Mito 350 krijgt te weinig benzine?

Bossieboss

Rookie
27 apr 2011
5
0
wie kan mij helpen? ik heb een RD350YPVS motorblok gemonteerd in een Cagiva Mitoframe. Motor start en loopt goed maar houdt bij hogere snelheden na verloop van tijd in. (niet fijn met een 2-takt!). 120 continu gaat goed maar daar boven gaat het na verloop van tijd mis. ik had er een brandstoffilter op zitten en daaraan kon ik zien dat er in die gevallen geen brandstof in de leiding zat. Ik gebruik de Mitotank en benzinekraan. Vacuüm sturing kraan is afgekoppeld en staat op Pri. Tank trekt geen vacuüm. Kan de kraan de benodigde hoeveelheid niet aan of zou het iets anders kunnen zijn? Als het de kraan is, heeft iemand een idee wat een goede vervanging is? Kranen zat op internet maar passen niet of lijken kleiner te zijn dan de Mito kraan. Al vast bedankt!
IMG_0014.jpg
 
Hoe is je tankontluchting?

Tap eens een liter af in een fles en neem de tijd op.
Hoeveel liter stroomt er dan per uur door de kraan?
En is het verbruik van je motor meer dan die kraan aan kan?

Anders een benzinepomp ertussen frotten.
 
Of een brandstofpompje ertussen. Als je de vacuüm aansturing van de kraan afgesloten hebt, kan het wellicht toch zijn dat er niet genoeg brandstof in je carburateurs komt? Ik ken de pri stand om ff snel je carburateurs te vullen, maar weet niet of je hem daar ook op kunt laten staan.

Ik ken eigenlijk alleen Facet pompjes uit de tijd dat ik nog op plantaardige olie reed met mijn diesels, maar misschien zijn er ook andere (goedkopere) die ook goed zijn.
 
ja, maar daar loopt dus evenveel uit als gewoon op "on" , het is enkel een by-pass van het vacuum gedeelte.
Een bypass die na jaren niet gebruikt te worden kan vervuild/versmald zijn door vuil.
Weeral, ik heb zo'n benzine kan nog nooit uit elkaar gehaald en weet niet of het hetzelfde kanaal is.
Ik veronderstel van niet.

(Jaja , assumption is the mother of all fuckups.)
 
Laatst bewerkt:
Zou de benzine kraan eens uit de tank halen en kijken of er nog ergens een zeefje verstopt zit.

Bij 120 gebruikt een 125 ongeveer evenveel vermogen als een 350 lijkt me..?
 
Aangezien het filter en de slang compleet leeg worden getrokken, zou ik het ook in de benzinekraan zoeken. Eventueel een nieuwe voor de zekerheid monteren en mocht het kunnen iets nemen met een grotere doorlaat voor de brandstof.
 
Is niet gewoon het brandstofniveau te laag? Dan begint ie ook met inhouden en zijn de leidingen natuurlijk ook leeg. Of is hetzelfde probleem ook met een net volgetankte tank?
 
Terug
Bovenaan Onderaan