minder vermogen VFR 750F

Status
Niet open voor verdere reacties.

het bosch 2

MF'er
25 apr 2005
85
0
bemmel
Hallo!

Sinds kort merk ik dat mijn Honda VFR '91 niet meer zo snel richting topsnelheid gaat, eenmaal op 140 kmph loopt hij niet hard meer weg. Eerder was dit veel beter. Ook heb ik ontdekt dat aan de voorzijde van het motorblok, een van de twee uitlaatstukken, er nat uit ziet..Wie heeft een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn????

Bedankt & groeten,

Hans
 
Een vast gelopen VFR blok?!?!
Dan moet je wel echt goed zoeken hoor, de VFR blokken staan niet bekend als probleem blokken en zijn in de praktijk uiterst betrouwbaar. Het kan altijd kapot (zie dit topic) maar dat is toch echt een uitzondering..

Maargoed succes met het heeeeeeeeellll goed zoeken.......... :)
 
Ja maar als het blok heel is gaan ze echt niet de onderdelen uit het blok los verkopen. Je zult dan echt een blok moeten zoeken wat defect is en die zijn er (gelukkig) niet veel.

vfroem heeft een paar blokken liggen voor weinig (vanaf 175 euro) met 3 maanden garantie zelfs, dus dat zal niet makkelijk zijn om een defect blok te vinden tegen een veel lagere prijs, dan komen daar nog de pakkingen en keringen bij, dan moet je dus in totaal ruim onder de 175 euro blijven anders is het al te duur.
 
Ik weet niet of ik het daar mee eens kan zijn... :)
Als je een vast gelopen blok kan vinden of gewoon een oud blok... gewoon zoeken en rond bellen, een nokkenas kan makkelijk met de post mee dus dat moet wel lukken denk ik zo. :Y

Even de motor slopen afbellen. motorblok nummers bij de hand houden. :Y


En dan blijf je nog met een blok zitten dat maar 6-7 bar compressie levert... -O-

Heren,

Ik heb net de compressie gemeten, met de volgende uitslag;

cilinder druk(bar)
1 7
2 6,25
3 6,5
4 0

uhm,dies nie goed denk ik :? :(
 
:} Kijk we zijn weer terug bij het onderwerp... :}

Dat met die luchtdruk is wel een goed idee, heb ik nog nooit aan gedacht! Ik haal 'm altijd rustig uit elkaar tot ik de oorzaak tegen kom. Dat een VFR 11 bar moet hebben vindt ik minder leuk. Dat betekend inderdaad dat de andere cilinders ook niet lekker in hun vel zitten. Maarja zoals ik al zei...
Utrecht here whe come!! *O*

Tot volgende week....

Dat een VFR een compressieverhouding van 1:11 heeft betekent niet dat de druk in de cilinder 11 bar moet zijn. De compressieverhouding geeft de verhouding tussen de kopinhoud en te totale cilinderinhoud + kopinhoud aan.

compressieverhouding=(cilinderinhoud + kopinhoud)/kopinhoud
 
Strakke opmerking van je.. :}

Ik kon die 11 bar ff niet thuis brengen. De ingezogen lucht word toch in verhouding 11 keer vaster geperst zeg maar. Ongeacht hoeveel er in komt... 1 : 11


Maaru ik zie dat Hans de VFR rijder nog niet gereageerd heeft dus maai ik alvast wat gras voor z'n voeten weg....

Bij een nadere inspectie zagen we dat de kleppen ook al verdiept in de kop zitten en in de uitlaat konden we zien dat de klepstelen krom zijn...
Moeten we nog verder gaan? :N

Mischien laat hij nog wel wat weten als we de kop straks los maken...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vanavond een vastgenaaid RC36-1 blok opgehaald, heb het nu bijna helemaal leeggehaald.
Ding is vastgenaaid op 2 big-ends door oliegebrek (ding scheen nogal wat olie te verbruiken na 180K).
Nokkenassen zaten er nog 2 bij van 1 cilinderpaar, maar ik ben ff vergeten of dat nu de voorste of de achterste was.
Ik wil zelf de carterhelften, lege cilinderkoppen, alle deksels en nog een paar dingetjes houden (wil kijken of het blok in mn RC24 past en daarna kan het nog voor wat dingen nuttig zijn), maar mocht je aan bv de losse kleppen of de zuigers iets denken te hebben dan laat het maar weten, je mag het zo hebben.

Weet alleen nog niet hoe die dr uit zien, want mn honkietonkie doppen draaide ik alle 2 kapot op de kopbouten, dus moet ik morgen ff een nieuwe dop halen.

(mail-adres in mn profiel is tevens mn msn adres)
 
Hallo!

Het is even geleden, maar hier een update:

- Er is een ander blok aangeschaft, het monteren ervan is deze week zeker klaar *D

- De kop van het oude blok hebben we eraf gehaald, om te kijken wat er precies stuk was. Hier een paar fotoos van wat we tegenkwamen!

full
 
ik ben het volledig eens met dit vermoeden.. :Y :Y
hopelijk werkt het donorblok als een dolle! dan kun je snel weer :]
Die tweede is gaaf! :P

Vermoedelijk is eerst de nokkenas gebroken en heeft de zuiger daarna de kleppen dichtgeramd, erg bizar geval.
Moet bijna wel een productiefout in de as zijn geweest, die blokken zijn normaliter echt bulletproof.

Succes met het inbouwen van het donorblok! :)
:]
 
Hoop het ook!!!

@4x2; toch bedankt voor het aanbod hoor!

Misschien weet iemand waar je de kleppen kunt laten richten?? :+ _O-

Het is bijna klaar, alleen passen twee stekkertjes niet aan de kabelboom, de kleuren zijn hetzelde alleen moet ik de 'mannelijke variant' hebben..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan