Misschien is dit al eens gepollt maar toch...

Moet goedkeurde kleding verplicht worden?

  • Ja, met een boete eraan

    Stemmen: 49 45,4%
  • Nee, onzin asfalt is zacht....

    Stemmen: 59 54,6%

  • Totaal aantal stemmers
    108
Het beroerde is wel dat jij voor zo'n dokus in de file kan gaan staan als er wat gebeurd, dat jij de ziekenkosten premie en stijging mag dokken voor de behandeling van zo'n stumper en ga nog maar effe door.... :(
Dit is wel zo'n allejezus kul argument. Dan moet iedereen lekker binnen in bed blijven, want stel je voor dat de ziektekosten premie omhoog gaat. |( |( |(
 
Ik rijd ook meestal met alleen spijkerbroek, wel met motorjas...

Punt is, ik heb gewoon geen zin om op m'n werk midden op de afdeling een andere broek aan te gaan trekken... heb wel een regenbroek voor slecht weer...

Ga zeker wel aan 't einde van de zomer als alles weer een beetje afgeprijs gaat worden zoeken voor een goede (leren?) broek voor de zomer en een nieuw (waterdicht) pak voor de winter.
 
Awel ik dacht dat kiekens niet verzekerd waren bij de sociale zekerheid :g
Geen medelijden met die mannen. Doen maar als ze goesting hebben maar de ziektekosten zouden voor eigen rekening moeten zijn.
Heb een 10-tal jaren terug (ik met fiets) nog iemand tegen 90km/h van een BROMMER zien schieten in T-shirt/zwembroek |( Wel die gast heeft een half jaartje mummie mogen spelen. Twas geen schoon zicht. We hadden hem nochthans gewaarschuwd om iets deftigs aan te doen. Als je rug helemaal open ligt, je benen afgeschuurd zijn, armen ontvelt ... Heb twee dagen niet gegeten :r
Heb ALTIJD mijn pak aan heet weer of niet en mag mij gelukkig prijzen. Vorig jaar een crashke gemaakt aan 120km/h en had er niet aan moeten denken geen pak aan te hebben. BTW, goretex houdt vrij goed tegen :}
Dat er een boete op moet volgen NEE. Ziektekosten gewoon voor eigen rekening.
 
tjonge das wel een zwart-wit stelling zeg.

nee tuurlijk niet met boete, iedereen moet dat maar voor zichzelf bepalen.

maar asfalt is echt NIET zacht. (ja als het net gelegd is, en dan is het ook nog eens vrij warm geloof ik)

toevallig vandaag ook met spijkerbroek erop gezeten. moest 'ff snel' de stad in, zoef langs alle files (spits) 'k was d'r zo. maar ja, geen zin om om te kleden (want alle tijd die je dan bij de stoplichten wint ben je dan weer kwijt, kan je ook met de auto)

maar achteraf was het natuurlijk niet zo'n slimme actie. d'r gaat niks boven zo'n dooie koe met wat harde stukken om je benen.
 
In lerenjackie+spijkerbroek+gimpies op de motor voelt net als zonder gordel in de auto maar iedereen doet het wel eens,het betekent niet dat je in een leren pak(of met je gordel om tussen al je airbags....)onsterfelijk bent al voelt dat soms wel zo.
 
Ik zag vandaag nog zo'n dombo in de stad.
Heb hem aangesproken.
Ik heb hem verteld dat ik het nogal dom vond. (nieuwe suzuki gixxer 1000 met laser seat pipes en mooi ruitje, echter kortbroek en t-shirt. Ik vind het nogal dom dat men zoveel geld weg legt voor een schitterende motor en dan niet eens een pak koopt. (tja of niet aandoet.) :(
Bedoel koop je een mooi pak moet je hem ook wel dragen he!

De discussie over boetes is opzich wel intressant.
Tja ik denk dat je hem mischien wel mag vergelijken met het dragen van een autogordel. Hoor ik ook altijd dat slappe excuus ja ik rij maar net de straat uit of ik moest maar een kleinstukje rijden daarom heb ik hem niet om.

Net alsof je op dat kleine stukje geen verkeersongeval kan krijgen. Is net zo dom als het is warm dus ik draag dan geen pak!! Nee omdat het warm is krijg je geen ongeval of word er ook niet tegen je aangereden??
Draag daarom gewoon je gordel en als je op de motor zit doe een pak aan.
Ook bij de kleine stukkies.
Dan moet je het maar even voor het motorrijden over hebben dat je 3 min langer bezig bent om je motorpak aan te trekken.
Zo genoeg moraal gelul, zo denk ik er over!.
;)
 
Ik zag vandaag nog zo'n dombo in de stad.
Heb hem aangesproken.
Ik heb hem verteld dat ik het nogal dom vond. (nieuwe suzuki gixxer 1000 met laser seat pipes en mooi ruitje, echter kortbroek en t-shirt. Ik vind het nogal dom dat men zoveel geld weg legt voor een schitterende motor en dan niet eens een pak koopt. (tja of niet aandoet.) :(
Bedoel koop je een mooi pak moet je hem ook wel dragen he!

De discussie over boetes is opzich wel intressant.
Tja ik denk dat je hem mischien wel mag vergelijken met het dragen van een autogordel. Hoor ik ook altijd dat slappe excuus ja ik rij maar net de straat uit of ik moest maar een kleinstukje rijden daarom heb ik hem niet om.

Net alsof je op dat kleine stukje geen verkeersongeval kan krijgen. Is net zo dom als het is warm dus ik draag dan geen pak!! Nee omdat het warm is krijg je geen ongeval of word er ook niet tegen je aangereden??
Draag daarom gewoon je gordel en als je op de motor zit doe een pak aan.
Ook bij de kleine stukkies.
Dan moet je het maar even voor het motorrijden over hebben dat je 3 min langer bezig bent om je motorpak aan te trekken.
Zo genoeg moraal gelul, zo denk ik er over!.
;)

fulltimer of parttimer?
 
Meneer/mevrouw rijd met korte broek.

Situatie 1 Boete : Kut weer een boete. :(

Situatie 2 Op je plaat gaan : Kut volgende keer maar een pak an.

Laat ze maar. Mensen komen er vanzelf wel achter.


[me]Kaos hoopt natuurlijk dat niemand er achter komt. :+ [/me]
 
Beetje simpel polletje. Waar is de keuze: Ik draag wat ik lekker vind. Het lijkt hier of mensen wat betreft motorpakken ineens een persoonlijke keuze om een bepaald risico te nemen onthouden wordt. Terwijl we wel met zijn allen op de motor zitten en daarmee volgens de statistieken een fors risico nemen.'Ja, maar geen pak is een onnodig risico' hoor ik mensen al brullen. Dat is motorrijden voor de meeste mensen zowieso.
Voor de duidelijkheid:
Als het niet nodig is vanwege het weer draag ik GEEN pak en indien ik geen helm hoef te dragen doe ik dat ook niet. Ik heb geen mening over wat anderen dragen en hoe zij rijden en met welke risico's moeten ze zelf weten.
 
Dit is wel zo'n allejezus kul argument. Dan moet iedereen lekker binnen in bed blijven, want stel je voor dat de ziektekosten premie omhoog gaat. |( |( |(

Het is maar net hoe je het bekijkt.
Dat jij er geen moeite mee hebt om de kosten van andermans ellende te betalen terwijl iedereen met lessen goede kleding aan dient te hebben en er voor gewaarschuwd wordt, er voldoende voorbeelden zijn....
Ik vind dit nogal beroerd. '(

Een kameraad van me is bij de vrijwillige brandweer en heeft zodoende al meerdere ongelukken van heel dichtbij gezien. Hij vind het nog steeds klote om een scooter of motorrijder zonder goede kleren van het wegdek te moeten schrapen en spuiten.

Mischien dat je daar eens aan kan denken, het heeft meer impact dan alleen de bestuurder die OOK nog met een behoorlijke ellende blijft zitten.
(denk ook maar eens aan de mensen die mogelijk bij het ongeval betrokken zijn, er niks aan konden doen, de politie en ambulance personeel. Die rijden ook motor en blijven met een klote gevoel zitten, geloof me maar)
 
Beetje simpel polletje. Waar is de keuze: Ik draag wat ik lekker vind. Het lijkt hier of mensen wat betreft motorpakken ineens een persoonlijke keuze om een bepaald risico te nemen onthouden wordt. Terwijl we wel met zijn allen op de motor zitten en daarmee volgens de statistieken een fors risico nemen.'Ja, maar geen pak is een onnodig risico' hoor ik mensen al brullen. Dat is motorrijden voor de meeste mensen zowieso.
Voor de duidelijkheid:
Als het niet nodig is vanwege het weer draag ik GEEN pak en indien ik geen helm hoef te dragen doe ik dat ook niet. Ik heb geen mening over wat anderen dragen en hoe zij rijden en met welke risico's moeten ze zelf weten.
Precies.. gewoon ieder zijn mening zeg maar.. Moet kunnen toch..? :) Voor (hele) kleine stukjes doe ik ook geen pak aan..
 
[me]PentAr rijdt 12000km per jaar (maakt dat mij een hobby rijder?) en draagt daarbij altijd volledig leer.
[/me]


In de auto moet ik mijn gordel om en dus op de motor een pak aan. Simpel. Hobbyrijder of beroeps, dat maakt niet uit (Rossi ooit in z'n spijkerbroek zien rijden?)
 
Het is natuurlijk wel verstandig om altijd goed beschermd op pad te gaan (helm, pak of gordel)maar ik wordt een beetje ziek van het feit dat alles verplicht moet worden, net alsof alle burgers mongool zijn en de overheid ze moet beschermen.

En als je niet meedoet mag je.......betalen.......nee, laat ook es iets over aan het verantwoordelijksgevoel van mensen zelf (krijgen ze misschien die zo gewilde normen en waarden ook weer een beetje terug)
 
Wat een tendentieuze vraagstelling zeg! :r

en wat een repressieve voorstellen! :(

verbieden dit.....verplicht stellen dat.....wat zijn wij nou, motorrijders of gereformeerde mutsen :?
 
Hoe dan ook, het blijft de verantwoordelijkheid van de persoon zelf.
Verplichten helpt denk ik niet veel omdat er nu al zoveel wetten zijn waar velen zich niet aan houden (gordels om, helm op en dan met name de brommers, je aan de max snelheid houden en ga zo maar door)
Iedereen maakt fouten en door schade en schande leert men ervan (sommige)

En ook ik rijd nu nog in spijkerbroek (wel met motorjack)omdat ik simpelweg nog niet de broek in de juiste maat gevonden heb, vind het eigenlijk niks en telkens als ik op de motor stap denk ik er wel even aan. Hoop dat ik snel iets gevonden heb want dat voelt ook veiliger. En nee ik heb niet veel geld voor een nieuwe motor uitgegeven, rijd op een oudje al zo'n 8 jaar (heb ook niet veel geld). En ja ik ben dan dus ook dom bezig......
 
Is er nog niet genoeg verplicht??????

Straks moet je nog beschermende kleding aantrekken als je de straat oversteekt.

Get a life!!!
 
Ik rijd ook meestal met alleen spijkerbroek, wel met motorjas...

Punt is, ik heb gewoon geen zin om op m'n werk midden op de afdeling een andere broek aan te gaan trekken
:^

Ik rijd af en toe met spijkerbroek. Meestal zo'n overbroek erover maar zodra de temperaturen omhoog gaan is zo'n overbroek ook 3x nix. Aangezien ik geen zin heb in een klamme/natte spijkerbroek, dankzij het wat langer stil staan in het stadsverkeer, blijft de overbroek achterwege.

In de weekenden of op momenten dat ik niet de hele dag in mijn leren broek (leren jas kan ik afritsen) hoef te lopen zonder in de buurt van mijn motor te zijn gaat de lederen combi aan.

Als mensen mij stom vinden dat ik af en toe in een spijkerbroek rij dan vinden ze me maar stom. Ik kan er niet mee zitten.

het verplichten van het aantrekken van veilige kleding lijkt me een beetje onzinnig zeker in combinatie met een boete. kijk bijv. maar naar het handsfree bellen en het dragen van gordels, er zijn er ook zat die dat nog steeds niet doen.
Een goede campagne (motorbladen/motorzaken/rijinstructeurs etc.etc.) die de motorrijders op de gevaren wijst lijkt me dan een stuk beter.
 
Uit ervaring weet ik dat de hobby rijders (parttime motorrijders dus) hier anders tegenaan kijken dan de mensen met enkel een motor (fulltime motorrijder).
Ff een patatje halen, boodschappen doen, postkantoortje, terrasje etc. en dan je complete pak aan trekken :z
Tuurlijk trek je als je een stukje gaat touren een goed pak aan, maar hoe doet de parttime motorrijder boodschappen? In de pedaalemmer waarschijnlijk.


Hoe kan een parttime motorrijder nu bepalen wat een fulltime motorrijder aan moet trekken?

Helemaal eens, maar patatjes en terrasjes doe ik op de fiets (zo'n ding met trappers). Woon werk en toeren doe ik altijd netjes in pak.
 
Op woensdag 28 mei 2003 09:45 schreef Bostrom155 het volgende:kijk bijv. maar naar het handsfree bellen en het dragen van gordels, er zijn er ook zat die dat nog steeds niet doen.

En dat is voor jou een reden om ook maar niet handsfree te bellen :( :( :( :( en je gordel niet te dragen?
 
Laatst bewerkt:
Een goede manier om meningen los te krijgen zo'n zwart/wit poll.
Heb genoten van de reacties en kan mij nu veel beter een beeld vormen van de spijkerbroekrijders.
Helaas ben ik niet overtuigd van het gelijk van deze rijders mede omdat hoe je het ook probeert goed te praten het is en blijft gewoon dom.

Leuk leesvoer!! :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan