Mmmmm proefrit gehad , maar wat nu?!!!

ik ben tot gisteren in dezelfde klasse aan het shoppen geweest als jij. OM te beginnen: die prijzen zijn echt VEEL te hoog, op marktplaats vind je ze echt wle voor 1000 - 1500 euro minder.

ZXR vond ik ook niets, mijn mannelijkheid kwam nogal in de knel om het zo te zeggen, wat uiterlijk betreft wel de mooiste fiets trouwens. Ik heb gisteren na ook testrijden op de gsx-r (750, drie dagen mank gelopen) en zx9r een Yamaha YZF 750R aangeschaft. Daar staan er op marktplaats wel een dozijn van te koop zo rond de 3500 euro (ik heb er veel minder voor betaald overigens: goed zoken, goed afdingen, goede tijd kopen). Hoewel minder mooin als een zxr, toch (in mijn ogen) veel mooier als een VFR, heerlijke (minder extreme) zithouding en een fantastisch stuurgedrag. Maak eens een testritje zou ik zeggen.

yamaha.jpg
 
Wat de prijs van de VFR betreft: ze zijn er goedkoper te vinden, maar ik denk dat je dan wel tussen de 3500 en 4000 blijft. De VFR is waardevast en daardoor duurder dan een ander merk motor uit hetzelfde jaar.

Ik ben zelf ook opzoek gegaan en mijn keuzes waren de VFR uit 1990 en een ZZR uit 1994. Deze hadden de zelfde prijs, maar het scheelt dus wel 4 jaar!

De meeste VFR rijders kopen hem, omdat ze een VFR willen...als jij het nog niet weet kun je voor 4500 een hoop andere mooie en veel jongere motoren kopen.

Op de Yamaha heb ik nooit gereden, maar de VFR is een fijne toermotor, die toch echt wel van zijn plek wil...

Succes
 
Zou zeker op die 3 motoren ook nog een proefritje maken.

Zelf zzr600 gereden voordat ik overstapte op de R1. (in mijn geval ZX-12R)

:^

Ook ZZR600 gereden, zeer goede prijs/kwaliteit verhouding en echt snel. Probleemloze motor geweest en puur voor de "verandering" ingeruild.

Zoals eerder gezegd, lijken me de prijzen voor de VFR en ZXR wat te hoog.
 
Iedereen roept hard dat de VFR degelijk is, maar let op dat ouden VFR typen grote problemen hadden met nokkenassen van voornamelijk de achterste cylinders. Deze worden warm, en het metaal van de nokkenassen was in de vroegere versies te zacht!

Op dat zelfde Forum kan je mischien wel vragen welke versie je in ieder geval NIET moet hebben.
Da's niet bij de VFR maar bij zijn/haar :? voorganger de VF.
Tevens heeft de VFR een tandwieltrein gekregen ipv een nokkenasketting, dus daar heb je sowieso al geen omkijken naar.
 
Voor 4500 Euro zou ik eventueel ook voor een VFR gaan, maar dan wel van 1993 of nieuwer. Yamaha zou ook kunnen, maar dan een Thundercat of iets geheel anders, een TDM850. De FZR is al wat jaren oud, voor dat geld zou ik hem in ieder geval niet kopen. De RF900 van Suzuki is een leuk alternatief voor de VFR. Alleen zit deze wat sportiever en is de waardevermindering groter. Op zich is met de motor niks mis mee.

Het verschil tussen een VFR en de overige motoren is het karakter van het blok. Sportief rijden gaat prima met een VFR. Maak je daar maar niet druk om. Je zou nog een keer op een andere VFR kunnen rijden, dan weet je in ieder geval of het blok/karakter je bevalt.

Anders wordt het een 4 in lijn, persoonlijk zou ik gaan voor een Vtwin. Mischien een VTR1000 ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan