Mis ik vermogen?

johndope

MF veteraan
9 okt 2002
1.637
0
Ik ben vandaag l;ekker stukje wezen touren waarbij ik best vaak mn kraan open heb gedraaid om naar zn top te gaan..

vanaf 180 duurt het best lang voordat ik op de 200 zit en dan duurt het weer enkele seconde voordat ik op 210 zit.

heb wel toeren over maar het duurt wel erg lang voordat ik over de 250 ga en betwijfel of i kdat uberhaupt kan halen....

ik ben zelf 110 kg en fors gebouwd.. kan het zijn dat dat de reden is?
of heb ik een geknepen moto?

Het is een belgische import maar op de papieren staat vol vermogen..
 
Wat voor motor rijd je dan?

Maar nu ik met de RR bijvoorbeeld rijd merk ik wel dat als ik met passagier (in wapperende winterkleding) rijd echt even in toeren moet gaan rijden. Dit waar de Mille bijvoorbeeld makkelijker door ging.

Ook voorbij de 220 zal het langzaam gaan denk ik. Maar als ik alleen ben 60 kg in pak, dan gaat het nog best vlot. ;)
 
Als het een gixxer 600 is zoals op je avatar moet hij wel vlotjes over de 200 gaan en pas vanaf 220 a 230 beginnen minderen, 260a270 moet op teller te halen zijn dacht ik :?

[me]Sigma heeft vorige zondag met 240 op de teller toch nog een Gix 600 in zijn spiegels zien hangen :P [/me]
 
Ik heb dezelfde motor alleen uit 98.

Ik weeg niet zoveel als jouw (+\- 80 kilo) :P

Maar ik zit zo op de 230 (doe ik natuurlijk niet in Nederland O-) )
Dus ik denk dat de jouwe geknepen is.
 
Op zaterdag 19 juli 2003 00:46 schreef johndope het volgende:
Ik ben vandaag l;ekker stukje wezen touren waarbij ik best vaak mn kraan open heb gedraaid om naar zn top te gaan..

vanaf 180 duurt het best lang voordat ik op de 200 zit en dan duurt het weer enkele seconde voordat ik op 210 zit.

heb wel toeren over maar het duurt wel erg lang voordat ik over de 250 ga en betwijfel of i kdat uberhaupt kan halen....

ik ben zelf 110 kg en fors gebouwd.. kan het zijn dat dat de reden is?
of heb ik een geknepen moto?

Het is een belgische import maar op de papieren staat vol vermogen..


De oplossing is simpel: zet hem een keer op een vermogensbank. Jouw gewicht heeft volgens mij niet zo veel invloed op de topsnelheid, maar wel op de acceleratie. Jouw postuur kan daarentegen wel van nadeel zijn voor de topsnelheid.
 
het is een gixxer 600 idd met de standaard demper en alles origineel..

in belgie is er toch geen regeling met geknepen fietsen zoals in duitsland?

zou het wel vreemd vinden... vanmiddag nog maar es proberen dan
 
naar de 200 vliegt hem wel ze (normaal). heb wel een 750, mar toch :) .
menne maat had nen 600. en twas ni dak ik hem voorbij vloog op optrekken dus =). alleen reed hij 250 en had in nog een vites over |(
 
Je hebt wel toeren over zeg je,waarom schakel je dan niet een versnellinkje of twee terug???
 
Terug
Bovenaan Onderaan