Mito ? ... of toch maar niet..?

4 mrt 2005
5
0
Bleiswijk
Hallo !

Ik ben nieuw op het gebied van de Mito..
Waar ik naar op zoek ben is een leuke "fun - fiets" voor voornamelijk binnendoor.
Daar ik ook veel waarde hecht aan de looks van de motor en een motor voor mij absoluut supersport moet zijn vind ik de Mito ( met name de Evo ) zeer interessant.
Liefst een 165cc - gepowersealed met een sportbezetting ( uitlaat, carb. etc )
Ik ben echt niet nieuw in de motorwereld, maar hier heb ik echt geen ervaring mee.
Ik lees veel voor mij verontrustende berichten over Polini gerelateerde ellende en powervalves die weigeren etc etc..

Is het uberhaupt interessant voor mij een Mito aan te schaffen of ga ik beter voor een RGV bijvoorbeeld (250 cc ).
Ik zit niet aan een 25kw vast.

Iedere ervaring is welkom !
O ja, wat kost mij een Mito ( een echte nette ! ! )..

Thanks.
 
2 takt heeft niet mijn voorkeur maar goed,

Aprilia RS 125 rijdt goed heb ik zelf ook op gereden in Italie tijdens vakantie.
Mito is alleen leuk omdat het op ducatie lijkt !!

OP marktplaats staan bij motoren --> Diversen zoeken op "mito"
een aantal exemplaren te koop.

Wel weinig vermogen, de 165 polini is nog wel leuk !!


Ik zou eerder voor een :
FZR 400 R (staat er 1 te koop voor 850 euro motorisch 100%) Rob uit leusden!!
CBR 400 RR
ZXR 400
VFR 400 R met mono achterbrug ( bijna 60 PK)
 
Hey !
bedankt voor de reactie..

Ja, ik ben zelf ook bekend met de moderne 400's.
Heb een NC29 ( cbr400rr ) gehad.
Hele mooie motor, met dynojet etc etc ..

Zo'n fiets vind ik voor mijn beoogde doel weer iets te "veel" van het goede.
Ligt een stuk hoger in aanschaf ( een nette )en da's nie wa'k zoek.

Bedankt voor je reply !
 
Hey,

Als je echt zoiets zoekt dan zou ik gaan voor een aprilia RS125. Ik heb zelf ook een Mito gehad met een polini 160cc en hier een paar keer een vastloper mee gehad. Ook vind ik een RS125 leuker qua uiterlijk en als je een standaard RS125 neemt is ie aardig rap ook... Succes!
 
In de 70-er jaren zat ik eens bij iemand achterop op een toen gloednieuw Frans fietsje met 2x50cc Motobécane, zeg maar "Mobylette"; goeiegenade wat kon dat dingetje blazen. Het lustte ook wel errug veel brandstof.
 
Er zijn genoeg Mitootjes en RS125's te koop, kan anders ook even op ebay.de. In Duitsland zijn die gevallen nog een stukje goedkoper, en met de strenge TüV aldaar zijn ze volgens mij ook wel in aardige staat. Je had ook al de Soes RGV250 genoemd. Misschien is een RS250 of een Kawakawaak KR-1 ook nog wel iets. Maar deze zijn inderdaad al wel weer behoorlijk snel!
 
ik heb een mito , met een 160cc .. prima ding , wel een en ander aan gedaan. Ook behandeld door powerseal, zit nu een erg harde wand in. Ook de spoelers zijn bijgewerkt. en heb een 35mm erop zitten. dit alles loopt toch heel leuk .. Kan nu ook gewoon normaal op de snelweg mee komen, hoef niet eerst terug te schakelen als ik wil inhalen bv.

ben er tevreden mee , en valt best mee met dat alles kapot loopt. Je moet het gewoon goed onderhouden en warm rijden. goed smeren , en zorgen dat de powervalve goed staat afgesteld.

Dan heb je een lichte mooie fiets , waar je hele mooie bochtjes mee kan sturen :]
 
Ik heb een mito en een RGV, dus als ik je een tip mag geven. Ga voor de RGV! Je hebt echt een stuk meer vermogen tot je beschikking. En dat vermogen ga je missen bij de mito.

Voor de rest is de mito een prima fiets, stuur echt strak! En het vermogen is niet verkeerd als je er een 165cc setje opzet. Wel goed afstellen, laat dat het liefst doen door iemand die weet hoe het moet. Want het is geen groot brommertje, zoals de meeste vaak denken.

En qua aanschaf prijs liggen ze ook niet ver uit elkaar dacht ik, als je de EVO pakt tenminste.

Succes
 
NICOS ...

Ik wil je als eigenaar van een 160 - Mito toch eens vragen :

Is er nu een groot verschil tussen een goed afgestelde 125 met racepijp en een 160 met dito aanpassingen?
Ik bedoel....
Het is nog al wat ( financieel ), zo'n cilinder en alle bijkomende delen.
Niet dat het het geld niet waard zou zijn, maar ik zou erg graag van je willen weten hoe groot de verandering is.
( zo ver mogelijk je dit kan beschrijven uiteraard )
Het liefste koop ik een Evo met maximale opties, weet je toevallig vanaf welk jaar dit model op markt is gekomen en wat zo'n exemplaar normaal opbrengt?


Greetz
 
NICOS ...

Ik wil je als eigenaar van een 160 - Mito toch eens vragen :

Is er nu een groot verschil tussen een goed afgestelde 125 met racepijp en een 160 met dito aanpassingen?
Ik bedoel....
Het is nog al wat ( financieel ), zo'n cilinder en alle bijkomende delen.
Niet dat het het geld niet waard zou zijn, maar ik zou erg graag van je willen weten hoe groot de verandering is.
( zo ver mogelijk je dit kan beschrijven uiteraard )
Het liefste koop ik een Evo met maximale opties, weet je toevallig vanaf welk jaar dit model op markt is gekomen en wat zo'n exemplaar normaal opbrengt?


Greetz

Ik heb er geen racepijp onder zitten, dit zou eventueel nog wel kunnen. Maar hier heb ik gewoon geen geld voor over. Het scheelt een hoop die cilinder , je hebt stuk meer kracht. Veel fijner rijden, hij trekt hem zo door alle versnellingen heen. Moet ik wel zeggen dat de mijne bijgewerkt is, dat scheelde ook echt een hoop. Spoelpoorten zijn aangepast, powervalve, uitlaatpoort,cilinderkop en zuiger lichter gemaakt en met die powerseal behandeling is het een top cilindertje. Ik zal als ik hem uit de stalling haal een keer op de testbank zetten ben benieuwd hoeveel pk er uit komt rollen.

Ik vind het in ieder geval de moeite waard, heb op de compleet originele mito gereden en mijne met 160 en 35mm , groot verschil.
1995 is het eerste evo model op de markt gekomen dacht ik. de mijne is ook van eind 1995, denk dat je rond de 1800-2300 euro moet denken. Het is maar net wat je tegenkomt. Of doe een heel goed bod op de mijne ;)

als je nog vragen hebt hoor ik het wel.

rechtsvoor.jpg
 
Hey bedankt !

Overigens een wel heel mooi exemplaar zo op de foto !

gewoon lekker houden en van genieten zou ik zeggen.
Ik heb ook spijt van mijn verkopen uit het verleden, zeker van m'n cbr400rr.
Ach, je leert het pas waarderen als je het niet meer hebt zeg ik maar...

in ieder geval is het mij wel duidelijk dat een 160 ( met behandelingen ) met een grotere carb. wel loont.
Ik hou m'n ogen open.

Greetz :)
 
niet de tzr 250 vergten hoor :)

redelijk vermogen, sportief, verhoudingsgewijs betrouwbaar, stuurd goed en volgens mij minder aan de prijs als een mito, ziet er ook wel wat gedateerder uit bij het meest gangbare model, de 2ma ook wel 1kt.
 
als je niet aan 25kw verbonden zit zou ik voor een aprilia rs250 gaan, zien er erg mooi uit vind ik en stuurt perfect. ik heb zelf een aprilia rs125 maar daar heb je een gebrek aan vermogen vind ik zelf en heb ook op een rs250 gereden en dan heb je redelijk wat vermogen. genoeg om ducati's (996 enz), R1 en fireblade's in te halen op een klaverblad :9 tenzij het allemaal mietjes waren die mijn broer en ik zijn tegen gekomen :9
 
@nikos: Hoeveel heb je er nu mee gereden? Is het ding nog op de bank geweest om een goede afstelling te vinden?

(Persoonlijk zou ik eerder gaan voor een orginele 250 i.p.v. een opgekrikte 125)

heb er zo'n 1000 km mee gereden nadat hij behandeld is bij powerseal schat ik. geen problemen gehad. afstelling was eigenlijk al goed, alleen de gasnaald iets veranderd . Niet op de bank, zo loopt ie prima denk niet dat dat veel nut heeft. ga wel keer uitdraai laten maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan