Minister Peijs en motorvriendelijke vangrails

arcadis

MF veteraan
2 mrt 2003
5.111
1
Utrecht
Krijg nou wat. Na maanden/jaren zeuren wordt er direct vanuit Den Haag eens nagedacht. Peijs neemt motorvriendelijke vangrails op in het beleid.

Witte voorreflector verplicht op fiets

Uitgegeven: 20 september 2004 09:52
DEN HAAG - Fietsers worden in de toekomst verplicht een witte voorreflector te voeren. Dat heeft minister Peijs (Verkeer) in een tussenrapportage over verbetering van de verkeersveiligheid. Om het aantal verkeersdoden te beperken, heeft de minister nog andere initiatieven in voorbereiding zoals een verbod op personenvervoer met aanhangers en aanleg van motorvriendelijke vangrails.

Het hele bericht staat hier: http://www.nu.nl/news.jsp?n=412310&c=10

Als ze nu ook nog even alle lantaarnpalen uit de bochten halen zijn we helemaal blij. :P
 
Laatst bewerkt:
Witte reflectors op de fiets en motorveilige vangrails.

Sjemig, wat hebben ze die minister te eten gegeven? :? Er komen spontaan een paar goeie ideeën uit. :o
 
Witte reflectors op de fiets en motorveilige vangrails.

Sjemig, wat hebben ze die minister te eten gegeven? :? Er komen spontaan een paar goeie ideeën uit. :o

XTC, hij houdt ineens van zijn medemens *D

Laten ze daar het geld van al die boetes maar eens voor gebruiken
 
Witte refelctors voor op, het poldermodel rears it's ugly head.

Fietsers doen hun licht niet aan dus we verplichten gewoon een witte reflector, hebben we er niet zo'n last van dat ze het licht niet aan hebben.

Want zorgen dat er genoeg mankracht is bij de politie zodat die ook daadwerkelijk kunnen handhaven is niet de bedoeling natuurlijk.

Die vangrails moet ik eerst nog zien, staat er een beetje te vaag zo.
 
Voor motorrijders denkt de minister aan vangrails die zijn voorzien van een extra plank onder de huidige constructie. Motorrijders kunnen daar niet onderdoor schuiven. Verder overweegt de de bewindsvrouw wegbermen zoveel mogelijk obstakelvrij te maken, om aanrijdingen te beperken. Lichtmasten worden bijvoorbeeld niet meer in de buitenbocht geplaatst.

wow... had ik niet verwacht... alleen jammer dat er niet wordt gezegd wanneer ze hiermee gaan beginnen O-)
 
Ehmmmmm, die vangrails zijn er toch al O-)
Waar heeft men het over dat het tijd wordt enzo :?


Op een aantal plekken zijn ze dus al, dankzij de MAG... :} :} :}
Er mag zeker nog meer bij.

Ben benieuwd wat voor rekenfout er nu weer gemaakt gaat worden :X
 
krijg ik dan ook voorrang als ik zo'n reflector onder mijn brandende koplamp zet?
dan zet ik er op m'n motor ook een :}

het artikel geeft er weer eens blijk van dat dit kabinet zijn beleid maakt op de telegraaf van de afgelopen week.
in plaats van reageren op sentimenten zouden ze beter wat beleid kunnen ontwikkelen.

het geld voor die geleideplanken zouden ze bijvoorbeeld kunnen halen uit het verwijderen van die stompzinnige snelwegverlichting in het midden van de nacht.
de autobahn is toch ook niet tot daglichtsterke verlicht om 2 uur 's nachts?
 
Als ze nu ook nog even alle lantaarnpalen uit de bochten halen zijn we helemaal blij. :P


Op nu.nl staat het volgende:

Voor motorrijders denkt de minister aan vangrails die zijn voorzien van een extra plank onder de huidige constructie. Motorrijders kunnen daar niet onderdoor schuiven. Verder overweegt de de bewindsvrouw wegbermen zoveel mogelijk obstakelvrij te maken, om aanrijdingen te beperken. Lichtmasten worden bijvoorbeeld niet meer in de buitenbocht geplaatst.

:o
 
Ik kan niet lezen. :P

Nu ook maar hopen dat ze ook echt weggehaald gaan worden. Met een beetje geluk zijn ze over 20 jaar allemaal verdwenen. B|
 
Witte reflectors op de fiets en motorveilige vangrails.

Sjemig, wat hebben ze die minister te eten gegeven? :? Er komen spontaan een paar goeie ideeën uit. :o
:}



Ik ben benieuwd naar hoe ze er straks uitzien... schuimrubber?
Zou wel lekker zijn als we dat soort gasten tegen komen zoals die van geenstijl.nl *D
 
ik vind gewoon dat ALLE verlichting moet worden weggehaald.
het verplicht je om met goede verlichting te rijden.


(ps, over vrouwen die zich onveilig voelen, bij LICHT kan een eventuele aanrander/verkrachter NOG beter zien of ie een vrouw/meisje pakt of een agent(e)).

anyway, op de snelweg hoef ik al die licht niet. IK ben tenminste niet nachtblind.
kunnen we ook weer sterren gaan zien (ik verbaas me elke keer erover als ik in het buitenland zit hoeveel sterren "daar" zijn).
en op 80km/h wegen hoeft het voor mij ook niet (ik ken zo een paar wegen waar lantaarnpalen zo opgesteld staan dat als je met 80km/h komt aantuffen dat je denkt dat de weg anders ligt dan ie doet).. als je dan toch al "verlichting" moet plaatsten, doe het dan bij kruispunten ofzo.

en waar is die retroreflecterende straatverlichting in de weg gebleven eigenlijk ? schitterend zicht op de weg (was ergens in Weert->Kaulille ofzo).
 
En die achtelijke strepen, opgeplakt :r , op de ideale lijn bij afritten en tijdens het klaverbladeren.
|e houden die spookrijders toch niet tegen, maar staan bij regen en zo wel af en toe garant voor spannende momenten...
 
ik vind gewoon dat ALLE verlichting moet worden weggehaald.
het verplicht je om met goede verlichting te rijden.
^^ Eensch is.

Je moet voor de grap 's nachts eens met 1 hand het rechtstreekse licht dat van de lantaarnpaal in je ogen schijnt afdekken, meteen zie je VEEL meer van de bermen etc

Hmm, idee :P Autoruiten (bij motorvizieren al wat lastiger te implementeren '( ) die dmv camera's zien waar direct (lees: teveel contrast met de nacht) licht vandaan komt, registreren waar precies je ogen zitten en dan dmv lcd-techniek een deel(tje) van je ruit blinderen, waardoor je wel ziet dat er iets is, maar er niet door verblind wordt [me]droomt verder[/me] :+
 
ik vind gewoon dat ALLE verlichting moet worden weggehaald.
het verplicht je om met goede verlichting te rijden.

en waar is die retroreflecterende straatverlichting in de weg gebleven eigenlijk ? schitterend zicht op de weg (was ergens in Weert->Kaulille ofzo).
:^ ben een keer (kweet niet meer waar) van die kattenogen tegengekomen. Die kattenogen werken gewoon :} super, het lijken gewoon lampjes die aan de rand van de weg liggen.
 
:^ ben een keer (kweet niet meer waar) van die kattenogen tegengekomen. Die kattenogen werken gewoon :} super, het lijken gewoon lampjes die aan de rand van de weg liggen.
Jaja...Totdat je er een keer per ongeluk overheen rijdt als ze nat zijn...Dan zijn ze namelijk gladder dan de hier eerder genoemde strepen :( (Uit eigen ervaring ondervonden, en dat was nog maar op een trapperfiets '( )
 
Heyhey! Klinkt goed!

Weet iemand of ze op knooppunt Ressen al begonnen zijn met de aanleg toevallig? Gisteren was de hele boel daar afgesloten...
 
Leuke initiatieven....nou nog de uitwerking ervan
:^

Van gedachten moet beleid gemaakt worden, beleid moet uitvoerbaar gemaakt worden, hiervoor zijn commissies nodig en commissies die dit weer gaan controleren op uitvoerbaarheid. Dan zijn er ambtenaren nodig om alles in de praktijk te brengen enzovoorts Dus zijn we straks 20 jaar verder en is er nog niets gebeurd :z
 
Terug
Bovenaan Onderaan