Minibike vraag

koenn

Rookie
21 aug 2006
1
0
sint michielsgestel
Hallo ik heb een vraag over mijn minibike. Hij start goed, loopt 50 meter, je maakt een bocht en dan stopt ie ermee. daarna krijg start ie nog wel alleen loopt ie steeds maar 10 meter... wat is er aan de hand ?
 
MISSCHIEN trekt je tank vacuüm (onvoldoende ventilatie).
Eenvoudig proefje: bij droog weer en niet te volle tank eens rijden zonder dop. Helpt dat dan deugt de tankventilatie dus niet.
Ik denk dat bij een mini-ding de tankventilatie nog ouderwets via een gaatje/kanaaltje in/door de dop plaatsvindt en dat dat doorgangetje niet goed meer open is.
 
Controleer de bij een minibike altijd alles. Loopt de brandstof goed door. Bougie goed. Vonk goed. Afstand bobine-vliegwiel(0,3mm zo uit mijn hoofd). Of maak je carb schoon. Controleer of de vlotter ook echt afsluit. Het zij rare dingen die minibikes, heb er zelf 2. Vaak als er 1 beroerd loopt. Van alles los halen, schoonmaken, dichtbouwen en hop, 9 van de 10 keer doet die het weer.

Wil niet zeggen dat er nooit wat kapot gaat.
Ik heb al van alles gehad. Piston lager gebroken, ontsteking kapot, bougie(die goed leek te vonken buiten de cilinder)kapot, benzinekraantje wat dicht blijft, knik in brandstofleiding, te kleine afstand bobine-vliegwiel, vliegwiel zelf stuk, te vet mengsel, sproeier los, vuil in wat dan ook, en ga zo maar door.



Kortom succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan