Mito om te beginnen?

2 feb 2009
14
0
Dordrecht
Betse mensen,

Ik ben Sander en momenteel 17(bijna 18) jaar oud.
Waneer ik in Mei 18 word wil ik zo snel mogenlijk mijn rijbewijs halen en motorfiets gaan rijden. Aangezien mijn vader een 1000cc motorfiets heeft, zal ik een eigen aan moeten schaffen(ook vanwege het feit dat ik ook gewoon een eigen motorfiets wil)

De Cagiva Mito lijkt mij al een tijdje een erg leuke motorfiets...en zeker om mee te beginnen. Ik ken niemand die deze motorfiets heeft dus vraag ik me af of er op MF mensen zijn die wel ervaring hebben met deze motorfiets(oudere of nieuwe model) en mij mischien van tips kunnen voorzien of kunnen adviseren met de aankoop van deze motorfiets.

Aangezien ik niet alleen geintreseerd ben in een Mito zijn ook zeker reacties welkom van motorijders die andere motorfietsen adviseren of aanraden...


Groetjes....,

Sander
 
Een Mito lijkt mij ook heel leuk maar is eingelijk maar een zware brommer natuurlijk. Ik zou voor een mooie 600cc gaan oid. Ik denk dat je op een Mito snel bent uitgekeken namelijk ;)
 
Een Mito lijkt mij ook heel leuk maar is eingelijk maar een zware brommer natuurlijk. Ik zou voor een mooie 600cc gaan oid. Ik denk dat je op een Mito snel bent uitgekeken namelijk ;)

hangt ervan af, sommige mensen kunnen jaren genieten van het snelle sturen van een dergelijke motor, en de manier waarop je echt moet jagen om snel te zijn met een 125cc race replica

iedereen kan hard aan het gas draaien op een moderne 600 :9 maar als je ervan houdt, raak je nooit uitgekeken op een 125cc (mijn ding is t niet, ik raak bv nooit uitgekeken op mijn 650cc 2 cilindertje uit 1989)
 
Maar..is het ook mogenlijk om met een mito(of andere 125cc motor) leuk te touren of als dagenlijks vervoer te gebruiken?

Dat is ook mogelijk op een 50cc brommertje!

Het enige verschil is dat hoe zwaarder je rijd hoe makkelijker het is in princiepe. Wil je 150 km rijden op een mito (+snelwegen) dan zal je constant vol gas zitten, hoog in de toeren terwijl een 600cc viertakt met relatief weinig toeren rond tuffelt. Het is dus een stuk relaxter rijden op een zwaardere motor.

Verder zal je met een Mito meer onderhoud hebben. Een hoogtoerige 2takt slijt nu eenmaal sneller als een 4takt. Kan je zelf een beetje sleutelen dan is dat geen probleem natuurlijk maar das de keus die je maakt.

Mee eens iedereen?
 
Ik ben zelf begonnen op een aprilia rs 125.. En rij inmiddels een VFR 750 en ik zou je adviseren om op een 4-takt te beginnen als je niet zelf het een en ander aan onderhoud kan doen.

Ook als je regelmatig wil toeren lijkt mij een 4-takt (bijv 400 of 600cc) een stuk relaxter als een 2-takt waar je toch altijd hoog in de toeren rijdt.

Als ik het opniew zou kunnen doen had ik de aprilia niet gekocht. Heeft me een hoop geld gekost en ik had denk ik evenveel lol gehad met een 4-takt. (Ben geen 2-takt freak)

Maar je zal zelf moeten beslissen dus ik zou zeggen proef rijden !
 
Laatst bewerkt:
Ik ben zelf begonnen op een aprilia rs 125.. En rij inmiddels een VFR 750 en ik zou je adviseren om op een 4-takt te beginnen als je niet zelf het een en ander aan onderhoud kan doen.

Ook als je regelmatig wil toeren lijkt mij een 4-takt (bijv 400 of 600cc) een stuk relaxter als een 2-takt waar je toch altijd hoog in de toeren rijdt.

Als ik het opniew zou kunnen doen had ik de aprilia niet gekocht. Heeft me een hoop geld gekost en ik had denk ik evenveel lol gehad met een 4-takt. (Ben geen 2-takt freak)

Maar je zal zelf moeten beslissen dus ik zou zeggen proef rijden !

Bedankt voor de tip!
Alleen hebben veel 400-600cc niet meer dan 25 Kw?...en is dat afvoeren en op kenteken zetten niet een hoop gedoe?
 
Dat afvoeren is nooit echt een probleem geloof ik. Overleg dat wel even goed met je verzekering! Daar wil je geen gezeur mee hebben...
 
Neej..vooral op scooters en schakelbrommers..
Heb wel veel op een 110cc crossbrommer gereden..maar dat was een 2takt

Ja ok, das niet te vergelijken.

Kijk op een lichte 2takt moet je altijd veel gas geven wil je een beetje vooruit komen. Op een zwaardere 4takt geef je maar half gas en ga je net zo snel, het rijd een stuk relaxter en als je eens harder wilt weet je dat je enkel maar ff aan de handle hoeft te draaien om nog harder te gaan. Ik denk als je eenmaal op een wat zwaardere 4takt hebt gereden dat je wel begijpt wat ik bedoel. Misschien kan je eens een rondje doen op een motor van een viend zo, of mss kan je je pa zo ver krijgen om je eens een stukkie te laten rijden. Anders eens een poefrit doen als je je rijbewijs hebt ;)
 
Ja ok, das niet te vergelijken.

Kijk op een lichte 2takt moet je altijd veel gas geven wil je een beetje vooruit komen. Op een zwaardere 4takt geef je maar half gas en ga je net zo snel, het rijd een stuk relaxter en als je eens harder wilt weet je dat je enkel maar ff aan de handle hoeft te draaien om nog harder te gaan. Ik denk als je eenmaal op een wat zwaardere 4takt hebt gereden dat je wel begijpt wat ik bedoel. Misschien kan je eens een rondje doen op een motor van een viend zo, of mss kan je je pa zo ver krijgen om je eens een stukkie te laten rijden. Anders eens een poefrit doen als je je rijbewijs hebt ;)


Ok..ik zal eens kijken en proberen binnekort op een 4takt te rijden, mischien begrijp ik dan wat je bedoelt..ik heb 1 keer op de motor van mijn vader gereden maar toen meer alleen optrekken enzo geoefend..niet echt gereden, maar merkte toen al een duidelijk verschil.

Het liefst zou ik tijdens of direct na het behalen van mijn rijbewijs een motorfiets aanschaffen..mischien zelfs daarvoor..om direct als ik 18 ben te rijden. Dit ook omdat ik in de lente jarig ben en dan een volle zomer kan rijden.
 
Hoi Sander. Ben ook voor een 25 kw 600cc. Heb je ook veel minder onderhoud als bij een 2-takt. En het rijdt een stuk beter. En de stap van 25kw naar vol is straks niet zo groot. Een zxr400 is misschien ook een mooi alternatief.
 
Ben ook begonnen op een Mito.
Was eigenlijk na een jaartje uitgekeken op het fietsje maar had ook nog niet de ervaring dat ik er alles had uitgehaald(kom je later achter -O- ).
 
Hoi Sander. Ben ook voor een 25 kw 600cc. Heb je ook veel minder onderhoud als bij een 2-takt. En het rijdt een stuk beter. En de stap van 25kw naar vol is straks niet zo groot. Een zxr400 is misschien ook een mooi alternatief.

Een zxr400 vind ik zekr een mooie motorfiets!
Zal er ook eens naar gaan kijken, bedankt voor de tip.
 
Terug
Bovenaan Onderaan