Misschien een Goldwing??

BarB

MF'er
25 mei 2004
36
0
Tiel
Ik heb bijna 2 jaar mn 25KW rijbewijs. Ik heb de afgelopen 2 jaar met heel veel plezier gereden. Nu ben ik op zoek naar een andere motor. Ik zoek een betrouwbare motor, waar we met zn 2en goed op kunnen zitten. Ik ben zelf bijna 2 meter lang. Ik dacht zelf aan een Goldwing van rond 1983 (zie plaatje). Zijn er mensen met ervaringen met deze motor? Zijn ze over het algemeen onderhoudsgevoelig en hebben ze voldoende vermogen? Hoeveel km kunnen ze over het algemeen rijden zonder al te veel problemen?

Bijlage: Goldwing.jpg
 
Goldwing is gelijk zo heel groot.

Ik kan je er verder niks over vertellen.

Maar hebben jullie al aan bv een FJR1300 gedacht?
Kan je ook prima op toeren met zijn 2-en.
 
Jouw Goldwing:

full


Yamaha FJR1300, honda ST1300 of BMW zijn natuurlijk ook comfortabele motoren, ook voor 2 personen, maar ik ken jouw budget niet....
 
Ik heb tussen de €3000 en de €3500 te besteden...

Ga eens bij Menkel in Bergen op Zoom kijken dan? Ik weet niet wat je voor dat budget krijgt, maar zij zijn wel Specialisten op het gebied van oudere Goldwings.

Laatste keer dat ik er was hadden ze er een heeel mooie naked GL1000 (of 1100, weet ik niet precies meer) staan. Alleen een schermpje, maar dat kan er ook af, natuurlijk.

Als alternatief misschien een GL650 SilverWing misschien? Als je een mooie kunt vinden tenminste.
 
neeee! niet doen.
een goldwing koop je aan het eind van je motorcariere of als je een trekker wil voor een groot zijspan.
als ik jou was zou ik inderdaad kaan kijken voor een gtr of een yamaha fj900, honda of suzuki hebben vast ook wel iets leuks in die vorm maar daar kom ik nu even niet op.
een bmw k100 is trouwens ook niet gek als je twee meter bent.
waarom géén goldwing?
het ding is zo groot als een vrachtwagen(met bijbehorend gewicht)
daardoor en de geometrie stuurt het ontzettend stabiel, een rotonde word een vechtpartij als je er nog enigzins gang in wil houden.
het frame van de viercilinder is gemaakt van electrapijp, dat van de zescilinders is beter maar die zijn nog rechtuitstabieler.
als je niet elke bocht door een 25 kw aprilia voorbij gereden wilt worden koop dan een motor met een normale gewicht vermogensverhouding.
ik moet toegeven dat een kale gl1000 er erg mooi uitziet maar als je leuk wilt rijden?!
 
het ding is zo groot als een vrachtwagen(met bijbehorend gewicht)
daardoor en de geometrie stuurt het ontzettend stabiel, een rotonde word een vechtpartij als je er nog enigzins gang in wil houden.
het frame van de viercilinder is gemaakt van electrapijp, dat van de zescilinders is beter maar die zijn nog rechtuitstabieler.
als je niet elke bocht door een 25 kw aprilia voorbij gereden wilt worden koop dan een motor met een normale gewicht vermogensverhouding.
ik moet toegeven dat een kale gl1000 er erg mooi uitziet maar als je leuk wilt rijden?!

ik weet niet of jij Rij ervaring hebt met een goldwing, maar ik kan de steppies op de grond krijgen in een bocht....de meeste motoren worden door een 25KW in de bochten voor bij gereden om dat die veel lichter zijn.
 
Met een FJ1100 of FJ1200 zit je inderdaad altijd goed! Prima fietsen voor heel weinig geld. Kijk eens op www.FJ1200.nl, dan krijg je een idee over die fietsen. Ik heb er zelf ook een en die bevalt echt prima, daar kan geen Goldwing tegenop (of je zoekt aardig wat kastruimte).

Gr. FJohnny
 
Leuke site! Maar door al deze reacties ben ik nog meer aan het twijfelen gegaan!! Ik ga in het weekend even naar een paar motorzaken om te "passen"!
 
misschien kan ik hier mijn xs1100special wegdrukken?
wegens aanschaf zijspancombinatie,vraag ik 1200 euro voor,prima banden,nette 4 in 2 uitlaat,goede koppelingsplaten/versnellingsbak,nieuw zadelovertrek,remmetjes goed,met/bij goed onderhoud kunnen deze blokken zelfs 400000km aan zonder revisie!(er staat nu nog maar 40000 op de teller.)
full
 
Laatst bewerkt:
kanp hoor allemaal mensen die zeiken over een goldwing,terwijl ze er helemaal geen ervaring mee hebben!@!!!
Dat vind ik nu ook! Ik heb naast een aantal snelle moderne fietsen 2 GL1000's, een GL1200 en een GL1500 gehad. De duizend stuurde ronduit klote als je het met iets moderns vergelijkt (slap frame met name). De 1200 is al een stuk beter en eigenlijk goed genoeg tot je op een 1500 rijdt. Die stuurt eigenlijk gewoon heel goed, kun je nog behoorlijk sportief op rijden, mits je er wat stuggere voorveren in duwt. Het enige minpunt is te weinig grondspeling voor echt schuin te gaan, maar je kunt er in de bergen behoorlijk hard haarspeldbochten mee rijden. Het frame is goed stijf, het remt goed en je trekt lekker hard weg uit bochten inclusief porsche 911 geluid. Het blijft natuurlijk een toermotor maar al die klets over een vrachtwagen die de bocht niet omgaat komt van mensen die er nooit op gereden hebben.

gegroet
 
Ik heb bijna 2 jaar mn 25KW rijbewijs. Ik heb de afgelopen 2 jaar met heel veel plezier gereden. Nu ben ik op zoek naar een andere motor. Ik zoek een betrouwbare motor, waar we met zn 2en goed op kunnen zitten. Ik ben zelf bijna 2 meter lang. Ik dacht zelf aan een Goldwing van rond 1983 (zie plaatje). Zijn er mensen met ervaringen met deze motor? Zijn ze over het algemeen onderhoudsgevoelig en hebben ze voldoende vermogen? Hoeveel km kunnen ze over het algemeen rijden zonder al te veel problemen?

Hoi Bartawa ,

Als je eens een stukje op een Wing wilt rijden , om te kijken of je het wat vindt , ben je bij ons welkom hoor ! We hebben een GL1100 Interstate en een GL1200 Aspencade , waar je (onder voorbehoud) wel een stukje op mag toeren .

Groetjes uit Brabant : Willem
 
Zoals mijn voorganger reeds schreef, Goldwing is iets apart...
eens je erop gereden hebt..zie ik ze nog niet direckt vreander, an als ze dan toch veranderen, is t omdat ze t niet kunnen betalen.. het is een dure motor...maarja dat is een Rolls ook hé, en daar koerse ze ook nie mee.. maar denk wel dat ie mee kan...
 
Tja, of je kunt Goldwing rijden....of je zeikt ze af (lees, je kunt het niet) })
Het is absoluut wat anders dan het gemiddelde sportfietsje, maar kun je je voorstellen......de power van 6 grote cylinders.....da's pas kicken.

Maar gezien het budget dat je hebt, zou ik toch eerst voor een voordeliger type gaan. Een ouwe Goldwing gaan zeker onderhoud en slijtage onkosten met zich mee brengen.
Of even doorsparen voor een nieuwere GW1200 of nog beter GW1500.
Particulier, kun je , met een beetje handellen, voor zo'n €6000,- al wel een GW1500 van 1989 vinden. Dan heb je een motor die zo goed als nieuw is (een goldwingrijder is vaak erg zuinig op zijn peperdure motor) en weinig onderhoud nodig heeft. Let wel heel goed op wat je koopt, is er veel met een zware aanhanger mee gereden? Zitten er geen grote reparatie's / onderhoud aan te komen.
Daar loop je n.l. wel op leeg.

Succes met je zoektocht, ik ben benieuwd wat het gaat worden. :]
 
Hoi Bartawa ,

Als je eens een stukje op een Wing wilt rijden , om te kijken of je het wat vindt , ben je bij ons welkom hoor ! We hebben een GL1100 Interstate en een GL1200 Aspencade , waar je (onder voorbehoud) wel een stukje op mag toeren .

Groetjes uit Brabant : Willem

En die zijn mooi!

Ik heb ze op MP zien staan, en je hebt hier geloof ik ook een adv. staan :?
 
2 jaar 25Kw impliceert niet zooo extreem veel ervaring met zware fietsen, en laat nen goldwing nu net de allerzwaarste (in kilo's) zijn (bosshoss daar gelaten). Goldwing is prima motor, maar euh iets aan de kilozware kant hé ..
En dat moet iedere goldwing eigenaar toch durven toegeven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan