Misschien is dit al eens gepollt maar toch...

Moet goedkeurde kleding verplicht worden?

  • Ja, met een boete eraan

    Stemmen: 49 45,4%
  • Nee, onzin asfalt is zacht....

    Stemmen: 59 54,6%

  • Totaal aantal stemmers
    108

MacMan

MF veteraan
18 sep 2001
1.559
0
Zoeterminder
De zomerrijders komen weer uit hun schuilplaats en ik stoor me er weer aan.
Mensen die met een spijkerbroek (straks boven de 20 graden zelfs met kortebroek en zonder handschoenen) op een motor stappen |(
Vaak denk ik dan "die is vast nog nooit op z'n bek gegaan!?" of je hebt gewoon een PLANK voor je kop.
Want ook al is het 30 graden ik zweet liever water dan bloed!!

En die autodiebielisten van tegenwoordig worden steeds blinder, geen richting niet kijken en ga zo maar door.
80% van de verkeersongelukken waarbij een motorrijder(s) en een automobiellist betrokken zijn werd veroorzaakt door zo'n koekblik op 4 wielen, ik zag hem niet, ja hij was er ineens..... :( !!
Dus ook al denk je ik ga nooooooooooooooit op m'n bek weet dan dat er vast wel een auto met jouw naam erop ergens rondrijd in nederland!
Ben benieuwd!
 
Het is je eigen velletje dus dat moeten ze lekker zelf weten.

En die ongelukken met koekblikken, is daarbij ook de snelheid van de motorrijder onderzocht??? :X
 
Jemig, voor die opslot gaat.

Heb je je motor weer uit de schuur gehaald?

Mocht je mij op de motor in zwembroek zien zitten, probeer me dan te ontwijken.
Ik woon 2minuten bij de zee vandaan, denk je dan echt dat ik mijn rubbbere pak aan ga doen??? Trouwens al zo vaak asfalt gezoend, ik ben nu resistent....
 
Gisteren nog wedstrijdje file rijden gedaan, terwijl ik op mijn slippers reed.
Uiteraard gewonnen, want ik was lichter.
 
Is je eigen probleem , als het verplicht word en je wilt een halve kilometer rijden naar iemand ga je dan heel je pak moeten aandoen voor die halve kilometer boerenweg waar je niemand op tegen komt ?
En trouwens de moraal ridders zouden juist moete blij zijn ze willen altijd dat alle idioten dood gaan zonder iemand mee te nemen , zonder pak rijden bevordert dit dus de moraal ridders zouden blij moeten zijn dat je zonder pak rijd ;)
( of is in dit geval omgekeerde logica niet toepasbaar :+ )
 
Het is je eigen velletje dus dat moeten ze lekker zelf weten.

Zeker, het is je eigen vel. Maar daar betalen we met z'n allen voor om die motorrijder langdurig in het ziekenhuis op te vangen en vervolgens weer lekker (hopelijk tijdelijk) de wao in.

Afgezien daarvan ken ik werkelijk waar niemand die na een crash zegt dat ie blij was dat ie alleen maar een korte broek en t-shirt aanhad. Iedereen roept had ik nou maar...
 
en allee nog al een! heb vandaag ook iedereen tegen me het harnas in gejaagd :X
Lekker belangrijk wat iemand anders aan heeft op z'n fiets, misschien is 'ie gister gecrashed, en heeft zuster Klivia zijn pak aan gort geknipt, en nu is de goede man op weg naar Safe om nieuwe kleding te kopen?? :Z
 
leuk zo'n topic met een topic-titel waar je niks aan hebt...


zouden de mods wel iets meer op kunnen hameren, zinvolle topic-titels... er worden zoveel geopend dat ik graag weet waar ik op druk ;)
 
Ze moeten het zelf weten |( ... moeten dus ook niet klagen als ze op hun bek gaan.

Verplichten geeft alleen maar extra (absurde) kledingeisen :X

[me]Joris gaat altijd in pak 8-) [/me]
 
Uit ervaring weet ik dat de hobby rijders (parttime motorrijders dus) hier anders tegenaan kijken dan de mensen met enkel een motor (fulltime motorrijder).
Ff een patatje halen, boodschappen doen, postkantoortje, terrasje etc. en dan je complete pak aan trekken :z
Tuurlijk trek je als je een stukje gaat touren een goed pak aan, maar hoe doet de parttime motorrijder boodschappen? In de pedaalemmer waarschijnlijk.


Hoe kan een parttime motorrijder nu bepalen wat een fulltime motorrijder aan moet trekken?
 
Uit ervaring weet ik dat de hobby rijders (parttime motorrijders dus) hier anders tegenaan kijken dan de mensen met enkel een motor (fulltime motorrijder).
Ff een patatje halen, boodschappen doen, postkantoortje, terrasje etc. en dan je complete pak aan trekken :z
Tuurlijk trek je als je een stukje gaat touren een goed pak aan, maar hoe doet de parttime motorrijder boodschappen? In de pedaalemmer waarschijnlijk.


Hoe kan een parttime motorrijder nu bepalen wat een fulltime motorrijder aan moet trekken?


correctie, lease pedaalemmer })
piccie ?
 
Jemig, voor die opslot gaat.

Heb je je motor weer uit de schuur gehaald?

Mocht je mij op de motor in zwembroek zien zitten, probeer me dan te ontwijken.
Ik woon 2minuten bij de zee vandaan, denk je dan echt dat ik mijn rubbbere pak aan ga doen??? Trouwens al zo vaak asfalt gezoend, ik ben nu resistent....
Misschien Wetsuite ;)
 
Uit ervaring weet ik dat de hobby rijders (parttime motorrijders dus) hier anders tegenaan kijken dan de mensen met enkel een motor (fulltime motorrijder).
Ff een patatje halen, boodschappen doen, postkantoortje, terrasje etc. en dan je complete pak aan trekken :z
Tuurlijk trek je als je een stukje gaat touren een goed pak aan, maar hoe doet de parttime motorrijder boodschappen? In de pedaalemmer waarschijnlijk.


Hoe kan een parttime motorrijder nu bepalen wat een fulltime motorrijder aan moet trekken?

niemand iets tegenin te brengen?
ik ben er helemaal klaar voor.
 
Het is mijn vel niet...laat de mensen toch doen, er mag al zoveel niet.


Het beroerde is wel dat jij voor zo'n dokus in de file kan gaan staan als er wat gebeurd, dat jij de ziekenkosten premie en stijging mag dokken voor de behandeling van zo'n stumper en ga nog maar effe door.... :(
 
Uit ervaring weet ik dat de hobby rijders (parttime motorrijders dus) hier anders tegenaan kijken dan de mensen met enkel een motor (fulltime motorrijder).
Ff een patatje halen, boodschappen doen, postkantoortje, terrasje etc. en dan je complete pak aan trekken :z
Tuurlijk trek je als je een stukje gaat touren een goed pak aan, maar hoe doet de parttime motorrijder boodschappen? In de pedaalemmer waarschijnlijk.


Hoe kan een parttime motorrijder nu bepalen wat een fulltime motorrijder aan moet trekken?

vooruit dan, op speciaal verzoek :P

De meeste ongelukken gebeuren binnen een straal van 5 km van je eigen huis. Ofwel zijn het JUIST de fulltime motorrijders die voor alle boodschappen etc zich goed zouden moeten kleden.

btw ben ik ook een fulltime motorrijder bij gebrek aan een auto (ben student dus bij gebrek aan geld was de keuze makkelijk, auto of motor) en ik ben ook altijd in een mooi pak te vinden al is het nog zo'n lullig stukje. Waarom? Omdat ik ooit op 500 meter van huis het asfalt aan een grondige inspectie heb onderworpen. En ik kan je vertellen, dat asfalt voelt lekker! (Had toen trouwens ook een mooi pak aan dus de persoonlijke schade is beperkt gebleven)
 
in de winter heb ik wel beschermende kleding aan maar bij ons hebben we nu al overdag rond de 28 graden en in de zomer word het rond de 38 graden en die temperatuur blijft zeker een paar weken achtert elkaar en dan ga ik heus niet met die hitte dikke leren klding dragen , omdat ik achter de volle kuip van mijn goldwing ook nog al die hitte van de motor langs mijn benen krijg.
ik draag in de zomer jeans en een dun leren jasje zonder mouw en dat moet voldoende zijn.
 
vooruit dan, op speciaal verzoek :P

De meeste ongelukken gebeuren binnen een straal van 5 km van je eigen huis. Ofwel zijn het JUIST de fulltime motorrijders die voor alle boodschappen etc zich goed zouden moeten kleden.

btw ben ik ook een fulltime motorrijder bij gebrek aan een auto (ben student dus bij gebrek aan geld was de keuze makkelijk, auto of motor) en ik ben ook altijd in een mooi pak te vinden al is het nog zo'n lullig stukje. Waarom? Omdat ik ooit op 500 meter van huis het asfalt aan een grondige inspectie heb onderworpen. En ik kan je vertellen, dat asfalt voelt lekker! (Had toen trouwens ook een mooi pak aan dus de persoonlijke schade is beperkt gebleven)

Dus jij zit nooit in een spijkerbroek met een leer jack aan op je motor?
Nooit?

Ik dacht dat alleen vrouwen zich de hele dag aan het omkleden waren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan