heel rare dingen gedaan of 10 jaar geen onderhoud gepleegd.
 
Vroembert: ik denk aan een vuiltje misschien in een vlotterkamer dat maakt dat de vlotter niet (altijd) goed sluit (niet hoog genoeg terug komt drijven) en dan zou verzuipneiging ontstaan.

Maar hij heeft dat spul al open en controleert vast ook dat stukje wel mee.
 
Tjonge jonge ongelovelijk hier |( ! Alles goed schoon, de bedrading van de ontsteking helemaal gecheckt incl. connectoren..Alles weer netjes terug geplaatst en nog geeeen arbeid in de stagnerende cilinder :?

Weet iemand of de timing bij de vfr elektronisch geregeld is, of verstelbaar is en op welke manier?? Misschien vind de ontsteking op het verkeerd moment plaats?

Ik hoop snel wat te horen voor het mooie weer weer voorbij is..!!
 
Tjonge jonge ongelovelijk hier |( ! Alles goed schoon, de bedrading van de ontsteking helemaal gecheckt incl. connectoren..Alles weer netjes terug geplaatst en nog geeeen arbeid in de stagnerende cilinder :?

Weet iemand of de timing bij de vfr elektronisch geregeld is, of verstelbaar is en op welke manier?? Misschien vind de ontsteking op het verkeerd moment plaats?

Ik hoop snel wat te horen voor het mooie weer weer voorbij is..!!

Aan je timing kan het niet liggen, je bobines sturen elk 2 cilinders aan, dus dan zou ie op 2 pitten moeten gaan lopen ipv 3

Is er wel compressie :?

Even compressie meten?
 
als je motor koud is, en je start hem, moet je hem na 2-3 seconden weer uitzetten, niet langer, anders ben je al te laat. Dan moet je snel aan de uitlaten voelen. ze moeten dan allemaal even warm/heet zijn. als dat niet zo is, dan weet je in elk geval welke cylinder problemen geeft.

heel vaak heb je bij een 4cylinder 2 bougies. het kan zijn dat dat bij jouw motor anders is, maar het verbaast me wel. misschien het v-blok wel.

compressie meten doe je met een compressiemeter. als je die niet hebt, en je zit niet vaak aan motoren te prutsen, zou ik niet zon ding kopen.
 
Hallow....

Samen met Hans sleutel ik aan die schitterende VFR. Bij een :} Suzuki :} had ik het wel geweten maar nu staan we echt voor een raadsel.
De kompressie kan ik helaas niet meten maar daar twijfel ik (nog) niet echt aan.

Wat ik vreemd vind is dat die 4e cilinder nog geen rookpluimpje uitstoot. Stotterde hij maar dan was dat al een opluchting. Ik twijfel een beetje aan de bobine. Iedereen kent het wel dat de bougie buiten de cilinder vonkt maar in de cilinder niet. Aan de bougie zelf lig het niet die kunnen we onderling uitwisselen zonder problemen.

Vanavond de bobine eens wisselen. (en ja alleen de bobines ;) )

Groeten Just Fun :}
 
Ik ben benieuwd hoe groot het gat in de zuiger is.
Alle cilinders zijn erg laag overigens, dus het zou ook een meetfout kunnen zijn, maar dan had 4 toch wel wat druk moeten hebben
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan