mito pist koelvloeistof

ca-gi-va mito

MF veteraan
18 mei 2004
1.215
1
Hoorn
mannen.

nooit problemen, behalve deze week. ik merkte dat als ik thuis kwam, me motor drupte, ik dacht eerst ff aan benzine via een overloopslang maar ik rook niks, vandaag de kuipdelen eraf, en het is dus zeker koelvloeistof. ( kon een halve liter bijvullen)

het lekt alleen als de motor iets op temperatuur is, daarom dacht ik aan de termostaat.
ik kan gewoon rijden en doen, niks koppakking of witte rook.

heb geprobeerd de druppels te volgen naar de oorzaak, maar door het rijden was er al best veel nat dus nietecht goed te zien.

hoe kan ik het systeem onder druk zetten of wat kan ik het beste doen? anders gaat ie maandag ff naar een zaakie want ik heb er komende week zelf geen tijd voor.

en alvast bedankt voor de gedachtes!
 
ik heb geen fan.

ja blijkbaar is het beste als ik alles schoonmaak en dan een rit maak tot ie weer begint te sproeien. of zoveel mogelijk kwa koelsysteem inpakken met papier van zo'n rol. dan is het beter te zien en drupt het niet overal heen

een gaatje in de radiator is toch dicht te solderen?
 
Vaak wel ja, dat ze dat kunnen solderen. Anders is het vaak ook mogelijk als je een banen radiateur hebt om één baan dicht te knijpen. Nadeel hiervan is dat je wel minder koelcapaciteit krijgt.

Beste optie is wel om ff schoon te poetsen en dan te rijden zodat je de bron precies kunt opsporen.

Succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan