Hallo mede motorrijders en sleutel maniaken,
Ik heb onlangs mijn motorrijbewijs gehaald, maar moet de komende 2 jaar op 25kW rijden. Ik heb hier geen problemen mee, en dit topic gaat dan ook niet over hoe je hem moet terug tjoenen. Dat hoefde namelijk helemaal niet, en dat is juist het vreemde!
Ik heb een honda NTV 650 "94 gekocht van mijn vader. Deze motorfiets heeft oorspronkelijk 37kW (zo staat hij ook op kenteken), maar mijn vader had er 4 jaar geleden grotere inlaat rubbers in gedaan zodat de motor 42kW zou moeten hebben. Volgens mijn vader had deze ook gelijk meer power en merkte hij het verschil.
Omdat ik maar op 25kW mag rijden, heb ik de motor naar een zaak gebracht om deze op het gas te laten knijpen. Ik kreeg er ook netjes een verklaring en uitdraai van. Echter kreeg hij de motor niet hoger dan 21-22kW, dus haalde hij het schroefje er maar helemaal uit. Blijkt het dat 'ie maar 22,6kW aan maximaal vermogen heeft.
Enig idee hoe het kan zijn dat een motorfiets die eigenlijk 42kW zou moeten hebben, maar 22,6kW heeft?
Ik rijd nu gewoon op een 'lichte motorfiets' dus heel erg vind ik het niet, maar wel behoorlijk vreemd. Ook lijkt het me handig straks als ik mijn zwaar rijbewijs krijg, dat ik weet hoe ik de brommer weer op 42kW krijg.
specs:
Motor: Honda NTV 650cc uit 1994, volgens cataloog 37kW maar met grotere inlaat rubbers +/- 42kW.
Begrensing: noppes, niets, geen begrensing.
Max vermogen: 22,6kW @ 6814,0 RPM
Max Torque: 47,5 Nm @ 2652,5 RPM
Vermogentestbank type: Tovami 400
cheers,
Niels
Ik heb onlangs mijn motorrijbewijs gehaald, maar moet de komende 2 jaar op 25kW rijden. Ik heb hier geen problemen mee, en dit topic gaat dan ook niet over hoe je hem moet terug tjoenen. Dat hoefde namelijk helemaal niet, en dat is juist het vreemde!
Ik heb een honda NTV 650 "94 gekocht van mijn vader. Deze motorfiets heeft oorspronkelijk 37kW (zo staat hij ook op kenteken), maar mijn vader had er 4 jaar geleden grotere inlaat rubbers in gedaan zodat de motor 42kW zou moeten hebben. Volgens mijn vader had deze ook gelijk meer power en merkte hij het verschil.
Omdat ik maar op 25kW mag rijden, heb ik de motor naar een zaak gebracht om deze op het gas te laten knijpen. Ik kreeg er ook netjes een verklaring en uitdraai van. Echter kreeg hij de motor niet hoger dan 21-22kW, dus haalde hij het schroefje er maar helemaal uit. Blijkt het dat 'ie maar 22,6kW aan maximaal vermogen heeft.
Enig idee hoe het kan zijn dat een motorfiets die eigenlijk 42kW zou moeten hebben, maar 22,6kW heeft?
Ik rijd nu gewoon op een 'lichte motorfiets' dus heel erg vind ik het niet, maar wel behoorlijk vreemd. Ook lijkt het me handig straks als ik mijn zwaar rijbewijs krijg, dat ik weet hoe ik de brommer weer op 42kW krijg.
specs:
Motor: Honda NTV 650cc uit 1994, volgens cataloog 37kW maar met grotere inlaat rubbers +/- 42kW.
Begrensing: noppes, niets, geen begrensing.
Max vermogen: 22,6kW @ 6814,0 RPM
Max Torque: 47,5 Nm @ 2652,5 RPM
Vermogentestbank type: Tovami 400
cheers,
Niels