Minerale of syntethische olie

Cactus

MF'er
9 okt 2004
132
0
Amsterdam
Hoi, tijdje terug al een topic gehad over het olieverbruik van de BMW Gs, allemaal goede info hoor, maar nu heeft de motor een grote beurt gehad en hij zegt vooral geen synthetische olie maar lekkere dikke minerale olie erin, en ....je raad het al *D geen drup meer verbruikt ;)

Wat gebruik jij ???
 
En wat is daar de diepere reden voor ? Een Chinese uitvinding?
Het gaat er natuurlijk om welke motor je hebt, die bepaalt volgens mij de oliesoort, ja of nee? '(
 
Laatst bewerkt:
En wat is daar de diepere reden voor ? Een Chinese uitvinding?
Het gaat er natuurlijk om welke motor je hebt, die bepaalt volgens mij de oliesoort, ja of nee? '(
is dus half syntethische olie ,gebruik ik omdat mijn motor niet de jongste meer is(9 jaar),als ik volsyntethisch neem,dat plakt tegoed(het smeert te goed,gek maar waar)waardoor je de kans loopt op olie verbruik,en het kan nog wat problemen geven.en ik gebruik het omdat ik niet weet wat de vorige eigenaar erin gooide,dus de midenweg genomen,op advies van mede mf-ers
 
In een Beemer moet gewoon 20w50 mineraal.Alleen als je de winter door rijdt moet je eigenlijk iets dunnerre olie erin kiepen of gewoon wat rustiger warm rijden.
Ikzelf gebruik het hele jaar door 20/50 voor mijn beemertje. :] :]
 
Omdat je Boxer een luchtgekoeld blok heeft zijn de maatvoeringen allemaal wat ruimer dan bij een watergekoeld, en daarom moet er wat dikkere olie in (20w50).
En omdat het geen hoge toerentallen draait en het niet extreem belast wordt is een minerale olie prima daarvoor.
 
Ligt aan je gebruik.
Als je veel extreem gebruik hebt van je fiets, circuit, sahara, ed. dan zou ik syntetische olie gebruiken.
Voor normaal gebruik is 1/2 om 2/1 ook goed.
Voor de GS is zelfs minerale prima, al zal deze iets meer vervuiling achterlaten dan de 1/2 om 2/1..... (Koolresten)

Hou gewoon je boekje aan bij gemiddeld gebruik, ze hebben dat met een reden geschreven.
 
Semi Synth, 10W50 conform het boekje. Er zit nu Shell Advance VSX in.

Misschien maakt het niet zo veel uit welke olie je neemt, maar op olie bezuinig ik niet. Ik zou er zeker geen automotorolie ingooien, dat lijkt me niet zo lekker voor je natte plaat koppeling :X
 
Ligt aan je gebruik.
Als je veel extreem gebruik hebt van je fiets, circuit, sahara, ed. dan zou ik syntetische olie gebruiken.
Voor normaal gebruik is 1/2 om 2/1 ook goed.
Voor de GS is zelfs minerale prima, al zal deze iets meer vervuiling achterlaten dan de 1/2 om 2/1..... (Koolresten)

Hou gewoon je boekje aan bij gemiddeld gebruik, ze hebben dat met een reden geschreven.

Als ik het goed begrepen heb kan een koppeling van een aprillia niet goed tegen vol syntheet. Dus ik weet niet wat jij in je tuono gooit??

Zelf gooi ik half syntheet in mijn mille en verleg de vervangingscyclussen gewoon.
Na een paar circuitdaagjes en openbare weg km gaat hij er gewoon uit en is hij nog goed genoeg voor de auto.
 
Terug
Bovenaan Onderaan