minder vermogen VFR 750F

Status
Niet open voor verdere reacties.

het bosch 2

MF'er
25 apr 2005
85
0
bemmel
Hallo!

Sinds kort merk ik dat mijn Honda VFR '91 niet meer zo snel richting topsnelheid gaat, eenmaal op 140 kmph loopt hij niet hard meer weg. Eerder was dit veel beter. Ook heb ik ontdekt dat aan de voorzijde van het motorblok, een van de twee uitlaatstukken, er nat uit ziet..Wie heeft een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn????

Bedankt & groeten,

Hans
 
scheelt bijna niet,

Zie je een kromme klep, hoeft alleen de kop er af, zie je een gat in je zuiger moet alleen maar het hele blok uit elkaar. kan me haast niet voor stellen dat iemand zich daar ook maar een MINISCUL beetje door zou kunnen laten beinvloeden.... Dus.


Maar je hebt gelijk ik zie het verschil ook niet |(


:+ :+
 
scheelt bijna niet,

Zie je een kromme klep, hoeft alleen de kop er af, zie je een gat in je zuiger moet alleen maar het hele blok uit elkaar. kan me haast niet voor stellen dat iemand zich daar ook maar een MINISCUL beetje door zou kunnen laten beinvloeden.... Dus.


Maar je hebt gelijk ik zie het verschil ook niet |(


:+ :+


Als de klep krom zou zijn, dan heb je nog steeds geen antwoord waarom de andere cilinders ook te weinig compressie hebben. Als ze het aan mij vragen, dan zou ik voor een ander blok gaan, omdat deze (volgens compressiemeting) alleen nog maar in aanmerking komt voor totale revisie. (mits compressiemeting goed gedaan is met goed functionerende meter)

;)
 
Als de klep krom zou zijn, dan heb je nog steeds geen antwoord waarom de andere cilinders ook te weinig compressie hebben. Als ze het aan mij vragen, dan zou ik voor een ander blok gaan, omdat deze (volgens compressiemeting) alleen nog maar in aanmerking komt voor totale revisie. (mits compressiemeting goed gedaan is met goed functionerende meter)

;)


O en als het blok over zijn toeren gejaagd is, kunnen er best meer kleppen krom zijn. Maar zelfs bij 1 kromme klep wegen de totale kosten denk ik niet op tegen een goed 2e hands blok, zeker niet bij een VFR, die zelden kapot gaat.
Ik zou me dan denk ik nooit meer op m'n gemak voelen met dat blok, omdat ik niet weet wat er nog meer van de mishandeling te lijden heeft gehad


Het verschil tussen een bougie eruit draaien en konstateren m.b.v. een endoscoop dat je een nieuw blok nodig hebt, of het blok gelijk maar opensleutelen is naar mijn mening toch een hele hoop werk
 
Laatst bewerkt:
O en als het blok over zijn toeren gejaagd is, kunnen er best meer kleppen krom zijn. Maar zelfs bij 1 kromme klep wegen de totale kosten denk ik niet op tegen een goed 2e hands blok, zeker niet bij een VFR, die zelden kapot gaat.
Ik zou me dan denk ik nooit meer op m'n gemak voelen met dat blok, omdat ik niet weet wat er nog meer van de mishandeling te lijden heeft gehad


Het verschil tussen een bougie eruit draaien en konstateren m.b.v. een endoscoop dat je een nieuw blok nodig hebt, of het blok gelijk maar opensleutelen is naar mijn mening toch een hele hoop werk


De endoscoop maakt hier geen ruk uit, hoe dan ook moet het blok toch altijd open of er moet een ander blok komen.Dus of er nu 1 klep niet goed is of 16, de kop moet er toch af. Open maken kost niets als je het zelf doet, en aangezien TS met een budget zit is openmaken de goedkoopste manier (dichtmaken word duurder ;) ).

Voor TS zie ik meer heil in een donorhart, aangezien alle compressiewaardes niet goed zijn.

:]
 
full


full


Die is stuk :o Hoe kan zoiets gebeuren :? Want dit heb ik nog nooit gezien :X
 
Dít heb ik ook nog nooit gezien (tenminste niet bij een standaard motor).
Maar, hoort de ander lagerkap niet ook (tenminste iets) losgedraaid te moeten zijn bij het loshalen v/d nokkenas :?
En zoals het eruit ziet, liggen je nokvolgers nogal diep, het lijkt erop dat de kleppen de zuiger geraakt hebben...........
 
jeeetje!!! dat is bijzonder!!
mogelijk een klein inkepingkje (spel je dat zo?) net naast je nok ontstaan bij de productie, en net als bij een plastic zakje waar je een begin scheurtje maakt en dan helemaal doorscheurt...

Maar een nieuwe nokken as moet wel te vinden zijn toch?
 
:X Pijnlijk hé maar gelijk een vraag...

Kun je bij die VFR zomaar een nieuwe of andere nokkenas in zetten? Buiten alle vragen om die bij deze nokkenas horen ben ik daar benieuwd naar.

Bij bepaalde type kawasaki's zijn de nokkenassen en de schalen waar ze in liggen op elkaar geslepen. Daar kun je niet zomaar een andere nokkenas in zetten. Bij Suzuki zoals de GSX-R1100 (Top machientje... ;) ) kan dit weer wel doordat alle nokkenassen en schalen van dezelfde waardes zijn. (als je begrijpt wat ik bedoel)

Ennu nu zou een endoscoop wel goed van pas komen... 8-)

Groeten JF
 
Wat zijn de aluminium delen trouwens lekker gelig, hoeveel heeft dat apparaat eigenlijk gelopen en krijgt ie ooit onderhoud ?

Het blok heeft ongeveer 60.000 gelopen en is ongeveer 5000 km in mijn bezit, sindsdien heeft hij altijd goed onderhoud gehad :Y daarvoor weet ik het natuurlijk niet, waar duid die kleur op dan??
 
Lakvorming door de olie, al is het wat slecht te beoordelen van een foto.
Maar dit krijg je nogal eens als er een mindere olie gebruikt is.
Niet perse slecht, maar het is wel een teken dat een of meerdere vorige eigenaren het niet zo bijster nauw namen met het onderhoud en/of dat ie heel wat meer gelopen heeft.
 
:X Pijnlijk hé maar gelijk een vraag...

Kun je bij die VFR zomaar een nieuwe of andere nokkenas in zetten? Buiten alle vragen om die bij deze nokkenas horen ben ik daar benieuwd naar.

Bij bepaalde type kawasaki's zijn de nokkenassen en de schalen waar ze in liggen op elkaar geslepen. Daar kun je niet zomaar een andere nokkenas in zetten. Bij Suzuki zoals de GSX-R1100 (Top machientje... ;) ) kan dit weer wel doordat alle nokkenassen en schalen van dezelfde waardes zijn. (als je begrijpt wat ik bedoel)

Ennu nu zou een endoscoop wel goed van pas komen... 8-)

Groeten JF


Uhm heeft iemand toevallig een enoscopie te leen, en weet iemand iets van die nokkenassen af??
 
Denk dat je voor een set nokkenassen net zoveel betaald als voor een compleet blok.... komen alle andere onderdelen nog bij :X


Penny wise, pound foulish... ?

Ik weet niet of ik het daar mee eens kan zijn... :)
Als je een vast gelopen blok kan vinden of gewoon een oud blok... gewoon zoeken en rond bellen, een nokkenas kan makkelijk met de post mee dus dat moet wel lukken denk ik zo. :Y

Even de motor slopen afbellen. motorblok nummers bij de hand houden. :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan