Mistlampen aan de voorkant

Je "treinverlichting" kun je dus alleen maar verkrijgen door twee "mistlampen" bij te schakelen en laat dat dus niet mogen met meer dan 200 meter zicht.
Dus ze mogen er zeker op, alleen mogen ze bijna nooit branden, dat is het punt.
2 maal verstralers die bijschakelen bij grootlicht mag dus ook niet (is dus groot licht) dat mag er dan weer niet meer dan 1 zijn.
Zie sommige motoren waarbij een tweede koplamp alleen bij grootlicht brand.
Dan moeten het dus blijkbaar dagrijlichten worden want dat mag wel, overdag althans.

En dat terwijl ik dagrijverlichting bij auto’s die alleen voor brandt absurd vind...
 
Dat zou op zich een goede reden zijn om er niet mee te gaan rijden, voor mij althans.
Nu ben ik niet thuis in wetgevingsdingen, maar ik vond wel dit:

Regeling voertuigen art 5.4.57
Wettekst
  1. Motorfietsen mogen zijn voorzien van:
    1. één extra groot licht;
    2. één extra dimlicht;
    3. één extra stadslicht;
    4. één of twee mistvoorlichten;
    5. één of twee mistachterlichten;
    6. waarschuwingsknipperlichten;
    7. één of twee parkeerlichten;
    8. ambergele retroreflectoren aan de voorste zijkanten van het voertuig, ambergele of rode retroreflectoren aan de achterste zijkanten van het voertuig;
    9. één witte retroreflector aan de voorzijde van het voertuig;
    10. werklichten;
    11. één extra achterlicht;
    12. één extra remlicht;
    13. één of twee dagrijlichten;
    14. één of twee bochtlichten;
    15. verlichte transparanten.
Dus 6 extra lampen voor mag.
 
Tsja...
1596090596329.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan