Mist op je vizier

Durran

MF'er
17 mrt 2003
62
0
Amsterdam
Heb gemerkt dat bij het rijden in mist (zoals vanmorgen) de mist zodanig op mijn vizier neerslaat dat het kleine druppeltjes blijven. En niet zoals bij regen van het vizier afglijden/afwaaien. Hierdoor krijg ik een soort van melkglas effect. Dit zorgt niet voor echt beter zicht, in tegendeel.

Kan ik onderweg regelmatig mijn vizier schoonvegen om e.e.a. in de gaten te kunnen blijven houden. Vind ik dus niet zo relaxed.

Wat zijn jullie ervaringen? Zijn hier oplossingen voor? Een spray, een flim, anything?

Greetz, D.
 
Er zijn sprays die een soort filmlaagje erop aanbrengen, waarmee de druppeltjes van het vizier 'afglijden'. Als je thuis autowax hebt, dan kun je dat er ook opsmeren (en afwrijven). Dat heeft namelijk hetzelfde effect. Zorg dat je alleen geen ruw poetsmateriaal gebruikt, anders blijft je vizier voor altijd 'mistig' :P
 
Autowax helpt inderdaad. Maar van het vizier afvegen bij mist zul je niet verlost worden. Blijven vegen dus. :)
 
Mijn handschoen....

Aan mijn linker wijsvinger van mijn handschoen zit een stukje rubber aangestikt dat er een 3mm uitsteekt, als het vizier nat is eventjes met met je vinger over je vizier gaan en je veegt het schoon zoals een ruitenwisser op de vooruit van een auto.

ik zal proberen dat ik er een fototje van kan maken dan zal ik die hier ook eens posten.
 
ziehier een fotoje van mijn wonderhandschoen :+

handschoen2.jpg


je moet dus nog altijd vegen maar het gaat wel vrij goed, één keer overgaan met je vinger en je vizier is weer effe goed.
 
Dat wissertje zit ook op mijn linker Grid Tender winterhandschoen. Alleen draag ik die niet in de zomer...
 
Laatst bewerkt:
Wel handig :)

Maareh als je de volgende keer nou eens op de handschoen scherpstelt in plaats van op het bed :+

ja sorry maar het moest effe rap gaan hé :+
maar ik zal het nog eens proberen
handschoen3.JPG


Heb je hier al een patent op? Zo niet laat het me even weten, dan vraag ik het gelijk even aan

Ik heb die handschoen verleden jaar gekocht ergens in een winkel in Duitsland, ze zijn van het merk HELD.
 
Gewoon harder rijden en geregeld opzij kijken. Uiteraard moet je dan ook je vizier met Rain-X of spuitwas ofzo goed glad hebben gemaakt.

Werkt als een beer. :]

Is misschien ook leuk excuus om hard te rijden..... (alleen in de mist dan he... |( )...
 
Thanx voor alle tips en reacties.

Zo'n handschoen lijkt me inderdaad handig. Eens kijken of je ook add-ons hebt, mijn handschoenen zitten nl prima.

Zal ook eens spray of wax proberen.

Harder rijden ging niet vanwege de mist natuurlijk en opzij kijken, zoals in de regen, wilde niet lukken.

Thanx guyz!

:}

Greetz, D.
 
Zo'n handschoen lijkt me inderdaad handig. Eens kijken of je ook add-ons hebt, mijn handschoenen zitten nl prima.

:}

Greetz, D.

Moest je meer info willen over zo'n handschoenen moet je maar eens surfen naar de site van Held daar staan er nog een paar op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan