Misschien is dit al eens gepollt maar toch...

Moet goedkeurde kleding verplicht worden?

  • Ja, met een boete eraan

    Stemmen: 49 45,4%
  • Nee, onzin asfalt is zacht....

    Stemmen: 59 54,6%

  • Totaal aantal stemmers
    108
niemand iets tegenin te brengen?
ik ben er helemaal klaar voor.

Ik heb geen auto, alleen 2 motoren. Maar ook als ik boodschappen doe, gaat het pak aan. aleen als ik ff een test rondje rij na het sleutelen vergeet ik het wel.
 
Ach, dit is nu weer precies zo'n topic waar twee kanten aan zitten.
Aan de ene kant is het niet prettig om - weer - een regeltje opgelegd te krijgen, aan de andere kant worden mensen - vooral tegen zichzelf - beschermd.
Enfin, iedereen moet maar zelf de beslissing nemen.

Zelf rij ik altijd in vol ornaat, hierop heb ik twee keer kort een uitzondering gemaakt O-) maar ik voelde me er bepaald niet prettig bij.

Vorig jaar zwaar gecrashed, wat was ik (en mijn dierbaren!!) blij dat ik goed beschermd was... :}
 
niemand iets tegenin te brengen?
ik ben er helemaal klaar voor.
Ikke niet, ik ben het met je eens!
Naar de stad, stukje rijden, bezoek verder weg: geheel in pak.
Boodschappen etc. helm, jas, laarzen, handschoenen en spijkerbroek...
 
Super poll.
Alleen al die reacties al :}
Wie heeft er gelijk?
Bij normale omstandigheden op de weg hebben beide gelijk. Helaas zijn de
omstandigheden op de weg niet altijd normaal...........
Mensen die buiten hun schuld een ongeluk hebben gehad weten wat ik bedoel.
Zal ik ff olie op het vuur doen?
Valt voor mij een beetje in de categorie:
Geven we mensen die jaren gerookt hebben en nu longkanker hebben ook een longtransplantatie en verzorging?
Of mensen die veel (heeeeeeeel veeeeeeeel) gedronken hebben een nieuwe lever?
U mag het zeggen............
Gewoon zelf lekker :] en ieder ander moet het zelf weten.
 
Dat is nou al de tweede keer dat je de wijsneus uithangt, kan je ook gewoon niet doen!!
Of heb jij soms het wiel uitgevonden...... :Z
Ja, goeie uitvinding he? :+ Trouwens, die quote had ik in een ander topic gepost prutser. :+

Op dinsdag 27 mei 2003 23:08 schreef Bert.....of Henk het volgende:Dit is wel zo'n allejezus kul argument. Dan moet iedereen lekker binnen in bed blijven, want stel je voor dat de ziektekosten premie omhoog gaat. |( |( |(
:^
Op woensdag 28 mei 2003 09:24 schreef moturist het volgende:
Wat een tendentieuze vraagstelling zeg! :r

en wat een repressieve voorstellen! :(

verbieden dit.....verplicht stellen dat.....wat zijn wij nou, motorrijders of gereformeerde mutsen :?
:^

Mag ik ook nog wat zelf bepalen in dit land? Dank u welzeerbeleefd.
 
Laatst bewerkt:
Whatever...

Goede bescherming zou opgenomen kunnen worden als een soort 'extra' hoofdstukje in de theorieboeken, maar dan zonder dat er vragen over gesteld worden in het examen. Gewoon uit een stukje advisering.
 
Het beroerde is wel dat jij voor zo'n dokus in de file kan gaan staan als er wat gebeurd, dat jij de ziekenkosten premie en stijging mag dokken voor de behandeling van zo'n stumper en ga nog maar effe door.... :(
Yup.
Zouden we dan niet beter direct motorrijden verbieden, veel te gevaarlijk. Wat kosten al die ongelukken niet aan de maatschappij? En overal max 30km/u terwijl we toch bezig zijn...

en na het lezen van alle reacties;

Op dinsdag 27 mei 2003 18:43 schreef de ex zot het volgende:
Uit ervaring weet ik dat de hobby rijders (parttime motorrijders dus) hier anders tegenaan kijken dan de mensen met enkel een motor (fulltime motorrijder).
Ff een patatje halen, boodschappen doen, postkantoortje, terrasje etc. en dan je complete pak aan trekken :z
Tuurlijk trek je als je een stukje gaat touren een goed pak aan, maar hoe doet de parttime motorrijder boodschappen? In de pedaalemmer waarschijnlijk.


Hoe kan een parttime motorrijder nu bepalen wat een fulltime motorrijder aan moet trekken?
ik ben fulltimer, en steeds volledig in het pak. Voor korte eindjes ga ik wel te voet of met de fiets. (de motor uit de garage halen duurt ook nog wel zijn tijd -garaga niet bij huis-, daarmee vergeleken is de tijd om mijn pak aan te trekken verwaarloosbaar).
Voor de rest ben ik het wel met je eens.
Op dinsdag 27 mei 2003 23:08 schreef Bert.....of Henk het volgende:Dit is wel zo'n allejezus kul argument. Dan moet iedereen lekker binnen in bed blijven, want stel je voor dat de ziektekosten premie omhoog gaat. |( |( |(
:^
Op woensdag 28 mei 2003 09:21 schreef Bral® het volgende:
Het is natuurlijk wel verstandig om altijd goed beschermd op pad te gaan (helm, pak of gordel)maar ik wordt een beetje ziek van het feit dat alles verplicht moet worden, net alsof alle burgers mongool zijn en de overheid ze moet beschermen.

En als je niet meedoet mag je.......betalen.......nee, laat ook es iets over aan het verantwoordelijksgevoel van mensen zelf (krijgen ze misschien die zo gewilde normen en waarden ook weer een beetje terug)
:^
Op woensdag 28 mei 2003 09:24 schreef moturist het volgende:
Wat een tendentieuze vraagstelling zeg! :r

en wat een repressieve voorstellen! :(

verbieden dit.....verplicht stellen dat.....wat zijn wij nou, motorrijders of gereformeerde mutsen :?
:^
 
Laatst bewerkt:
Whatever...

Goede bescherming zou opgenomen kunnen worden als een soort 'extra' hoofdstukje in de theorieboeken, maar dan zonder dat er vragen over gesteld worden in het examen. Gewoon uit een stukje advisering.

Kan geen kwaad. Met wat mooie foto's erbij van www.rotten.com zodat iedereen weet wat er gebeurd als je plat gaat. Maar verder moet het ophouden met die bemoeizucht.

Voorts merk ik dat veel mensen zich veilig voelen met een pak aan. Hier wil ik het volgende bij opmerken. Mensen voelen zich prettig bij een bepaald spanningsniveau dat onder andere door een veiligheidsgevoel gedrukt wordt. Daardoor zal je met een pak aan automatisch meer risico nemen. Dit geldt trouwens ook voor ABS, airbags, autogordels en vergelijkbare zaken. Zodoende helpt een goed pak absoluut niet tegen ongevallen (integendeel) Wel kan het de gevolgen van glijpartijen (waar dus meer kans op is) aanzienlijk verminderen.
En nu kan je met honderd gevallen komen van mensen die hun huid weggeschaafd hebben over het asfalt, ik ben al duizenden keren zonder pak goed aangekomen.
 
Op woensdag 28 mei 2003 14:38 schreef wiewatwaar het volgende:ik ben al duizenden keren zonder pak goed aangekomen.
Ik ook, en heel vaak gewoon in spiekerbroek.........en dat blijft ook zo.......
 
... in zwembroek en met teenslippers aan op diesel onderuit gegaan. In Frankrijk zonnig sturend een ravijn ingesmakt. Vragen ze in de sauna of ik ee bouwdoos ben... Van een importeur gehoord dat een bladmedewerker geen testmotor meekreeg omdattie in zijn jeans kwam... "Moest" zelf onlangs even weg zonder pak aan en voelde me onbeschermd, bloot en kwetsbaar. Alleen op mijn Ural zijspan rijdt ik in burger. Want op een Ural is de rest van de wereld jouw kreukelzone.
 
En dat is voor jou een reden om ook maar niet handsfree te bellen :( :( :( :( en je gordel niet te dragen?

kijk hier moet ik natuurlijk even op reageren })

Ik heb een mobiel maar daar is alles mee gezegd, ik heb wel zo'n sigaretteninsteek carkit geval maar die gebruik ik eigenlijk nauwelijks. Mensen weten dat ik motor rij en dus regelmatig onbereikbaar ben. Daarnaast heb ik altijd mijn vriendin bij me als ik auto rij, die dient dan mooi als handsfree kit. Gordels om is het eerste wat ik doe als ik in een auto zit, ik voel me zelfs niet op mijn gemak als er geen gordels aanwezig zijn (ooit eens in een citroën bestelbusje meegemaakt).
 
Gisteren nog wedstrijdje file rijden gedaan, terwijl ik op mijn slippers reed.
Uiteraard gewonnen, want ik was lichter.

Ik vind dit nou onverantwoord. Ex-Zot => ZOT zul je bedoelen. Eerst lekker knallen door de file en nou ook nog eens op slippers..... En als je nou een spiegel eraf moet trappen.... he wat doe je dan...
 
Ik vind dit nou onverantwoord. Ex-Zot => ZOT zul je bedoelen. Eerst lekker knallen door de file en nou ook nog eens op slippers..... En als je nou een spiegel eraf moet trappen.... he wat doe je dan...

En daarna zeggen dat je voet gebroken is van het motorrijden he!
Hebben we weer wat om te klagen :(
 
Ik vind dit nou onverantwoord. Ex-Zot => ZOT zul je bedoelen. Eerst lekker knallen door de file en nou ook nog eens op slippers..... En als je nou een spiegel eraf moet trappen.... he wat doe je dan...
Laat je niet opnaaien, Ro de Zatte post toch vooral om te provoceren... :+
 
Op woensdag 28 mei 2003 13:17 schreef Revolution het volgende:Ja, goeie uitvinding he? :+ Trouwens, die quote had ik in een ander topic gepost prutser. :+:^:^

Mag ik ook nog wat zelf bepalen in dit land? Dank u welzeerbeleefd.

PRUTSER!? })
GOH in een ander topic je meent het Meid!

Het enige wat jij kan managen is een strontwagen STRONTBOER!!!!!
 
Op woensdag 28 mei 2003 08:40 schreef scottie het volgende:Het is maar net hoe je het bekijkt.
Dat jij er geen moeite mee hebt om de kosten van andermans ellende te betalen terwijl iedereen met lessen goede kleding aan dient te hebben en er voor gewaarschuwd wordt, er voldoende voorbeelden zijn....
Ik vind dit nogal beroerd. '(
En zo komen we op de kosten van ongezond eten, roken, sportblesure's, drank enz enz...
Een kameraad van me is bij de vrijwillige brandweer en heeft zodoende al meerdere ongelukken van heel dichtbij gezien. Hij vind het nog steeds klote om een scooter of motorrijder zonder goede kleren van het wegdek te moeten schrapen en spuiten.

Mischien dat je daar eens aan kan denken, het heeft meer impact dan alleen de bestuurder die OOK nog met een behoorlijke ellende blijft zitten.
(denk ook maar eens aan de mensen die mogelijk bij het ongeval betrokken zijn, er niks aan konden doen, de politie en ambulance personeel. Die rijden ook motor en blijven met een klote gevoel zitten, geloof me maar)

Die mensen zijn toch niet gedwongen om bij de politie, brandweer of ambulace te gaan? Als je die keuze maakt weet je dat je dit soort taferelen te zien gaat krijgen. Als je er niet tegen kunt moet je er mee kappen vind ik.
 
Voorts merk ik dat veel mensen zich veilig voelen met een pak aan. Hier wil ik het volgende bij opmerken. Mensen voelen zich prettig bij een bepaald spanningsniveau dat onder andere door een veiligheidsgevoel gedrukt wordt. Daardoor zal je met een pak aan automatisch meer risico nemen. Dit geldt trouwens ook voor ABS, airbags, autogordels en vergelijkbare zaken.
Sorry, maar dat ben ik niet met je eens, althans, gaat voor mij niet op. Wel is het zo dat ik me in vol ornaat gewoon meer op mijn gemak voel en dus relaxter maar ook meer gefocust ben op het rijden. Zou ik geen pak dragen dan zou ik denk ik krampachtiger gaan rijden, hetgeen het rijden niet ten goede komt.

Zodoende helpt een goed pak absoluut niet tegen ongevallen (integendeel) Wel kan het de gevolgen van glijpartijen (waar dus meer kans op is) aanzienlijk verminderen.
En nu kan je met honderd gevallen komen van mensen die hun huid weggeschaafd hebben over het asfalt, ik ben al duizenden keren zonder pak goed aangekomen.
Kan, je kunt je dan denk ik alleen afvragen of je dan tot nu toe niet gewoon geluk hebt gehad. Als ik op mijn Beemer stap ga ik er ook niet van uit dat ik ga crashen (want dan blijft 'ie gewoon in de garage staan), maar ik wil zelf al het mogelijke doen om, als het er dan toch onverhoopt van komt, de gevolgen zo beperkt mogelijk te houden. Dit in alle redelijkheid natuurlijk, anders komt er weer geheid commentaar dat je dan thuis in je bedje moet gaan liggen en zelfs dat kan gevaarlijk zijn.
Maar goed, het is jouw lijf en jouw leven, dus als jij de keus maakt om je niet (voldoende) te beschermen is dat m.i. jouw pakkie an (of juist niet dus :+ )
 
Ik vind dit nou onverantwoord. Ex-Zot => ZOT zul je bedoelen. Eerst lekker knallen door de file en nou ook nog eens op slippers..... En als je nou een spiegel eraf moet trappen.... he wat doe je dan...

Als ik het hele verhaal van dat ritje op mijn slippers hier ga vertellen krijg ik problemen denk ik. Ik meel je wel ff.
 
Als er iets is wat je niet wilt is dat wel dat er één of andere ambtelijke commissie zich gaat bemoeien met wat jij voor kleding op je motor moet dragen :(
Voor je het weet, bepalen zij dat het ver-uit het veiligst is wanneer alle motorrijders zich hullen in een knal oranje pak van een kunststof met een moeilijke naam, voorzien van reflecteren biezen en driehoeken :r :r

Ik ben de ANWB veiligheids motor uit de jaren tachtig nog niet vergeten. Nou, toen is de hele Nederlandse motorrijdende gemeenschap door het oog van de naald gekropen ....... als toen die plannen door waren gegaan, hadden we nu behangen met veiligheids driehoeken over straat gemoeten….. :r :r
 
Vandaag weer heerlijk gereden in mijn T-shirt. Geen gezweet geen flauwtes door de hitte..... Wel aangehouden door de politie, het schijnt dat je niet over de stoep mag rijden als het erg druk is.

Maar geeeeeeeen prent!!!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan