mini-ruitje op naked ---> helpt tegen rijwind?

Zeekakkelobbes

MF veteraan
9 mrt 2008
2.486
0
Helpt zit echt om de druk van rijwind een beetje van je lichaam te halen?
Ik wil deze gaan bestellen, iemand die hem heeft?
gezien het zo een klein ruitje is (een grotere vind ik lelijk) vraag ik me af of het wel verschil maakt...

motozoom.nl
bestelnummer: 12006532

louis.de
bestelnummer: 10006532
 
als je nu gewoon het linkje plaatst, krijg je veel sneller antwoord....

10006532.jpg


Ik zou het niet durven zeggen.
ALs je korter dan 1.85m bent zal die best leuk werken :Y
 
ruitje helpt perfekt!!!! *O*



om je klokken uit de wind te houden :9



ik heb hem ook
mertk er geen ruk van met of zonder ik heb hem puur voor de looks

of je nou 120 gaat of 220 je merkt er echt helemaal niks van


sccs met de keuze :]
 
Helpt zit echt om de druk van rijwind een beetje van je lichaam te halen?
Ik wil deze gaan bestellen, iemand die hem heeft?
gezien het zo een klein ruitje is (een grotere vind ik lelijk) vraag ik me af of het wel verschil maakt...

motozoom.nl
bestelnummer: 12006532

louis.de
bestelnummer: 10006532


Je rijdt naked of niet. Op een naked horen geen ruitjes (ook niet voor de looks) :N :r
 
Laatst bewerkt:
Je rijdt naked of niet. Op een naked horen geen ruitjes (ook niet voor de looks) :N :r

sukkel...


wees blij dat ik mijn ruitje wel mooi vind op mijn motor



anders had jij niks om af te zeiken langs de weg terwijl die duc uitelkaar flikkert :W
 
Ik heb de carbon versie op mijn GS zitten.
De wind wordt er niet minder door, maar ik voel wel duidelijk dat het invloed op de wind heeft. Want de wind komt niet meer vol op mijn bovenlijf, maar wordt verspreid over mijn lichaam :)
 
Dit hangt af van verschillende factoren,lichaamsgrootte,grootte van het ruitje,zithouding,enz,enz,....
Ik zelf heb ooit maar 1 motor gehad waar de ruit redelijk goed bescherming gaf en dan was het nog niet 100% en dat was een Pan Europ ST 1100,sindsdien nog 2 motoren gehad,de eerste het scherm eraf gekieperd en nu rij ik met een GSX 1400 en daar komt ook geen scherm meer op.
Waar je moet mee oppassen is,als je een ruitje monteerd dat de wind van je romp houdt,je enorm last kan hebben van turbulentie rond je helm en da's nog véél erger.Je zou eigenlijk eens een motorzaak moeten binnen stappen en vragen om er eentje te monteren,een proefrit maken en dan beslissen....succes ermee.
 
Ik ben 1.82m en had een klein ruitje op mijn SF gezet om de druk een beetje te verminderen.
Dat doet het inderdaad, maar je krijgt er een verschrikkelijke wind/herrie rond je hoofd/nek voor in de plaats. Misschien als je slechts 1.60 meet...
Ruitje deze week er terug afgehaald. Is ook veel mooier zonder.
 
oke, bedankt voor jullie reacties!

ik ben zelf 1.81 meter, en extra turbulentie/herrie/wind rondom mn helm lijkt me niet zo fijn. voor de looks alleen doe ik het niet, en ik heb eens goed gekeken, het ruitje heeft een soort inkeping in het midden, waarbij de wind dus inderdaad door het midden richting je helm geleid wordt, wat me niet zo prettig lijkt.

Ik denk dat ik er dus maar van af zie...
 
nu ik toch bezig ben had ik nog ff een vraagje over een hefbok voor het achterwiel.

er staat in de specificaties: draagkracht max. 150kg

http://www.louis.de/_20227cb787c06de9c400929e2fbb4f0ef5/index.php?topic=search&searchterm=10003290

mijn bandit weegt toch ruim 200kg, maar word hiermee nou bedoelt de kracht die er op kan staan, of het maximale gewicht van de motor die er op kan?

want de motor draagt natuurlijk ook een gedeelte van het gewicht op het voorwiel...

kortom: geschikt of niet?
 
oke, bedankt voor jullie reacties!

ik ben zelf 1.81 meter, en extra turbulentie/herrie/wind rondom mn helm lijkt me niet zo fijn. voor de looks alleen doe ik het niet, en ik heb eens goed gekeken, het ruitje heeft een soort inkeping in het midden, waarbij de wind dus inderdaad door het midden richting je helm geleid wordt, wat me niet zo prettig lijkt.

Ik denk dat ik er dus maar van af zie...


Het kan best zijn dat die inkeping nou juist zorgt voor minder geraas rond je hoofd.
Zo heb je bij de K1200R van BMW ook een klein ruitje wat door het model zou zorgen voor de perfecte windgeleiding.
Het kan een verkoperspraatje zijn maar misschien klopt het verhaal wel.
 
oke, bedankt voor jullie reacties!

ik ben zelf 1.81 meter, en extra turbulentie/herrie/wind rondom mn helm lijkt me niet zo fijn. voor de looks alleen doe ik het niet, en ik heb eens goed gekeken, het ruitje heeft een soort inkeping in het midden, waarbij de wind dus inderdaad door het midden richting je helm geleid wordt, wat me niet zo prettig lijkt.

Ik denk dat ik er dus maar van af zie...



ik ben 5cm groter als jij en heb geen last van turbulentie rondom me kop door het ruitje op me xjr
 
ik ben 5cm groter als jij en heb geen last van turbulentie rondom me kop door het ruitje op me xjr


ja, maar het gaat me erom of het ook HELPT tegen rijwind, als het verslechterd of hetzelfde blijft laat ik het zo, ik houd mn motor het liefst zo naakt mogelijk ;)

herhaling:

nu ik toch bezig ben had ik nog ff een vraagje over een hefbok voor het achterwiel.

er staat in de specificaties: draagkracht max. 150kg

http://www.louis.de/_2022...h&searchterm=10003290

mijn bandit weegt toch ruim 200kg, maar word hiermee nou bedoelt de kracht die er op kan staan, of het maximale gewicht van de motor die er op kan?

want de motor draagt natuurlijk ook een gedeelte van het gewicht op het voorwiel...

kortom: geschikt of niet?
 
Laatst bewerkt:
ja, maar het gaat me erom of het ook HELPT tegen rijwind, als het verslechterd of hetzelfde blijft laat ik het zo, ik houd mn motor het liefst zo naakt mogelijk ;)
Dat weet je alleen als je het uitprobeert. Ik vind het wel degelijk schelen :Y De wind wordt toch iets anders langs je lichaam geleid en dat vind ik prettiger.
 
nu ik toch bezig ben had ik nog ff een vraagje over een hefbok voor het achterwiel.

er staat in de specificaties: draagkracht max. 150kg

http://www.louis.de/_2022...h&searchterm=10003290

mijn bandit weegt toch ruim 200kg, maar word hiermee nou bedoelt de kracht die er op kan staan, of het maximale gewicht van de motor die er op kan?

want de motor draagt natuurlijk ook een gedeelte van het gewicht op het voorwiel...

kortom: geschikt of niet?

in je specs staat de gewichtsverdeling voorwiel/achterwiel
(vaak iets van 49% - 51% maar naked zal het 45-55 zijn)
Dus komt circa 100 kg op de hefbok.

Daarbij is er ook nog zoiets als marge. Ze zetten die 150 kg redelijk veilig neer hij zal echt niet breken bij 151 kg. Je kunt ze dan alleen niet aansprakelijk stellen.
Denk dus gewoon even na wat je gaat doen alstie op de bok staat (bv niet op gaan zitten, niet gaan wringen of andere grote krachten uitoefenen zoals op de sleutel gaan staan als je een moer niet los krijgt |( )
 
Laatst bewerkt:
in je specs staat de gewichtsverdeling voorwiel/achterwiel
(vaak iets van 49% - 51% maar naked zal het 45-55 zijn)
Dus komt circa 100 kg op de hefbok.

Daarbij is er ook nog zoiets als marge. Ze zetten die 150 kg redelijk veilig neer hij zal echt niet breken bij 151 kg. Je kunt ze dan alleen niet aansprakelijk stellen.
Denk dus gewoon even na wat je gaat doen alstie op de bok staat (bv niet op gaan zitten, niet gaan wringen of andere grote krachten uitoefenen zoals op de sleutel gaan staan als je een moer niet los krijgt |( )

mooi, bedankt voor je reactie, dan ga ik die bestellen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan