MJ-Works Mono GP / Supermono

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat schiet heel mooi op!

Krijgt het frame nog wel een coating voor hij de baan op gaat?

het frame blijft kaal in het begin want ervaring leert dat er al wel eens iets extra op gelast moet worden. en het is dik balen als je daarvoor de verf moet verwijderen.

uiteindelijk wordt het uiteraard gespoten :Y

hier mijn eerder getoonde schets al wat verder uitgewerkt:

534377_412068472174074_1572152395_n.jpg


subframe blijft normaal wel alu kleurig, de tank en voetsteun "driehoeken" worden zwart. wielen en frame worden blauw. (kan allemaal nog veranderen uiteraard)

en Gino, GRdesign sta hier nog ni op maar komt nog ;)

grtz!

MJ
 
het frame blijft kaal in het begin want ervaring leert dat er al wel eens iets extra op gelast moet worden. en het is dik balen als je daarvoor de verf moet verwijderen.

uiteindelijk wordt het uiteraard gespoten :Y

hier mijn eerder getoonde schets al wat verder uitgewerkt:

[afbeelding]

subframe blijft normaal wel alu kleurig, de tank en voetsteun "driehoeken" worden zwart. wielen en frame worden blauw. (kan allemaal nog veranderen uiteraard)

en Gino, GRdesign sta hier nog ni op maar komt nog ;)

grtz!

MJ


Mooi maarten ! Ziet er fraai uit zo, vergeet je nummerplaat vlakken niet. :)
Ik heb nu alles in paint gedaan en sins ik windows 7 heb is paint ook verandert en kan me teksten niet meer schuin plaatsen, geen vooruitgang dus. :?
Welk programma heb jij nu gebruikt ?
 
mijn schets verder uitgewerkt door iemand op de facebook pagina (deed hij gewoon omdat hij het wel een fijn project vind...nice!)

394460_10152073339825128_1219627943_n.jpg


391583_10152073339940128_1670369907_n.jpg


402836_10152073340035128_146970853_n.jpg


223870_10152073340095128_1616365981_n.jpg


558359_10152073340175128_781308432_n.jpg


375822_10152073340240128_1912817573_n.jpg


en dit is de volgende denkpiste die wordt uitgewerkt! maar dan samen met mijn "vaste" ontwerper/designer Koen Willemsens :Y

554630_10152073340300128_562851189_n.jpg
 
Hoei daar zitten een paar leuke tussen die 1e of die laatste uit de Facebookserie vind ik wel wat, die met al die KTM logo's ook wel maar dan moet KTM eerst maar eens met een zak geld langskomen lijkt me.....
 
Laatst bewerkt:
mijn schets verder uitgewerkt door iemand op de facebook pagina (deed hij gewoon omdat hij het wel een fijn project vind...nice!)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

en dit is de volgende denkpiste die wordt uitgewerkt! maar dan samen met mijn "vaste" ontwerper/designer Koen Willemsens :Y

[afbeelding]
Ik vind de onderste lijn van de witte 'driehoek' in het eerste ontwerp niet bij de lijn van de motor passen, op de een of andere manier.
Bij het tweede ontwerp vind ik de motor heel laag en lang overkomen, in elk geval op deze afbeelding.
Er staan, mijn inziens, mooiere ontwerpen hier :Y
 
Ik vind de onderste lijn van de witte 'driehoek' in het eerste ontwerp niet bij de lijn van de motor passen, op de een of andere manier.
Bij het tweede ontwerp vind ik de motor heel laag en lang overkomen, in elk geval op deze afbeelding.
Er staan, mijn inziens, mooiere ontwerpen hier :Y

je deze van fighterfan vind ik ook erg mooi:

full


het worden alleszins moeilijke keuzes!
 
full


Ik vind deze persoonlijk erg fraai !
Maarten vraagje, zou jij eens aan die jongen kunnen achterhalen voor me met welk programma die jongen dit gedaan heeft ?
 
Als de onderste lijn van het witte vlak zo af zou buigen dat hij gelijk is aan het onderste lijntje van de grote 1 heb je een wat strakkere look vanaf het voorwiel en meer ruimte om netjes de sponsors op de onderkuip te zetten, die lijken nu vaak wat gepropt. Onderkuip is een van de duidelijkst zichtbare plekken op bochtenfoto's dus kan je het beste optimaal gebruik van maken.
 
deze kant is klaar

149.jpg


deze moest ingekort worden dus op zoek gegaan naar de juiste verbindinstekkers en gevonden

150.jpg


en ingekort

151.jpg


nu nog een tang voor de deutsch stekkers krijg er stress van die stekker
 
Vanwaar eigenlijk een Deutsch connector gebruiken? Waar komt die tussen? Je gebruikt de originele kabelboom dus voor de ECU aansluiting (waar over het algemeen een high-density stekker gewenst is) heb je hem niet nodig lijkt me?
 
maarten wil hem tussen de kabelboom en dashboard

eigenlijk niet nodig aangezien je de stekker uit het dash kan pluggen , maar maarten wil hem ertussen
 
Ik zou toch lekker de originele connector gebruiken. Geen gehannes met speciale crimptools en overbodige connectoren...

Ik heb ook gekeken naar de toepassing van deze specifieke ronde aluminium gesealde Deutsch connectors om in een custom ECU box te plaatsen. Maar de kosten wegen gewoon niet op tegen de voordelen. Superseal stekkers zijn een betrouwbare, goedkope optie om onderling kabels te verbinden. De crimptool is ook goedkoop te verkrijgen. Voor de ECU gebruik ik nu een 36pins Econoseal III stekker. Niet zo compact als een ronde Deutsch connector. Maar met 18 AWG bedrading, en het lage aantal draden (voor een mono) vanuit de ECU voldoet een plastic connector ook nog wel.

Ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat!
 
Heb je hier dadelijk ook een complete elektrisch schema van?
Het standaard schema van KTM zal wel niet kloppen.
Dat storingzoeken lijkt me niet direct een pretje, voor mij lijken die stekkers allemaal op elkaar.

Misschien eens zo een foto in "het grote soep topic" zetten.
Die gasten zijn ook erg creatief en maken soms hele mooie ontwerpen.
 
Ik zou toch lekker de originele connector gebruiken. Geen gehannes met speciale crimptools en overbodige connectoren...

Ik heb ook gekeken naar de toepassing van deze specifieke ronde aluminium gesealde Deutsch connectors om in een custom ECU box te plaatsen. Maar de kosten wegen gewoon niet op tegen de voordelen. Superseal stekkers zijn een betrouwbare, goedkope optie om onderling kabels te verbinden. De crimptool is ook goedkoop te verkrijgen. Voor de ECU gebruik ik nu een 36pins Econoseal III stekker. Niet zo compact als een ronde Deutsch connector. Maar met 18 AWG bedrading, en het lage aantal draden (voor een mono) vanuit de ECU voldoet een plastic connector ook nog wel.

Ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat!

is ondertussen overlegt met maarten en we zetten hem er niet tussen

ook omdat het onmogelijk was de draden in de pennetjes te krimpen , pennetjes zijn zelfs dunner als de draad
 
Heb je hier dadelijk ook een complete elektrisch schema van?
Het standaard schema van KTM zal wel niet kloppen.
Dat storingzoeken lijkt me niet direct een pretje, voor mij lijken die stekkers allemaal op elkaar.

Misschien eens zo een foto in "het grote soep topic" zetten.
Die gasten zijn ook erg creatief en maken soms hele mooie ontwerpen.

schema klopt nog volledig en alle kleuren zijn gebleven en moest ik een draad verlengen is het begin en uiteinde nog steeds dezelfde kleur
 
dit moeten we nog doen

152.jpg


kopframe gemonteerd met wat tie raps om de sensors een plaats geven

153.jpg


airbox gedemonteerd met alle componenten

155.jpg


en zo is het dan

156.jpg


en na een telefoontje met maarten zijn we terug bij af _O-

157.jpg


deze sensor moest achteraan blijkbaar

154.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan