Misschien wel stom maar wel errug happy!

Maverick

Die hard MF'er
17 sep 2001
330
0
Leiden
Gisteren na veel wikken en wegen dus de knoop doorgehakt. Ik heb mijn VFR800i ingeruild voor een nieuwe Fazer 600 (blauw, alarminstallatie, flip-up). Volgens sommigen het domste wat ik kon doen, nou ja ..op het inruilen voor een F650CS (BMW Scarver)na dan, maar ben helemaal gek van de Fazer. Lekker rechtop zitten, wendbaar en een lekker blok. Nu hoopt Angela (mijn vrouw) dat ik na 2 maanden niet alweer met een nieuwe droommotor kom aanzetten ;)
 
Ja, kan het eigenlijk ook niet begrijpen.

Kijk een Fazer 1000, das was een ander verhaal geweest.

Wat mankeerde er aan die VFR800?
 
Mankeerde nix aan de VFR, alleen was het altijd niet mijn eerste keus geweest. Na mijn ZZR600 schade heb ik 'm naar de dichtsbijzijnde dealer gebracht. Hij was geen Yamaha dealer en bood me wel een erg aantrekkelijk inruilprijs als ik de VFR zou nemen. Ben gewoon meer een Fazeriaan :]
 
Jammer, ik vond die fiets van je erg mooi, zat toch een laser onder ? Maar het belangrijkste is dat je zelf tevreden bent met je fiets. Is ook een reden dat ik nog op m'n gs zit ;) (ok, geld speelt helaas ook een rol)
 
Had 'm net toen wij de VRO1 in Veldhoven deden. Gelijk toen een Laserpijp ondergezet. Heb een paar dagen op de Fazer 600 gereden en daar had ik veel meer lol in...toen werd ik helemaal gek dat ik mijn ZZR niet voor een Fazer had ingeruild. Een Fazer 1000 is inderdaad gaaf alleen nog niet aan mij besteed qua pk's,..komt wel *D
 
Als je jezelf er happy bij voelt, daar gaat het toch om. Veel plezier ermee alvast en gefeliciteerd...
 
Gefeliciteerd met je nieuwe motor! Fazer 600 is idd een heerlijke motor :)
Enneuh, nix stom: jij bent er blij mee dus: goed!
 
Ik bedoelde niet zo zeer dat er iets aan de VFR mankeerde, maar meer wat jouw tegenstond aan die VFR??

Wat vindt jij het grote verschil tussen een VFR en een Fazer 600, gewoon uit nieuwsgierigheid.
 
Hat gaat erom dat je zelf tevreden bent. Klaar...

Wil wel horen dat het inderdaad een goede keuze is geweest dus vertel op hoe hij bevalt, ja? ;)
 
Gisteren na veel wikken en wegen dus de knoop doorgehakt. Ik heb mijn VFR800i ingeruild voor een nieuwe Fazer 600 (blauw, alarminstallatie, flip-up). Volgens sommigen het domste wat ik kon doen, nou ja ..op het inruilen voor een F650CS (BMW Scarver)na dan, maar ben helemaal gek van de Fazer. Lekker rechtop zitten, wendbaar en een lekker blok. Nu hoopt Angela (mijn vrouw) dat ik na 2 maanden niet alweer met een nieuwe droommotor kom aanzetten ;)

sorry...niet echt slim... '(
een vfr800 inruilen voor een fazer...
 
Het is helemaal niet stom!
Die motoren zijn zo verschillend dat het heel logisch is.
Je koopt een motor omdat je er happy mee bent.
Als je nou, ik noem maar iets een 900er Diversion of een GSX750F had gekocht, tja dan zou ik dat stom vinden, want what's the point?
Je hebt overal mensen voor, gelukkig maar, anders reden we allemaal dezelfde motor.
Jij bent dus meer het Fazer type, en waarschijnlijk te vroeg aan een VFR begonnen, misschien ga je over een aantal jaren toch meer de VFR kwalitieten waarderen :) .
 
Het lichtvoetige en wendbaarheid, gekoppeld met voor mij een lekkere zitpositie heeft bij dit besluit doen nemen. De VFR heeft een fantastisch blok, rijdt super maar op de Fazer had ik FUN :] :] :] :]
 
Fazer is gewoon spele dingetje
vfr is wat meer naar de oude lullen kant :) (zal ik wel weer wat los maken)
alleen jammer van die achter schokker op de fazer,die is wat matig bij snel rijden
en k*t bij echt gummen.

ps1:idem bij een tl100s :(
ligt zeker aan mij ;(

ps2:ik bedoel dat van die schokker })
 
moet je em wat opschroefen....maar dat heb je al gedaan zeker,...?

of een WP-setje erop gooien,...

ik gum nooit, maar hoe kun je daar last van hebben dan....deint teveel ofzo....???
 
fazers worden geweldig met een setje progressief binnenwerk in de pootjes. (tot die tijd zijn ze wat deinerig)
 
Terug
Bovenaan Onderaan