Mito 125? RS125? GS500F?

Hallo mensen, ik ben net nieuw op het forum en had een vraagje... Heb nu bijna mn rijbewijzen A en B binnen en ik zat te kijken naar wat leuke beginner motoren.

Ik vind de Cagiva Mito erg aantrekkelijk, qua prijs ligt de mito niet slecht, maar ook de Suzuki GS500F viel me op, die moet teruggebracht worden naar 25KW maar zo heel erg veel der boven zat die nu ook weer niet. De prijs van de GS500F is maar 300 euro meer dan die van de mito en RS125

Wat denken jullie dat een betere motor zal zijn? De Mito of de Gs500f?
De mito is meteen goed met 25KW. Weet iemand hier hoe snel een standaard mito gaat? Ik lees overal daar verschillende dingen over, en wil die wel een beetje een heuveltje op trekken?

Alvast bedankt voor reacties,

Dominguero

Ben er niet zon expert in, maar er zijn 2 mito versies en de een zit tegen de 25kW qua vermogen en de ander op 16kW (dacht ik). Die mito en rs125 zijn 2-takt motoren, onderhoudsgevoeliger en het bekende brommer geluid, leuk speelgoed, lekker fel, maar niet geschikt om elke dag mee naar school/werk mee te rijden.

Die GS500F is volgens mij een leuk ding alleen die zit er niet ff boven, hij haald wel 1/3 in zijn vermogen. Dat hoeft geen probleem te zijn. Ik weet niks over deze motor, maar als ie op de gs500e lijkt in zijn doen en laten is het cker een leuke motor, want hij wordt veel bereden en ik hoor er goeie dingen over. Betrouwbaar, goedkoop in aanschaf en onderhoud etc.

Gebruik de zoek functie boven in het venster en zoek op mito rs 125 dan krijg je daar wat info over, die motoren zijn al genoeg besproken.

Wees verstandig en ga niet voor een 2-takt, geloof me, veel meer problemen dan met zo'n 500tje.

Zo'n Mito doet ong 160km/h vol, de RS125 ook, de 500 misschien 170, met 25kw rond de 150.

Als je echt een sport wil zou ik neit voor die gs500f, tis meer een kuip op een naked bike gezet, naar mijn mening. De bekende 400cc ss's zijn ook leuk. zxr400 cbr400 vfr400 fzr400. Kijk daar ook eens naar.

Je zal alleen geen nieuwe hebben dan.

awel t is hoe je het bekijkt ook he,toen ik mijn mito zag staan,in occasie bij een dealer stond die naast een cbr600 en zo heel veel smaller is die mito niet hoor. langs achter scheelde de achter band ook nouwelijks,je kunt er grotere op steken. en de kuip en kont zijn ook lekker vet,net als bij de rs 125. alleen de uitlaat toont je wel dat het een lichte 2takt is want hoe groot je demper ook is,de pijp die er naartoe loopt is redelijk smal(zal wel met de tegendruk te maken hebben).maar voor de rest vind ik hem zeker moto genoeg,kijk maar eens naar de cbr 125cc 4 takt,mooie roffel uit de pijp maar zo smal als een banaan,das een zwaar brommerke,! en geen kwaad woord over de honda hoor want die is veel gebruiksvriendelijker en makkelijker voor woon werk verkeer. maar een mito,rs125 en 250 koop je om het beest uit te hangen en te racen. veel 4takt rijders kopen een 2takt extra omwille van het circuit karakter. en het is een feit dat je echt leert rijden op 1 van de drie,zul je wel merken als je dan de overstap maakt naar een echte supersport.en de vraag over lekker de berg op!: doe maar een testrit of doe een 0 tot 100 of 500m sprintje tegen een zwaardere machine en be inpressed hoe je hem bijhoud,en op slalom weggetjes in je spiegel ziet verkleinen. kronkel de kronkel tegen bmw 850rt was de max op mijn kleine mug!!!
en de 250 das pas een bommetje om mee te spelen, kopen als 25kw en vrij zette naar 45 en dan laat je al een pak zondagsrijders poepie ruiken! maar dat is dan natuurlijk als je kiest voor racen,mooie wijven, racen en racen zoals ik.
zoniet koop je best een 4 takt en rijd je zuinig,onderhoudsvrij en reukloos door het leven,wat niet wegneemt dat de beste moto s 4takt's zijn he maar het is een keus die je maakt. en als je van tuning houd dan is 2takt je ding want daar maakt een uitlaatje verschil van pk,een 4takt tune je meer optisch.
have a fine headach! grz greenthumb

ik ben van mening dat je een 2-takt koopt om mee te racen, als zo'n ding op temperatuur is, kan je idereen alle hoeken van die dijkjes laten zien!
daartegenover staat weer, als je een motor voor woon werk verkeer wilt gaan gebruiken, kan je beter een betrouwbaardere 4-takt kopen
een keuze die je voor jezelf moet afwegen
ik ben zelf op een mito begonnen (heb em nog steeds staan, kopers welkom :) ) t scheurt lekker licht en snel voor zo'n motor, je kan lekker leren sturen. ik ben er vanaf gestapt, omdat ik toch een motor zocht voor woon werk verkeer...

Terug
Bovenaan Onderaan