Missend rubber achtertandwiel

Status
Niet open voor verdere reacties.

hpb92

Rookie
13 aug 2021
4
3
Hoi Motorvrienden,

Bij het wisselen van de achterband kwam ik er achter dat in de tandwielhouder van het achterwiel een rubber mist. Dit is op mijn (voor mij) nieuwe circuitmotor, waar ik aankomend weekend voor het eerst mee wil gaan rijden. Ik ga sowieso het missende rubber aanvullen, maar voor het geval ik dit niet optijd geleverd krijg, is het veilig om te rijden met 1 missende rubber?

Thanks!
Harald
 
zet eens een streepje over de velg en op je band en controleer zelf na 2000km of het nog overeenkomt.

achterwielen balanceren is onzin.
Sorry, maar jouw opmerking is echt onzin.
De meeste banden hebben een balanceerstip.
En als ik ze weer verwijder nadat ze versleten zijn staat die balanceerstip nog steeds op dezelfde plaats. Bij al mijn klanten, alle banden, en elk gebruik. Als er al verschil is, dan is het zo minimaal dat dat geen invloed heeft op balancering.
 
Sorry, maar jouw opmerking is echt onzin.
De meeste banden hebben een balanceerstip.
En als ik ze weer verwijder nadat ze versleten zijn staat die balanceerstip nog steeds op dezelfde plaats. Bij al mijn klanten, alle banden, en elk gebruik. Als er al verschil is, dan is het zo minimaal dat dat geen invloed heeft op balancering.
Ik heb nog nooit, en zal nooit, een achterwiel van iemand balanceren. Tot nu toe nog geen klachten. Voorwiel uiteraard wel met uitzondering van enduro's die de blubber opzoeken.
 
Ik heb nog nooit, en zal nooit, een achterwiel van iemand balanceren. Tot nu toe nog geen klachten. Voorwiel uiteraard wel met uitzondering van enduro's die de blubber opzoeken.
Toch kan je daar last van krijgen en dan met name een passagier,stuiteren ,trillingen achterwiel gaan ze merken,daarnaast moet je bedenken dat er geen fabrikant is die een achterwiel niet ook balanceert en dat doen ze niet zonder reden want als een fabrikant ook maar 1cent kan besparen zullen ze dat doen.Dat mensen niet klagen zegt ook niet alles,is er iets met het voorwiel merk je dat gelijk,
maar 9 van de 10 voelen wat onder hun kont gebeurd niet of schrijven dat toe aan de hobbels in de weg.
 
Laatst bewerkt:
Van motoren weet ik het niet zo...
Maar de impact van een klein rubbertje kan heel groot zijn.....

Bij onjuist gebruik van rubbertje:
ionce-family1.jpg


Bij juist gebruik van rubbertje
Brommer-en-motormuseum-Wigchers-Schoonoord-verzameling.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan