Misdaad loont niet................of toch wel?

cornelis II

MF veteraan
4 mrt 2005
1.186
1
De twijfel aan de waarheid van het gezegde kwam bij me op toen ik zojuist het volgende las op de website van het AD:

Voorwaardelijke celstraf voor diefstal motoren
DEN HAAG - Het was voor Rotterdammer Jerrel W. (33)een manier om snel geld te verdienen.
Een proefritje maken op een motor om er vervolgens mee vandoor te gaan en de gestolen motor door te verkopen.

Deze week stond hij terecht voor de Haagse rechtbank. Twee diefstallen bekende hij, een derde niet. De rechtbank sprak hem voor die derde beschuldiging vrij, omdat er geen bewijs was. Voor de twee andere zaken kreeg hij twee maanden celstraf voorwaardelijk en een sociale vaardigheidstraining.

W. trok op 4 mei vorig jaar naar Ouderkerk aan den IJssel voor een proefritje met een Yamaha YZF R6 uit 2007. De eigenaar had het racemonster voor 10.500 euro te koop gezet op Marktplaats. De Rotterdammer kwam aanrijden op een andere Yamaha en dat wekte vertrouwen bij de Ouderkerker. Jerrel W. kwam echter niet meer terug met de Yamaha uit 2007. Later die maand haalde hij hetzelfde trucje uit in Hazerswoude.

De verdachte maakte deel uit van een groep mannen uit de Rotterdamse wijk Overschie, die de motors stal. ,,We belden op, spraken af en in principe reed je weg,'' legde W. de werkwijze droog uit. Hij liep tegen de lamp nadat een gedupeerde een foto van hem zag op internet.


Krijgt-ie die sociale vaardigheidstraining om nog wat geloofwaardiger bij z'n potentiële slachtoffers over te komen, vraag ik me dan af :? :?.

Ik vind deze 'straf' ook wel heel erg mild als je ziet hoe snelheidsovertredingen worden bestraft. (maar te hard rijden is natuurlijk pas ècht crimineel gedrag :X ).
 
Laatst bewerkt:
De twijfel aan de waarheid van het gezegde kwam bij me op toen ik zojuist het volgende las op de website van het AD:

Voorwaardelijke celstraf voor diefstal motoren
DEN HAAG - Het was voor Rotterdammer Jerrel W. (33)een manier om snel geld te verdienen.
Een proefritje maken op een motor om er vervolgens mee vandoor te gaan en de gestolen motor door te verkopen.

Deze week stond hij terecht voor de Haagse rechtbank. Twee diefstallen bekende hij, een derde niet. De rechtbank sprak hem voor die derde beschuldiging vrij, omdat er geen bewijs was. Voor de twee andere zaken kreeg hij twee maanden celstraf voorwaardelijk en een sociale vaardigheidstraining.

W. trok op 4 mei vorig jaar naar Ouderkerk aan den IJssel voor een proefritje met een Yamaha YZF R6 uit 2007. De eigenaar had het racemonster voor 10.500 euro te koop gezet op Marktplaats. De Rotterdammer kwam aanrijden op een andere Yamaha en dat wekte vertrouwen bij de Ouderkerker. Jerrel W. kwam echter niet meer terug met de Yamaha uit 2007. Later die maand haalde hij hetzelfde trucje uit in Hazerswoude.

De verdachte maakte deel uit van een groep mannen uit de Rotterdamse wijk Overschie, die de motors stal. ,,We belden op, spraken af en in principe reed je weg,'' legde W. de werkwijze droog uit. Hij liep tegen de lamp nadat een gedupeerde een foto van hem zag op internet.


Krijgt-ie die sociale vaardigheidstraining om nog wat geloofwaardiger bij z'n potentiële slachtoffers over te komen, vraag ik me dan af :? :?.

Ik vind deze 'straf' ook wel heel erg mild als je ziet hoe snelheidsovertredingen worden bestraft. (maar te hard rijden is natuurlijk pas ècht crimineel gedrag :X ).
Achjah, het rechtssysteem in NL hè... :z
 
Tja de straffen zijn echt ver te zoeken in Nederland vandaar dat er veel te veel criminaliteit is.

De wetten zijn zodanig veroudert dat deze anno 2008 totaal niet sporen met de regelgeving van <30 jaar geleden. Dan hebben we natuurlijk ook nog oppositiepartijen die alles tegenhouden als er wat strenger gestraft moet worden.
Veel bevolkingsgroepen van elders leven boven de wet en hebben schijt en maling aan de straffen die ze hier uitdelen, het is zelfs status bij sommigen als je vast gezeten hebt voor een zwaar delict. De politiek en justitie hebben de strijd allang verloren, zeker als je in de krant leest dat ze het grootste gedeelte van de douane op willen heffen !
Vrijbaan voor alle criminelen die in Nederland hun slag willen slaan.
Mannen zoals Wilders worden gemaakt door het beleid van de huidige politiek.
je kan erom schreeuwen en je ongenoegen uitten maar wat misschien helpt is 1 grote protest aktie en wel van miljoenen nederlanders dat ze het zat zijn om berooft,geintimideerd en vermoord te worden. Zo klaar met zeiken :(

Je kan er donder op zeggen dat deze klootzak gewoon door gaat met de praktijken.
Het enige wat je kunt doen is van te voren het complete bedrag vragen maar daar zit ook weer een maar aan . Criminelen kunnen ook doen alsof ze een motor verkopen laat jij je poen achter en als je terug komt zijn ze pleitte met jouw poen, en jij op een gestolen motorfiets. Misschien is het super handig om een how to opstellen voor "motor kopen of verkopen van particulier" met alle ins en outs?
 
Laatst bewerkt:
Moeilijke jeugd gehad.
Wilde een toe een fiets hebben die hij niet kreeg, en daar nu een trauma van heeft opgelopen.
Kan zich zijn daden niet meer goed herinneren door het gebruik van geestverruimende middelen, krijgt hulp, werkt mee.
Zaak gesloten, gedupeerden moeten maar niet zomaar hun bezit aan een ander/onbekende uitlenen en krijgen een waarschuwing voor dit onverantwoordelijk gedrag.



;)
 
Tja de straffen zijn echt ver te zoeken in Nederland vandaar dat er veel te veel criminaliteit is.

De wetten zijn zodanig veroudert dat deze anno 2008 totaal niet sporen met de regelgeving van <30 jaar geleden. Dan hebben we natuurlijk ook nog oppositiepartijen die alles tegenhouden als er wat strenger gestraft moet worden.
Veel bevolkingsgroepen van elders leven boven de wet en hebben schijt en maling aan de straffen die ze hier uitdelen, het is zelfs status bij sommigen als je vast gezeten hebt voor een zwaar delict. De politiek en justitie hebben de strijd allang verloren, zeker als je in de krant leest dat ze het grootste gedeelte van de douane op willen heffen !
Vrijbaan voor alle criminelen die in Nederland hun slag willen slaan.
Mannen zoals Wilders worden gemaakt door het beleid van de huidige politiek.
je kan erom schreeuwen en je ongenoegen uitten maar wat misschien helpt is 1 grote protest aktie en wel van miljoenen nederlanders dat ze het zat zijn om berooft,geintimideerd en vermoord te worden. Zo klaar met zeiken :(

Je kan er donder op zeggen dat deze klootzak gewoon door gaat met de praktijken.
Het enige wat je kunt doen is van te voren het complete bedrag vragen maar daar zit ook weer een maar aan . Criminelen kunnen ook doen alsof ze een motor verkopen laat jij je poen achter en als je terug komt zijn ze pleitte met jouw poen, en jij op een gestolen motorfiets. Misschien is het super handig om een how to opstellen voor "motor kopen of verkopen van particulier" met alle ins en outs?
Zoiets heb ik hier op het forum al eens voorbij zien komen... Misschien dat iemand er een linkje van heeft? :Y
 
Laatst bewerkt:
De twijfel aan de waarheid van het gezegde kwam bij me op toen ik zojuist het volgende las op de website van het AD:

Voorwaardelijke celstraf voor diefstal motoren
DEN HAAG - Het was voor Rotterdammer Jerrel W. (33)een manier om snel geld te verdienen.
Een proefritje maken op een motor om er vervolgens mee vandoor te gaan en de gestolen motor door te verkopen.

Deze week stond hij terecht voor de Haagse rechtbank. Twee diefstallen bekende hij, een derde niet. De rechtbank sprak hem voor die derde beschuldiging vrij, omdat er geen bewijs was. Voor de twee andere zaken kreeg hij twee maanden celstraf voorwaardelijk en een sociale vaardigheidstraining.

W. trok op 4 mei vorig jaar naar Ouderkerk aan den IJssel voor een proefritje met een Yamaha YZF R6 uit 2007. De eigenaar had het racemonster voor 10.500 euro te koop gezet op Marktplaats. De Rotterdammer kwam aanrijden op een andere Yamaha en dat wekte vertrouwen bij de Ouderkerker. Jerrel W. kwam echter niet meer terug met de Yamaha uit 2007. Later die maand haalde hij hetzelfde trucje uit in Hazerswoude.

De verdachte maakte deel uit van een groep mannen uit de Rotterdamse wijk Overschie, die de motors stal. ,,We belden op, spraken af en in principe reed je weg,'' legde W. de werkwijze droog uit. Hij liep tegen de lamp nadat een gedupeerde een foto van hem zag op internet.


Krijgt-ie die sociale vaardigheidstraining om nog wat geloofwaardiger bij z'n potentiële slachtoffers over te komen, vraag ik me dan af :? :?.

Ik vind deze 'straf' ook wel heel erg mild als je ziet hoe snelheidsovertredingen worden bestraft. (maar te hard rijden is natuurlijk pas ècht crimineel gedrag :X ).

In ieder geval is hij gepakt, dus de politie heeft z'n werk goed gedaan :}

Nu is de volgende stap Justitie de daarop volgende stap in de juiste verhouding te laten nemen.
 
Verkopen via marktplaats ben ik na een aantal slechte ervaringen mee gestopt -O-
Liever inruilen met wat verlies, dan al die kansloze figuren die alleen maar geinteresseerd zijn in je woonadres zodat ze een keer kunnen komen kijken wanneer jij op vakantie bent :r

Tip voor alle mf'ers zet nooit je mobiele telefoonnummer bij een advertentie, die lui blijven je lastigvallen.
 
In ieder geval is hij gepakt, dus de politie heeft z'n werk goed gedaan :}

Nu is de volgende stap Justitie de daarop volgende stap in de juiste verhouding te laten nemen.

Da's waar, maar ik kan me voorstellen dat je hier als agent ook niet echt blij van wordt.

Van deze "straf" gaat ook niet bepaald een afschrikwekkend effect van uit, tjongejonge zeg. :N Sterker nog, het brengt mensen nog op ideeën! B|
 
In ieder geval is hij gepakt, dus de politie heeft z'n werk goed gedaan :}

Nu is de volgende stap Justitie de daarop volgende stap in de juiste verhouding te laten nemen.

Da's waar, had ik ook nog even moeten vermelden: het is zeker positief dat de man in ieder geval gepakt is. De politie heeft hier goed werk verricht maar zal ook niet echt blij worden van het eindresultaat.
 
Zo te lezen heeft de politie niet heel veel moeite hoeven doen. De gedupeerde kwam immers met een plaatje van de dader. Verder kan ik helaas alleen maar concluderen dt dit soort straffen vrijwel geen effect zal hebben. Gezien de (vermoedelijk) extreem lage pakkans en de lage straf zal geen enkele kruimeldief zich zorgen gaan maken.
 
Laatst bewerkt:
waarom zou je nog werken...

het enigste wat normale mensen tegenhoudt om zich crimineel bezig te gaan houden is hun eigenwaarde en normen die ze hebben.

maar als telkens blijkt dat een deel van de samenleving zich wel crimineel bezig houdt en er extreem gemakkelijk af komt dan zal de bom een keer barsten.

op zich kun je best motoren gaan jatten, beetje slim aanpakken en je verdiend snel en makkelijk geld waarover je ook geen belasting betaald.
en als je dan toch gepakt word dan mag je ff de bak in voor korte duur maar blijft zo'n figuur denken...ach die straffen in nederland... kan er wel mee doorgaan :r
 
Slap zootje... laatst las ik hier dat zo'n snelheidsduivel 2000 euro boete krijgt en een zootje uren taakstraf.

Dat is voor z'n crimineel veel vervelender dan een celstraf van 2 maanden. Als je motoren jat zal het vast niet je eerst keer in de bak zijn, dus boeiend....

Laat em lekker dokken en werken. Mja dat snapt iedereen behalve degene die erover gaan.
 
En moet hij nu ook het geroofde geld terugbetalen aan de verzekering/eigenaar? Daar hoor je nooit wat over.

Anders is het wel heel makkelijk verdiend...
 
Huh? Dit meen je niet he.

Twee maanden voorwaardelijk? Wat dat je van een half jaar met een jaar voorwaardelijk?
Plus een boete plus alle schade vergoeden en de proces kosten.

Desnoods terug betalen via dwangarbeid. Moet er niet ergens nog een dijk opgehoogd worden of zo?
 
in amerika mogen gevangenen soms dus idd soort dwangarbeid doen.
allemaal in oranje pakjes aan elkaar vastgekend en dan de berm opruimen of iets graven en dat soort dingen.

zou idd mooi zijn dat een dief net zo lang moet werken voor een heel laag tarief totdat hij de schade heeft betaald.
dus in het geval van twee dure motoren gewoon 2 a 3 jaar dwangarbeid.
kappen ze heel snel denk ik want dan loont het stelen van motoren opeens niet meer
 
In ieder geval is hij gepakt, dus de politie heeft z'n werk goed gedaan :}

Nu is de volgende stap Justitie de daarop volgende stap in de juiste verhouding te laten nemen.
Niet om de politie af te vallen hoor, maar het lijkt er inderdaad op dat de politie hier weinig moeite voor heeft hoeven te doen.

Nog zo'n gevalletje: laatst is er iemand gepakt die bij een winkel hier in de buurt spullen had proberen te stelen. Hij had z'n tas vol met sigaretten en stond bij de kassa om een paar andere artikelen af te rekenen. Omdat hij nog niet de winkel uit was met de spullen, kon de politie hem niet echt wat maken. Zijn adres is opgeschreven en is daarna weer vrijgelaten. Een dag later steelt hij bij ons in de winkel een laptop. De eigenaar van die andere winkel had ook z'n adres. Eventjes op www.nummerzoeker.com gekeken. Bleek het een hotel in Rotterdam te zijn. Lijkt me dat de politie zoiets toch ook gemakkelijk even kan/moet checken.

Waarschijnlijk gaat deze gozer iedere paar dagen naar een andere regio en struint daar wat winkels af voor spullen. Tegen de tijd dat hij in de gaten loopt, kiest hij weer een ander werkgebied. En er is niemand die hem echt veel kan maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan