mini knipperlichten i.p.v. origineel..werkt niet?

Investig8or

MF veteraan
14 jan 2002
2.232
0
Delft
Ik heb op deze zonnige dag besloten dat mijn voorknipperlichten (scrabble 3x woordwaarde) vervangen zouden worden door andere.
Ik kwam bij Groenewold motoren(mooie gsxr1000 stond er en een mooie sv1000) de volgende knippers tegen :
full

thuis gekomen sluit ik het ff snel aan om te zien hoe het eruit ziet.
Ze werken dus niet goed!
I.p.v. te knipperen staan ze continu aan :?
Zowel de originele als de nieuwe knippers hebben lampjes van 12v/21 watt.
Hoe kan dat nou?
En belangrijker : hoe los ik t op?


P.S.: Nieuwe motor kopen is pas volgend jaar dus daar heb ik nu niets aan :P
 
paar opties.

[*] Lampjes zijn niet of niet goed aaggesloten
[*] lampjes zijn stieken toch geen 21W
[*] lampjes zijn kapot???

Het feit is iig dat er veel te wijnig stroom loopt! ik kan zogauw allen 1 van de bovenstaande redenen daarvoor bedenken
 
Is er niet gewoon 1 kapot?
denk t niet , want alle lampen doen het wel , alleen knipperen vertikken ze

Op woensdag 26 maart 2003 19:17 schreef Gizzmo het volgende:
sluit er eerst eens eentje aan, en wissel eventueel de draden eens om.
ik heb er ook maar eentje aangesloten , en draden gewisselt , hielp helemaal niets :?

Op woensdag 26 maart 2003 19:17 schreef SuperKris het volgende:
paar opties.

[*] Lampjes zijn niet of niet goed aaggesloten
[*] lampjes zijn stieken toch geen 21W
[*] lampjes zijn kapot???

Het feit is iig dat er veel te wijnig stroom loopt! ik kan zogauw allen 1 van de bovenstaande redenen daarvoor bedenken

[*]aangesloten zijn ze , want ze branden constant
[*]als ze geen 21 watt zijn krijgen ze een pak slaag })
[*]zie eerste antwoord


als er te weinig stroom loopt , hoe kan dat dan?die andere lampen doen het ook.
zit er ergens een weerstand verstopt ofzo?
 
Laatst bewerkt:
Zolang hij niet heeel snel kinppert (zie je niet maar hoor je wel aan knipperlichtrelais) ligt het ook niet aan de accuspaning!

Als ze gewoon helmaal niet kniperen (maar wel branden) zijn die lampje toch echt geen 21W wat je wel zou kunnen doen:

[*] Een vermogens weerstand paralel over het lampje zetten (ca 6a7 ohm gok ik)
[*] De elco in het knipperlicht relais verlagen <-- is ook een gok!

Ik deng iig toch echt dat die lampjes stieken geen 21w zijn! maar wat ook zou kunnen is dat de knippers die er nu inzitten stieken ook geen 21W zijn maar veel meer (of mischien wel minder) en het knipperlichtrelais daarop is aangepast, maar dat lijkt mij niet er waarschijnlijk.

Als je wilt weten hoeveel watt die lampjes zijn heb je nodig: Je accu, wat draden, en een ampere-meter/multiemeter(moet wel tot 10A kunnen meten) Dan sluit je simpelweg je lampje direct op je accu aan en meet je de stroom die door het lampje loopt! dit sluit je allemaal dus serieel aan. dan doe je de gemeten stroom(ampere)x12 en dan weet je hoeveel Watt je lampje is!
 
Zolang hij niet heeel snel kinppert (zie je niet maar hoor je wel aan knipperlichtrelais) ligt het ook niet aan de accuspaning!

Als ze gewoon helmaal niet kniperen (maar wel branden) zijn die lampje toch echt geen 21W wat je wel zou kunnen doen:

[*] Een vermogens weerstand paralel over het lampje zetten (ca 6a7 ohm gok ik)
[*] De elco in het knipperlicht relais verlagen <-- is ook een gok!

Ik deng iig toch echt dat die lampjes stieken geen 21w zijn! maar wat ook zou kunnen is dat de knippers die er nu inzitten stieken ook geen 21W zijn maar veel meer (of mischien wel minder) en het knipperlichtrelais daarop is aangepast, maar dat lijkt mij niet er waarschijnlijk.

Als je wilt weten hoeveel watt die lampjes zijn heb je nodig: Je accu, wat draden, en een ampere-meter/multiemeter(moet wel tot 10A kunnen meten) Dan sluit je simpelweg je lampje direct op je accu aan en meet je de stroom die door het lampje loopt! dit sluit je allemaal dus serieel aan. dan doe je de gemeten stroom(ampere)x12 en dan weet je hoeveel Watt je lampje is!
denk dat ik zo iig wel zekerheid kan krijgen.
Ahhh goeie ouwe natuurkunde met P=VxI en V=IxR.
Alleen: ik heb zo'n mulimeter niet.
zal ik anders eens proberen beide booster lampies serieel aan een kant te doen?
als die lampies idd teweinig watt hebben zou t misschien wel beter gaan zo.....

En ik denk dat die lampjes idd minder watt zijn dan erop staat .
Als ik namelijk het knipperlicht voor er afhaal brand achter ook continu...
Als er iemand in de buurt van Delft zin heeft om ff te klooien let me know })
(wel multimeter meenemen :P )
 
Die kleine lampjes zijn idd geen 21 watt, ik heb ze namelijk niet kunnen vinden, en heb me eigen knippers omgebouwd naar bajonetlampjes, want die zijn er wel in 21/23 watt.
 
Sluit anders even één van de originele lampjes parallel aan het nieuwe lampje aan. Gaat ie dan wel knipperen, dan zal het nieuwe lampje idd te weinig vermogen vragen. (Heb je geen multimeter nodig).
 
Wel raar dat het wel op t lampje staat dan :X
Ik ga zo een en ander proberen , serieel enz.Wil toch een knipperlicht in de koplampmaken die serieel moet , dus komt wel goed uit.

Weet iemand toevallig hoeveel watt die dingen wel zijn?
dat zou een end schelen :}
 
Op woensdag 26 maart 2003 19:59 schreef Investig8or het volgende:denk dat ik zo iig wel zekerheid kan krijgen.
Ahhh goeie ouwe natuurkunde met P=VUxI en VU=IxR. :)
Alleen: ik heb zo'n mulimeter niet.
zal ik anders eens proberen beide booster lampies serieelPARALEL aan een kant te doen?
als die lampies idd teweinig watt hebben zou t misschien wel beter gaan zo.....

En ik denk dat die lampjes idd minder watt zijn dan erop staat .
Als ik namelijk het knipperlicht voor er afhaal brand achter ook continu... Wat bedoel je hiermee??? als je bijde knippers (dus voor en achter) aan hebt gesloten branden ze dan bijde niet constant??? zoja, dan is er iets anders aan de hand!
Als er iemand in de buurt van Delft zin heeft om ff te klooien let me know })
(wel multimeter meenemen :P ) kom jij maar naar bussum :P
 
V=U , je hebt helemaal gelijk.

Die lampies moeten dus paralel?
Ik dacht dat , als die lampjes toevallig nou 10 watt zouden zijn , je ze serieel moest plaatsen.....weer wat geleerd ;)

Over die originele knippers :
als ik de originele voorknipper eraf haal blijft achter constant branden.Andersom ook.
Nu is het echter zo ,dat met voor die nieuwe gemonteerd ze beiden constant gaan branden....daarom wil ik het gaan proberen met 2 lampjes paralel(ipv serieel).

En ik mag niet naar bussum , mijn knipperlichten doe t niet :P
 
V=U , je hebt helemaal gelijk.

Die lampies moeten dus paralel?
Ik dacht dat , als die lampjes toevallig nou 10 watt zouden zijn , je ze serieel moest plaatsen.....weer wat geleerd ;)

Over die originele knippers :
als ik de originele voorknipper eraf haal blijft achter constant branden.Andersom ook.
Nu is het echter zo ,dat met voor die nieuwe gemonteerd ze beiden constant gaan branden....daarom wil ik het gaan proberen met 2 lampjes paralel(ipv serieel).

En ik mag niet naar bussum , mijn knipperlichten doe t niet :P

Ok, dan zeg ik nu met 99,9999999999999.....% get the point? dat die lampjes geen 21W zijn en dat dat je enige pobleem is. Je beste optie is om een vermogensweerstand paralel over het lampje te moteren zodat er door deze combinatie alsnog 21W gaat lopen. Moet ik allen wel weten hoeveel watt er door dat lampje loopt om jou te kunnen vertelen welke weerstand je nodig hebt, anders kan ik alleen maar gokken. Eventueel zou je ook de knipperlichtrelais kunnen verbouwen, maar dit is niet aan te raden!
 
hoi ik had hetzelfde probleem bij mijn cbr
had ook kleine knippers gekocht maar die
gingen snel knipperen,heb toen bij motoport 12v 23watt
gekocht, dat zijn kleine bajonet halogeen lampjes.

een extra elko paralel over de elko in het knipperlichtrelas zetten zou de oplossing voor jou zijn. Had ik ook op mijn moped gedaan
 
Heb net de beide nieuwe knippers paralel erop gezet , en ja hoor , knipperdeknipper.
nou komt dit mooi uit , omdat ik dus in de koplamp ook knippers wilde zetten.
Ik ga wel even zoeken naar 12v21w lampjes of een weerstand liever nog, want voorlopig moet ik zonder de koplamp knippers doen.
Moet ik natuurlijk nog steeds een multimeter erover zetten om te weten hoeveel deze lampjes nou wel zijn....
Toch raar dat er 12v 21w op staat.Morgen wel even bellen met Groenewold O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan