Mist aanslag op windscherm

NewCaptainAmerica

Die hard MF'er
31 mrt 2003
498
0
Voorburg
Gisterochtend in de mist had ik last van de mist. Niet zozeer van de mist zelf, maar van kleine druppeltjes mist die zich op mijn windscherm vast leken te hechten. Ik kon gelukkig ove het windscherm heen kijken, om alle koekblikrijders te kunnen ontwijken die ineens op hun rem gaan staan als ze in een mistbank terecht komen,.
Als ik met mijn handschien over mijn windscherm heen wreef, dan was het even weg, maar de aanslag was binnen no time weer terug.

Wat is hieraan te doen? Om dit te voorkomen ? ik heb vorige week vrijdag nog mijn scherm goed schoongemaakt.
 
Denk dat er weinig aan te doen is. Tenzij je een ruitenwisser monteert.
Maar dat staat zo gek op een fiets heh :P

Irri is het wel!!!

Het was zeker irri. Tijdens mijn lessen had ik regelmatig last van beslagen vizier, maar met mijn eigen helm nergens last van. Maar dat vervolgens ik niks
meer zie door mijn windscherm was inderdaad erg irri :X
 
Volgens mij zou 'gewone' turtle wax perfect helpen. Net zoals op de lak van de motor zorgt turtle wax ervoor dat water met z'n kalk niet hecht aan de lak, maar wegvloeit. Door de (tegen)wind op het scherm zou het water direct moeten weglopen!?

Greetings, Michiel

Ps: overigens zet ik m'n helm + vizier ook altijd in de wax. Op deze manier blijft je helm beter beschermt tegen weersomstandigheden.
Ps2: natuurlijk niet aan de binnenkant van je vizier smeren! Ik heb overigens een Caberg Just 1 Plus en deze heeft een anti-fog vizier...
 
Turtle wax word erg vet op den duur.. Daarnaast doet een wax veelal polijsten.... dus 1 + 1 = 2

Ik zou rain X proberen..

dat is een middeltje wat je erop smeert..en dat zorgt voor een goeie afvoer van het water..
 
Terug
Bovenaan Onderaan