Mislukte proefrit YZF-R6

Status
Niet open voor verdere reacties.
maar, na 20 minuten weet je toch wel of de motor deugt of niet? waarom dan nog eens een proefrit doen? :?

beter schaf je hem aan, kan je er de hele dag op rijden.

Wat ik bij m'n proefrit wat jammerlijk vond is dat de tank na zo'n 5 km al leeg was. Maar de motor beviel goed en kreeg hem met uiteindelijk met een volle tank afgeleverd en een nieuwe accu.
 
Laatst bewerkt:
Ik had het met de proefrit op mijn gs500e. Ding had kuren met brakke accu en verrubberde benzine. Viel zo'n 300m van de showroom stil en wilde met geen mogelijkheid starten. Ik had geen mobiel bij me, dus heb 'm uiteindelijk naar de showroom geduwd. Waarna 'ie startte als een zonnetje. :X
 
Tsja, niet iedereen zal het ermee eens zijn. Het is echter wel een van de redenen dat je een dergelijke motor koopt.

Uiteraard heb ik gekeken naar het stuurgedrag, remgedrag, veergedrag en algeheel rijgedrag. Maar ik moet je eerlijk verklappen dat ik vlug accelereren interessanter vindt dan remmen. Dat wil totaal niet zeggen dat ik het niet belangrijk vindt dat hij goed remt, overigens. :+
Uiteraard, want bij dreiging is het natuurlijk beter dat je er harder tegenaan klapt dan dat je op tijd stilstaat :z
 
(Maar wel stoer hoor, pas je rijbewijs en 200km/hr rijden. Onwijs gaaf man)
Jij rijdt tijdens een proefrit niet te hard om te kijken hoe de motor reageert bij hogere snelheden?

Alsof 200 zo'n big-deal is.. je zit er echt in een paar seconden aan en je bent ook zo weer terug bij de 120.

Ik snap wel dat de TS de motor even open wou trekken als hij zo'n slome lesfiets gewend is.
Je koopt tenslotte toch ook een supersport om er super sportief mee te gaan rijden?
Daar is dat ding voor gemaakt!
 
Is helemaal waar, ik geef jullie ook geen ongelijk. Echter de enthousiasme is wel enigzins leidend op zo'n moment. Begrijp me niet verkeerd, heb niet continu 200+ gereden!
Kijk uit dat dit geen lange IJ wordt.
De waarschuwingen zijn echt niet uit de lucht gegrepen.

Hoe ren je zo'n kreng aan trouwens? 2e versnelling en koppeling op laten komen o.i.d.?
Ja, en vervolgens kan je de motor 50 meter verderop oprapen wanneer hij aanslaat.
Niet doen dus, en al helemaal niet met een proefrit.
Let wel, de schade die je daarmee veroorzaakt zijn voor jou rekening.
Ofwel, de koop is ineens beklonken.
 
Laatst bewerkt:
Zo, vandaag maar eens naar Goedhart, de motor is al getest door iemand. Kan hem zo meenemen voor een leuk prijsje
 
Ja, en vervolgens kan je de motor 50 meter verderop oprapen wanneer hij aanslaat.
Niet doen dus

:?

Ik weet niet hoe jij een motor aanloopt,maar dit is mij nog nooit overkomen..

Vind het een beetje overdreven van je, er is overigens verteld dat TS in zon geval de koppeling op moet laten komen en niet verteld dat hij er gas bij moet geven....
 
Laatst bewerkt:
Zo, vandaag maar eens naar Goedhart, de motor is al getest door iemand. Kan hem zo meenemen voor een leuk prijsje

Veel succes, motor staat al klaar met een sticker met daarop mijn naam. ;)

@Fred kroket: :W

@Raymon W: Duidelijk, ik schrok er zelf ook van achteraf hoor. Zodoende gaat de proefrit vandaag ook anders verlopen. :) En toch maar blij dat ik hem inderdaad niet heb aangelopen. Ach, anderhalf uur naar een tweetal R6jes & een Kawa Z750 kijken en een beetje babbelen met vrienden is ook geen straf. :Y
 
ik weet hoe je naam heet :+

anyway succes ermee vanavond! lekker uitgebreid gaan testen. zoek ook even op over motor inspecties...waar op te letten
 
Je had wel gewoon op de R6 kunnen gaan zitten en dan een vriend aan laten duwen.
Zelf zou ik er ook niet naast gaan rennen en dan meteen erop springen als het ding aanslaat.

Veel plezier met de 2de proefrit!
 
Idd in de 2e versnelling,je maatje laten duwen en dan de koppeling op laten komen.

Ik wil je ook als tip meegeven om echt rustig te beginnen op de motor,en leer eerst goed
sturen,remmen etc(je krijgt straks vast wel de situatie dat het een stuk harder gaat dan je denkt,en dan zou het fijn zijn dat je daar goed op kan reageren).

Veel succes met je proefrit vanavond.

Goed kunnen sturen is beter en leuker,dan alleen maar hard rechtdoor te kunnen rijden.

;)

je bedoelt eigenlijk, volg eerst zsm een VRO-cursus ;)
ps is aan te raden TS :Y

voor de rest..........., ja dan had je mijn R(4)6 maar moeten kopen/proefrijden ;) :Y :] :] :]
suc6 met proefrijden vanavond :]
 
:?

Ik weet niet hoe jij een motor aanloopt,maar dit is mij nog nooit overkomen..

Vind het een beetje overdreven van je, er is overigens verteld dat TS in zon geval de koppeling op moet laten komen en niet verteld dat hij er gas bij moet geven....
Nee, niet verteld. Dus de kans bestaat dat ie het wel doet. Gewoon even de zaak bellen.
Is dus ook geen overdreven waarschuwing van hem.
 
Scheisse passiert, zeggen ze in Frankrijk.

Maarre....200+, kijk je wel uit daar? Politie is ook niet gek, pas hadden ze er ook weer een staande gehouden op de N11, met een Goedhart proefritmotor. Da's pas balen :P

Dan weet je in ieder geval dat die motor Goedhart loopt.

Mijn ultieme proefrit, was een particuliere aanschaf, waarbij ik de motor 1 hele dag mocht testen en dat was incl. volle tank benzine :9~ :]
 
@Kreidler: Hij loopt Goedhart ja. _O-

Probleem lag waarschijnlijk wel in de accu, hij kreeg namelijk de startmotor gewoon niet rond. Verder niet geprobeerd aan te lopen of iets dergelijks. Ik hoor vanavond wel wat ze vervangen hebben.

Om nog iedereen te laten zien hoe ik er gisteren bij reed met een grote glimlach op m'n bek in m'n helm. :9~

*EDIT* Plaatje is te groot om hier weer te geven, dus KLIK!
 
Laatst bewerkt:
@Kreidler: Hij loopt Goedhart ja. _O-

Probleem lag waarschijnlijk wel in de accu, hij kreeg namelijk de startmotor gewoon niet rond. Verder niet geprobeerd aan te lopen of iets dergelijks. Ik hoor vanavond wel wat ze vervangen hebben.

Om nog iedereen te laten zien hoe ik er gisteren bij reed met een grote glimlach op m'n bek in m'n helm. :9~

*EDIT* Plaatje is te groot om hier weer te geven, dus KLIK!

*EDIT2* Wellicht zal het gebruiken van de juiste extensie helpen. -_- Is het al vrijdag? :+

RbqMC.jpg
 
Tsja, niet iedereen zal het ermee eens zijn. Het is echter wel een van de redenen dat je een dergelijke motor koopt.

Uiteraard heb ik gekeken naar het stuurgedrag, remgedrag, veergedrag en algeheel rijgedrag. Maar ik moet je eerlijk verklappen dat ik vlug accelereren interessanter vindt dan remmen. Dat wil totaal niet zeggen dat ik het niet belangrijk vindt dat hij goed remt, overigens. :+

Als je van de lesmotor stapt is het enige wat je kunt testen bij een proefrit of de motor lekker zit en voor jou doen lekker rijd.

Dingen zoals stuurgedrag, remgedrag en zeker veergedrag kun je als je net van de lesmotor niets over zeggen. Daarvoor zul je een ervaren motorrijder mee moeten nemen.

Ik kan het weten, ik heb ook zelf de proefrit gedaan op mijn eerste (particulier gekochte) fiets, achteraf gewoon puur geluk gehad dat het een goede motor was. Echt voelen of de motor
goed is kun je als je van je lesmotor afstapt niet.
 
Laatst bewerkt:
Van welk bouwjaar is deze?
Ik heb de R6 van 99 in de kleuren, zilver oranje zwart, en die rijd erg lekker :)
 
@Champshof: True, ik zeg ook niet dat ik het fijne ervan weet, maar het voelde allemaal heel degelijk aan moet ik zeggen!

@Kreidler: Is uit 2001. Double bubble hebben ze vast gemonteerd, en ze gaan (mits ik hem koop) ook LED knipperlichten monteren. Ik moet alleen nog even met de verkoper in overleg of ze mij ook een E-keur demper kunnen geven, want zoals hij nu is mag ik er niet mee naar Duitsland, which is very lame. Maar rijdt goed inderdaad, naaimachine stijl! :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan