Misslag bij stationair lopen honda vtr1000 1997

Lambertsan

Rookie
29 mrt 2020
8
3
Techniek is een serieus forum waar je om raad kan vragen bij technische problemen. Om een degelijk advies te krijgen is wel goede informatie nodig.

Gebruik daarom het onderstaande lijstje als leidraad:
  • Merk:honda
  • Type:vtr1000
  • Bouwjaar:1998
  • Kmstand:41000
  • Probleem:misslag bij stationair lopen
  • Wanneer is het probleem onstaan: had het al bij aankoop en de motor heeft open bos dempers
  • Wat is er al aan gedaan:de motor heeft wel nieuwe nokkenas spanners gehad maar verder nog niets ivm ik niet weet waar ik het moet zoeken : ontsteking/carburateur’s/afstelling/enz, enz, enz,

(Pas dit bericht aan voor je het plaatst)
 
Laatst bewerkt:
Moeilijk om hier iets zinnigs over te zeggen zonder de motor te horen. Kun je een filmpje of geluidsopname maken van wat je een "misslag" noemt?
En is het er bij zowel koude als warme motor of zit daar nog verschil tussen?
Ik zal morgen een geluidsopname maken maar hij doet het bij koude en warme motor
 
Waarom heb je hem dan gekocht?
Omdat ik graag zo’n motor wou hebben/rijden en mijn budget krap is omdat te kunnen doen en omdat iemand die mee was toen ik hem kocht waarvan ik dacht dat hij er verstand van had zei dat het een soort van afblazen was van opgebouwde druk wat hij dat kwijt Moest
 
Laatst bewerkt:
Als je 95 tankt kun je de 98 eens proberen,
in mijn auto zijn op aanraden van de garage iets hetere bougies gedraaid, het misslaan is daarmee wel minder geworden.
Over de brandstof: vorig jaar in Luxemburg noodgedwongen V-power getankt, de auto(Peugeot 206CC) had daarvoor nog nooit zo mooi rustig gelopen.
Verder kan ik me nog herinneren dat af en toe (stationair) misslaan kan komen door een iets te laag CO.
Ook de vacuümaansluitingen op de inlaten even controleren, als daar een dopje weg is krijg je ongeveer hetzelfde .
 
Als je 95 tankt kun je de 98 eens proberen,
in mijn auto zijn op aanraden van de garage iets hetere bougies gedraaid, het misslaan is daarmee wel minder geworden.
Over de brandstof: vorig jaar in Luxemburg noodgedwongen V-power getankt, de auto(Peugeot 206CC) had daarvoor nog nooit zo mooi rustig gelopen.
Verder kan ik me nog herinneren dat af en toe (stationair) misslaan kan komen door een iets te laag CO.
Ook de vacuümaansluitingen op de inlaten even controleren, als daar een dopje weg is krijg je ongeveer hetzelfde .
Ik tank alleen maar euro 98 brandstof puur alleen al om schade te beperken die de nieuwe euro 95 met zich brengt bij oudere motoren, dus daar zal het probleem dan niet inzitten het vacuüm verhaal zal ik moeten controleren, dus daar later een reactie op.
 
Waar woon je ergens ?
De kleine subfilters in het luchtfilterhuis kunnen zijn vergaan. De erg plakkerige delen hiervan vind je dan terug waar de vacuüm gasschuiven huizen. Wat al genoemd is een vacuumlek bij de synchronisatie punten. Of de fiets loopt erg arm door de open uitlaten. Vaak is dit enkel merkbaar bij 3500rpm. Laat anders je carburatie synchroon stellen. Zitten de klemmen op de accupolen goed vast? Stationair toerental iets verhogen , loopt de fiets dan wel netjes rond? Mocht je de originele uitlaten nog hebben zou ik die eens monteren. Zo gedaan en wellicht hef je dan het arm onderin arm lopen zo op. Vaak worden de mengselschroeven wat aangepast, maar zomaar aan draaien zou ik niet doen als je niet de know how hebt.
 
Laatst bewerkt:
Waar woon je ergens ?
De kleine subfilters in het luchtfilterhuis kunnen zijn vergaan. De erg plakkerige delen hiervan vind je dan terug waar de vacuüm gasschuiven huizen. Wat al genoemd is een vacuumlek bij de synchronisatie punten. Of de fiets loopt erg arm door de open uitlaten. Vaak is dit enkel merkbaar bij 3500rpm. Laat anders je carburatie synchroon stellen. Zitten de klemmen op de accupolen goed vast? Stationair toerental iets verhogen , loopt de fiets dan wel netjes rond? Mocht je de originele uitlaten nog hebben zou ik die eens monteren. Zo gedaan en wellicht hef je dan het arm onderin arm lopen zo op. Vaak worden de mengselschroeven wat aangepast, maar zomaar aan draaien zou ik niet doen als je niet de know how hebt.
Ik woon in de buurt van Almelo en ik heb er geen originele uitlaten bij dus dat is geen optie de rest zou ik dan eerst na moeten lopen dus daar kom ik later op terug.
 
goedenavond heren,
Na een tijdje afwezig te zijn geweest door omstandigheden, Is hier de uitleg van het probleem van mijn vtr 1000 firestorm.
Ik heb na jullie reacties de motor weggebracht naar een monteur die er om bekendstaat dat hij erg veel verstand van dit soort motoren en dit soort problemen vaak oplost.
Bij de motor ontbraken de subluchtfilters in het luchtfilterhuis (waarschijnlijk vergaan ) en dus nieuwe geplaatst en de dopjes van de choke plunges waren ook afgebroken dus ook maar vervangen.
hij heeft ook de carburateurs gereinigd en weer synchroon gesteld (zit blijkbaar een dynojet kit in wat met open uitlaten iets beter lijkt te werken)
ook meteen de klepspeling goed afgesteld
Nu liep hij al een stuk beter en liep niet meer vol (verzoop) bij koude motor maar bij warme motor nog wel dus probleem deels opgelost dus nog verder kijken er zit dus een vacuüm slangetje aan de zijkant van elke carburateur +/- 5cm en die bleken uiteindelijk een groot deel van dit probleem te zijn als je er luchtdruk opzet was die dicht en trok je hem vacuüm was het slangetje lek bij warme motor, dus die ook vervangen en de motor loopt weer super.👍🏻
Dank jullie wel voor jullie input in dit probleem ik wens jullie vele veilige kilometers in gezondheid toe 💪🏻.
Met vriendelijke groet Lambertsan
 
Terug
Bovenaan Onderaan