Minibike

Stefan(o)

Rookie
5 jul 2006
11
0
Assen
Hoi,ik wou mijn in aanbouw zijnde minibike even laten zien.


ssl101251sq.jpg


ssl101266uy.jpg



peugeot103stefancarbon0013sz.jpg


10000036ww.jpg

Het is een zelfbouwframe,met een blokje oorspronkelijk van een peugeot 103.
Aan de ontstekings kant is een aluminum huis bevestigd waarop de trekstarter word bevestigd.
Aan de kant van de koppeling is ook een uit aluminuim gedraaid huis bevestigd,waarop de koppelings kom en klok is bevestigd.
Tevens is de krukas ingekort,afgedraaid en ingeslepen om hem passend te krijgen voor de nieuwe koppeling.(Koppeling van een blata fabrieks bike)De wielen zijn van aluminium,van het minibike merk BMS.De voorvork en schijfrem voor is oorspronkelijk van een GRC fabrieks bike.De remmerij achter is wel van BMS.
De kappen en tankje zijn van een polini 911 dus ik heb een heuse mix van 4 merken door elkaar heen!
Tevens is er speciaal voor de looks een carbonnen tankhuls gemonteerd.

Met deze bike ben ik van plan in de nk's te gaan rijden.Ik heb niet veel werk er meer aan,dus het komt helemaal goed.

Ik hoop dat jullie dit mooi vinden.

Stefan
 
he leuk man mooi frame.
alleen niet lullig bedoeld maar die achterbrug vind ik niet echt bij dat frame staan, ik bedoel je hebt veel werk gemaakt van de rest van het frame en dan maak je de achterbrug een beetje standaart (naar mijn mening dan)
verder leuk project
 
als t maar hart gaat. lekker knutsel werk man toppie
 
Gaat ie nou harder door die laser stikker? O-)

Vet ding hoor, heb hem maar verkocht omdat ik er te gekke dingen mee ging doen :W
 
Die roest kun je wegdenken,als ik helemaal klaar ben,en geen aanpassingen hoef te verrichten gaat het frame gepoedercoat worden.

Ik verwacht dat ik door de sticker 1/2 pk extra krijg,als je hem maar goed erop plakt he :) :)

het frame zal stijf genoeg zijn,de frame buizen zijn bijna net zo dik als van een yamaha RD350 :9

Stefan
 
Mooi hoor, peugeot blokjes zijn inderdaad al zelf mooi klein.. gaaf dat je al die aanpassingen voor die kleine tandwiel en trekstarter heb gemaakt!
 
Die roest kun je wegdenken,als ik helemaal klaar ben,en geen aanpassingen hoef te verrichten gaat het frame gepoedercoat worden.

Ik verwacht dat ik door de sticker 1/2 pk extra krijg,als je hem maar goed erop plakt he :) :)

het frame zal stijf genoeg zijn,de frame buizen zijn bijna net zo dik als van een yamaha RD350 :9

Stefan
_O- _O-
 
je hoofd frame welke materiaal heb je daar voor gebruikt?

het lijkt vanaf hier op de foto dat je daar koperen buizen voor hebt gepakt of zit iker nu naast?
 
Haha,dat komt dat er een laagje roest over zit,Het is het is stalen buis 15x1,5,alleen het nummer van de staalsoort weet ik niet meer.

Stefan
 
Gaat ie nou harder door die laser stikker? O-)

Vet ding hoor, heb hem maar verkocht omdat ik er te gekke dingen mee ging doen :W
Jij, een minibike?


Vind het wel een tof ding :) lijkt me alleen niet heel comfortabel, zonder vering :9
[me]Daar is hij ook niet voor gemaakt, weet ik :P [/me]
 
ja zekers

De bike staat nu in onderdelen op de zolder,deze week word de schuur gesloopt

vlgde week dinsdag staat er een nieuwe


Stefan
 
Terug
Bovenaan Onderaan