misschien te koop zelf gemaakte motortassen

motorfreakje

MF veteraan
5 jun 2004
5.822
0
kempen
Ik heb laatst voor mezelf een rolletje voor achterop gemaakt zo goed als water dicht (ik moet nog iets vezinnen op de naden)

nu dacht ik he misschien kan ik daar wel geld mee verdienen
want de rede dat ik er een zelf had gemaakt was omdat ik dan wel de goede maat had die ik wou en koste besparing natuurlijk

nu kan ik ook de inhoud (bv 30L) zelf bepalen en de vorm enzo (rond, vierkant)
(die je op internet vind zijn meestal net niet goed te groot te klein)
en nu dacht ik misschien is hier wel interese voor
en aan wat voor prijs klasse ik dan zou moeten denken zou ik zelf niet weten als je interese hebt of zelf ideeen hebt laat ff iets weten
 
ze zijn wel een beetje donker

122579


ik kan ze elke vorm en afmeting maken en een andere kleur
maar weet nog niet welke allemaal ligt er aan waar ik het materiaal ga halen
 
Hoe kun je ze op je motor vastmaken?

via een spin
maar ik ben ook nog iets aan het bedenken (maken) voor mijn motor om m'n kuipen te beschermen een handoek is altijd te groot of te klein
dus dat is nog in ontwikkeling om dat goed te krijgen
maarre klinkt dat als interesse
(ik ga alleen tassen maken als er meer interesse is dan kan ik de materialen namelijk grotere aantallen inkopen is goedkoper ook voor jullie)
 
Bij de motorboer zijn van die bagagenetten enzo te koop.
zoals:
10001150_790_KL.JPG


Deze zijn prima te gebruiken om een bagagerol of tas
op zijn plek te houden.
Gebruik m voor mijn laptoptas (in bagagerol),
wat die is zo groot dat het niet in de koffer past.

Trouwens, een bagagerol te groot? Die rol je toch kleiner?

Goed initiatief!
 
Interesse ? Mss he ... Ik heb niet zoveel geld om koffers te gaan kopen. Dus als dit een goedkopere manier is enzo ... Het oogt wel mooi moet ik zeggen.
 
Bij de motorboer zijn van die bagagenetten enzo te koop.
zoals: http://www.louis.de/shop/img250/10001150_790_KL.JPG ((Afbeelding))

Deze zijn prima te gebruiken om een bagagerol of tas
op zijn plek te houden.
Gebruik m voor mijn laptoptas (in bagagerol),
wat die is zo groot dat het niet in de koffer past.

Trouwens, een bagagerol te groot? Die rol je toch kleiner?

Goed initiatief!


maar beschadigen die dingen die langs je kuipen af lopen je kuipen niet???

ik gebruik daar een handoek voor nu maar die is altijd te groot of te klein (en het ziet er niet uit)
en omdat ik toch handig ben op het naaimachine ga ik daar een soort van beschermhoes voor maken die precies over de buddy past en de kuipen beschermt
 
via een spin
maar ik ben ook nog iets aan het bedenken (maken) voor mijn motor om m'n kuipen te beschermen een handoek is altijd te groot of te klein
dus dat is nog in ontwikkeling om dat goed te krijgen
maarre klinkt dat als interesse
(ik ga alleen tassen maken als er meer interesse is dan kan ik de materialen namelijk grotere aantallen inkopen is goedkoper ook voor jullie)


klinkt leuk....
maar ingewikkeld ;)
succes met het vinden van oplossingen. zat aan klitterband te denken....maar ook dat moet weer ergens aan vast...

ben benieuwd hoe je dit verder ontwikkeld.
 
klinkt leuk....
maar ingewikkeld ;)
succes met het vinden van oplossingen. zat aan klitterband te denken....maar ook dat moet weer ergens aan vast...

ben benieuwd hoe je dit verder ontwikkeld.

ik zat zelf te denken om de naden met een soort van lijm in te smeren om het waterdicht te maken maar die moet wel goed fleksiebel (sorry dislexie weet niet hoe ik het moet schrijven) en goed waterdicht blijven
 
Dat standaard naden-seal spul voor tenten enzo is niet goed genoeg?

Btw: als je me eventueel ook aan zijtassen kunt helpen, dan heb ik wel interesse...
 
maar beschadigen die dingen die langs je kuipen af lopen je kuipen niet???

ik gebruik daar een handoek voor nu maar die is altijd te groot of te klein (en het ziet er niet uit)
en omdat ik toch handig ben op het naaimachine ga ik daar een soort van beschermhoes voor maken die precies over de buddy past en de kuipen beschermt

In mijn geval haak ik twee haken onder de buddy,
de achterste twee aan het bagagerek, en de middelste twee
ook aan het bagagerek (de steunen zeg maar).
Er komt dus niet veel in de buurt van de kuipen.

Maar dan nog. Het net zelf is van elastiek. Als dat gaat krassen
dan heb je wel erg zwakke lak... (of misschien te veel zand/stof
op de kuipen).
De haken zelf zijn van metaal, maar wel geplastificeerd.
En op het uiteinde een plastik dopje.

Trouwens, het waterdicht maken:
Ten eerste al erg afhankelijk van de gekozen stof.
Als je een waterdichte stof neemt heb je de grootste
klap al gehad. Aan de foto te zien zit dat wel goed.

Je hebt nu een rits over de volle lengte zitten.
Dat is wel zo praktisch bij het vullen/leeghalen,
maar geeft extra kans op lekkage.
Het is niet voor niets dat bagagerollen als rollen
uitgevoerd worden: zo min mogelijk openingen/naden.

Een rits is per definitie niet waterdicht.
Dit is deels op te vangen door er een flap achter te maken,
die de rits volledig afdekt (aan de binnenkant van de tas),
wanner deze dicht zit. In combinatie met klitteband kun je
ervoor zorgen dat deze flap ook op zijn plaats blijft als
de tas niet helemaal gevuld is.

Het waterdicht maken van de naden:
Bij het vastnaaien van de naden niet twee lagen,
maar drie aan elkaar vast maken.
Ofwel: een van de twee lappen langer maken, en over
de andere terugvouwen en dan aan elkaar zetten.
En dan aftapen.
Daarvoor is er vast wel iets te koop in de stoffen/hobbywinkel.
(en anders ducktape :) )
 
ik zat zelf te denken om de naden met een soort van lijm in te smeren om het waterdicht te maken maar die moet wel goed fleksiebel (sorry dislexie weet niet hoe ik het moet schrijven) en goed waterdicht blijven


geeft niets, ken het probleem en snap wat je bedoelt ;)
is er zo'n soort lijm op de markt :?
zal wel..een schoenmaker heeft misschien wel tips over de lijm....
 
full


Ik denk niet dat je voor die paar rotcenten al die moeite kunt gaan doen toch ?
en deze zijn wel 100% waterdicht.
 
(Afbeelding)

Ik denk niet dat je voor die paar rotcenten al die moeite kunt gaan doen toch ?
en deze zijn wel 100% waterdicht.


ik kan ze dus waarschijnlijk goedkoper maken (zeker die grotere)
en ik heb dit topic geopent om te kijken of er interesse in is
en iemand misschien ideeen heeft er over

het is ook de bedoeling dat er nog hengsels aan komen voor em op je rug te hangen als rugzak is het meesjouwen makkelijker
(dan hoor ik een aantal van jullie al denken gebruik dan een rugzak maar dat doe ik bewust niet op de motor inverband met rugklachten
ik gebruikte eerst altijd een rugzak op de motor maar had daarna altijd last van m'n rug dus ik denk ik ga een rolletje gebruiken ik had er al wel 1 maar die was veeeeelste groot
dus toen heb ik er maar een zelf gemaakt die precies de maten heeft die ik wil)
 
Dat standaard naden-seal spul voor tenten enzo is niet goed genoeg?

Btw: als je me eventueel ook aan zijtassen kunt helpen, dan heb ik wel interesse...


ik zou het altijd kunnen proberen om zijtassen te maken lijkt me niet zo een probleem
moet ik wel een hoop maten weten voor de goede bevestiging maar dat moet ik nog ff bekijken is wel een goed idee

en dat naden-seal spul voor tenten had ik nog niet aan gedacht :}





o ja waarschijnlijk kan ik die tassen ook in andere kleuren maken als alleen zwart maar moet nog ff kijken welke allemaal bij mijn motor paste zwart namelijk het beste

of als je meedere kleuren wil is ook vast wel mogelijk ik zal eens een keertje kijken aan welke kleuren ik allemaal kan komen

en zo als al gezegt werd dit is echt maatwerk u vraagt ik probeer het te maken
 
nu dacht ik he misschien kan ik daar wel geld mee verdienen
want de rede dat ik er een zelf had gemaakt was omdat ik dan wel de goede maat had die ik wou en koste besparing natuurlijk


Custom made bags die minder kosten dan de tassen die je bij bijv. Polo kunt kopen.
Lijkt me sterk dat het gaat lukken.
Naast materiaal ben je ook (productie-)tijd kwijt. Indien het je lukt om zo'n tas te maken met 5 euro aan materiaal en 5 euro aan productiekosten (d.w.z. dat je binnen pak'm beet 8 minuten een tas klaar hebt) dan geef ik je een kans.
Dan nog zal je een groot gedeelte van motorrijdend nederland van jouw tassen moeten voorzien wil je er geld mee verdienen opdat je dodelijk vermoei jezelf verwent met een extra weekje vakantie.
 
Custom made bags die minder kosten dan de tassen die je bij bijv. Polo kunt kopen.
Lijkt me sterk dat het gaat lukken.
Naast materiaal ben je ook (productie-)tijd kwijt. Indien het je lukt om zo'n tas te maken met 5 euro aan materiaal en 5 euro aan productiekosten (d.w.z. dat je binnen pak'm beet 8 minuten een tas klaar hebt) dan geef ik je een kans.
Dan nog zal je een groot gedeelte van motorrijdend nederland van jouw tassen moeten voorzien wil je er geld mee verdienen opdat je dodelijk vermoei jezelf verwent met een extra weekje vakantie.


voor zo'n reacties heb ik dit topic niet geopend en word er ook een beetje moe van eerlijk gezegt
ik heb dit topic geopend voor mensen met interesse erin hebben en mensen met ideeen er over
en ook voor degene die een op maat gemaakte tas willen hebben
en er staat toch duidelijk misschien in de topic titel en het gaat me ook niet zozeer om het geld maar om de hobby

en voor degene met ideeen en interesse :}
laat zeker nog meer van je horen ik neem alles in me op en doe er zeker wat mee
ook degene die interesse hebben
 
Nou ik wilde je niet afkraken maar heb een tijdje geleden zo'n tas zelf gekocht voor nog € 50,- en dat vond ik toen duur maar had hem direct nodig. Nu heb ik ze goedkoper en vind ik het een zeer reëel bedrag.

Tuurlijk nag je je hobby uitoefennen en het is ook heel fijn als je daarmee anderen kunt helpen.

Voor het waterdicht maken zou je inderdaad nadendichter voor tenten kunnen gebruiken maar deze is evht voor miniscule naden dus of het echt werkt weet ik niet. Ik weet ook niet wat voor matriaal je gebruikt anders zou je mischien met twee ijzeren platte staafjes een bankschroef en een soldeerbout of ander warmteapparaat (of zelf met een losse voeding rechtstreeks op de plaatjes) het kunnen verwarmen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan