Misschien een verkeerde motordealer gekozen?

Dvg_Z750

MF'er
3 jul 2020
64
32
SPIJKENISSE
Graag wil ik mijn verhaal delen, om te horen wat jullie er van vinden en gedaan zouden hebben in mijn positie.
Eind maart 2020 haalde ik mijn gekochte Kawasaki Z750 uit 2007 en 38k op teller op bij de dealer.
Voor ik deze ophaalde heb ik contact gehad over de ketting en tandwielen (zagen er toch wel redelijk versleten uit, mijn mening). Maar de verkoper vertelde mij dat de art zo goed als nieuw ‘was’. En was zeker nog niet nodig om te vervangen.

Na wat kilometers gereden te hebben (500km) ketting gesmeerd en kwam erachter dat de ketting bedroefd slap hing. Op deze ben ik langs geweest bij de dealer en hebben deze gespannen ‘letterlijk gespannen’ ik hoorde de ketting kraken bij wegrijden. Bij thuiskomst kwam ik erachter dat dit niet goed kon zijn en zag dat m’n wiel niet recht zat.
Samen met een maat deze fouten zelf hersteld.
Inmiddels 2 maanden later 2000km verder, regelmatig de ketting bij moeten stellen en langs een andere dealer geweest. Deze vertelde mij dat het een oude ketting was en al op was, incl tandwielen (ook al waren deze in betere staat)
Hier over in beklaag geweest bij mijn dealer en op afspraak een nieuwe set laten monteren. Echter vroeg hij wel €150,- af te rekenen dan delen we de kosten. Echter hebben wij geen afspraak gemaakt hoe we het nu zouden oplossen, behalve de afspraak en dat er een nieuwe set onder ging. (Een set van hun keuze, heb hier geen inspraak gehad).
Bij het ophalen vandaag, heb ik niet betaald omdat diegene van “de afspraak“ er niet was. Hij zal mij later contacten hierover.
Met rijden naar huis merkte ik dat mijn motor naar rechts trok en bij thuiskomst gelijk na gekeken. En ja hoor, van achter naar voor 1,5 cm!! Scheef!!!
Bij het herstellen van deze fout, bij verwijderen van mijn borgpin, de moer met een vuist los te draaien is.

Wat moet ik doen??? Ben en was sws al niet van plan te betalen. Maar vinden jullie?
 

Bijlagen

  • 4D1763F0-C00C-4386-8171-44EB35886007.jpeg
    4D1763F0-C00C-4386-8171-44EB35886007.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 24
  • 57BB48F1-19EE-409B-81A1-1EE88F11FA51.jpeg
    57BB48F1-19EE-409B-81A1-1EE88F11FA51.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 23
Je zou het kunnen gooien op wanprestatie. Deze man is zeker geen technisch wonder.

Bij een ketting is het de bedoeling dat hij aan zoveel mogelijk tanden trekt. Is hij versleten, dan is hij zover uitgerekt dat hij nog maar aan een paar tanden trekt. Je kunt dat makkelijk zelf controleren, want als je in het midden van het tandwiel aan de ketting trekt, merk je dat hij daar gewoon los zit en op en neer kan.

En een motor uitlijnen kan mijn zus ook, met een touwtje.

Prutswerk, ander zoeken.
 
Ik zou het sowieso documenteren wat je gedaan hebt met data en km standen en dit (aangetekend) versturen naar de dealer. Ik zou het alleen bij de feiten houden en nergens mee gaan dreigen.

Tot op dit moment heb je een nieuwe kettingset en die heb je niet betaald.

En inderdaad een ander zoeken.
 
De handelaar klinkt niet echt als een betrouwbare zaak. Ik zou er gewoon nooit meer naartoe gaan. Laat hem stikken in zijn kettingset. BTW, de streepjes op de brug zijn slechts een indicatie. Om het goed te doen moet je een touwtje, richter, lasertje gebruiken.
 
Waarschijnlijk had je deze motor laten staan na een aankoopkeuring.
Ik zie zo al pekelaanslag en een geimproviseerd spanplaatje in de achterbrug.
Hoe is het met de rest van de motor?
 
Maar vinden jullie?

Betalen voor spullen zul je moeten doen.
Stoppen met huilen
Als je het niet vertrouwd weglopen

Bril poetsen want waarom je een, op de foto's te zien, afgetrapt hok van fokkin 13 jaar oud bij een dealer, dus duur , gaat kopen is mij een volkomen raadsel zeker als je een beetje technische kijk op zaak hebt, wat uit je opmerkingen wel op te maken is.
 
Ik zou voor een onafhankelijke aankoopkeuring gaan, en m'n hart vasthouden...
Ben bang dat je nog meer gaat tegenkomen namelijk..
Dit had je natuurlijk al vóór de aankoop moeten doen.
 
Ik zou het sowieso documenteren wat je gedaan hebt met data en km standen en dit (aangetekend) versturen naar de dealer. Ik zou het alleen bij de feiten houden en nergens mee gaan dreigen.

Tot op dit moment heb je een nieuwe kettingset en die heb je niet betaald.

En inderdaad een ander zoeken.

Dat vind ik wel een nette actie ja. Aangezien ik het nog niet nodig vind lelijke recensies te schrijven en de naam van de zaak te noemen. Ook al staat er wel een soort vergelijkbaar verhaal op Google recensies.
En een andere had ik al gevonden gelukkig en gaat daar nu in onderhoud (ook za ik daar een check laten uitvoeren.
 
De handelaar klinkt niet echt als een betrouwbare zaak. Ik zou er gewoon nooit meer naartoe gaan. Laat hem stikken in zijn kettingset. BTW, de streepjes op de brug zijn slechts een indicatie. Om het goed te doen moet je een touwtje, richter, lasertje gebruiken.
Daar heb je gelijk in, een indicatie, hij staat nu met 2mm verschoven op de plaatjes (recht)
 
Waarschijnlijk had je deze motor laten staan na een aankoopkeuring.
Ik zie zo al pekelaanslag en een geimproviseerd spanplaatje in de achterbrug.
Hoe is het met de rest van de motor?
Ik geloof dat het blok sws in orde is. Deze heb ik laten beluisteren met een stethoscoop en zijn geen schokkende dingen te horen. We had ik een kleine tik op de nokkenaskettingspanner (dit is ook verholpen) verder rijd, stuurt, en klinkt ie hartstikke goed.
 
Maar vinden jullie?

Betalen voor spullen zul je moeten doen.
Stoppen met huilen
Als je het niet vertrouwd weglopen

Bril poetsen want waarom je een, op de foto's te zien, afgetrapt hok van fokkin 13 jaar oud bij een dealer, dus duur , gaat kopen is mij een volkomen raadsel zeker als je een beetje technische kijk op zaak hebt, wat uit je opmerkingen wel op te maken is.
Huilen doe ik nog niet aangezien ik levend thuis gekomen ben.
En ja voor mijook een raadsel waarom ik black out bij enthousiasme en me niet goed heb verdiept. En daar heeft de verkoper goed gebruik van gemaakt.
Qua technisch, ben ik dat zeker en snap het redelijk na vee lezen en vragen. Maar toen ik de motor kocht, was ik alleen maar blij dat ik eindelijk mijn droom ging waarmaken. (Eerste motor dus)
Ook dacht ik dat de zaak betrouwbaar genoeg was, aangezien ze ook Bovag garanties geven (echter had ik alleen hun eigen garantie, maar hier was geen verschil in volgens de verkoper, enkel 3 eigen garantie of 6 maanden Bovag.
 
Mensen denken dat elke motor verkopende zaak een dealer is, ik betwijfel of deze motor echt bij een merkdealer verkocht is
Niet een merkdealer. Een opkoper van gebruikte fietsen, mooie nette zaak. Mooie snelle verkoop. Bovag stikker op de voordeur. Dus dacht dat ik wel goed zat.
 
Als het een officieel kawasaki dealer bedrijf is kan je de importeur aanschrijven over de lopende zaken.

Als dit niet het geval is is het geen dealer maar een handelaar...
 
Huilen doe ik nog niet aangezien ik levend thuis gekomen ben.
En ja voor mijook een raadsel waarom ik black out bij enthousiasme en me niet goed heb verdiept. En daar heeft de verkoper goed gebruik van gemaakt.
Qua technisch, ben ik dat zeker en snap het redelijk na vee lezen en vragen. Maar toen ik de motor kocht, was ik alleen maar blij dat ik eindelijk mijn droom ging waarmaken. (Eerste motor dus)
Ook dacht ik dat de zaak betrouwbaar genoeg was, aangezien ze ook Bovag garanties geven (echter had ik alleen hun eigen garantie, maar hier was geen verschil in volgens de verkoper, enkel 3 eigen garantie of 6 maanden Bovag.
Volgende x iemand meenemen zonder roze bril , dit wordt w.s slikken en doorrrrr👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan