Mmmmm proefrit gehad , maar wat nu?!!!

Spookje

Rookie
14 sep 2004
8
0
Sneek
Hey goedesmorgens!!

Zaterdag een proefrit gemaakt met drie verschillende fietsen, een '91 Honda VFR, een '96 Yamaha FZR600r en een knalgroene ZX750r ( kon hem niet laten staan :9~ )

Nu weet ik tenminste zeker dat de Kawasaki niks voor mij is ( niet qua uiterlijk of snelheid, maar puur voor de zithouding )

Nou zit ik dus te twijfelen tussen eventueel de Honda of de FZR. Vond de honda over het algemeen wat steviger en degelijker en de Yamaha meer het lichte scheurijzertje ( wel simpel dashbordje en blikkerig ten opzichte van de Honda ). De prijs van beiden is nagenoeg gelijk ( 4500 Euri ).

FF weten, want het is voor een net afgestudeerde een aardige smak geld, waar krijg ik het meest plezier mee, en belangrijk het minst problemen?


Hoor het wel en laterzzz
 
Ik zou voor de VFR gaan, is een gewildere motor als je hem ooit weer kwijt wil. Super degelijk, alleen vind ik de prijs voor een 91-er hoog.
 
De prijs van beide motoren is na mijn mening te hoog, Persoonlijk vindt ik de fzr mooier maar ik denk dat de vfr beter is. VFR is meer een tourder de fzr is in dat oogpunt wat sportiever. Persoonlijk zou ik geen van beide nemen want ze zijn te duur.
 
nou, had nog een leuke zx7r staan :) maar je vind t nix :x ik voor de vfr gaan als je wilt gaan touren en gassen met de fzr kan het ook wel maar ben zelf niet echt kapot van die fiets. en idd de prijs is wel een beetje aan de hoge kant. voor zo'n prijs staat mijn zx7r uit 97 te koop.
 
Oke, ik zie dat jullie vallen over de prijs. Vind het zelf ook niet erg goedkoop nee, maar goed kan altijd verder kijken voor iets goedkopers nou.
Dus vergeet de prijs eerst maar voor een advies en vergelijk de motoren maar gewoon op uiterlijk/ betrouwbaarheid en funfactor


Denk idd dak met die VFR wel meer motor heb, alleen het geluid en het makkelijker smijten van de Yamaha mis ik toch wel een beetje!

( oh ja, vind de kawasaki absoluut wel wat, maar persoonlijk zit ik daar teveel voorover op wak niet prettig vin )
 
Dat meer motor hebben zit tussen de oren. Misschien dat je bij de VFR meer motor qua gewicht hebt, maar dat zou ik geen voordeel noemen.

De blokken van beide motoren staan als betrouwbaar bekend. Het zal toch vooral het geluid en het sturen zijn dat de doorslag moet geven. En de vormgeving uiteraard.

Ik zou zonder twijfelen voor de FZR-R kiezen.....
 
Iedereen roept hard dat de VFR degelijk is, maar let op dat ouden VFR typen grote problemen hadden met nokkenassen van voornamelijk de achterste cylinders. Deze worden warm, en het metaal van de nokkenassen was in de vroegere versies te zacht!

Op dat zelfde Forum kan je mischien wel vragen welke versie je in ieder geval NIET moet hebben.

Verder heb je net de Kawa getest met de meest extreme zit. De ZX-6 en ZX-9 zitten beide een stuk relaxter als de ZXR-7. (Tippie mijnerzijds)
 
Zijn trouwens ook nog maar de eerste motors die ik getest heb hoor, ZX6 of ZZR600 lijken mij ook erg interresant, of een RF600. Dit lijken mij fietsen die mij ook wel zullen bevallen.

Geweldig leuke motors met een lekker licht gewicht. Ideaal voor een beginner die een Shadow 500 gewend is

bedankt voor eventuele alternatieven *D
 
Als jij een budget hebt van 4500 euro dan zou ik zeker kijken naar een kawa zx6r, zeker als je van kawa groen houdt! :)

Een zx6r zit stukken relaxter (schijnt) dan een zixxer.
Ga er maar eens op proefrijden!
 
Zijn trouwens ook nog maar de eerste motors die ik getest heb hoor, ZX6 of ZZR600 lijken mij ook erg interresant, of een RF600.

Zou zeker op die 3 motoren ook nog een proefritje maken.

Zelf zzr600 gereden voordat ik overstapte op de R1.
 
Denk eens aan een GSX-R600 van omstreeks 96.

Betrouwbaar, snel en niet eens zo duur.
Voor dat geld kun je inderdaad heel wat meer motoren kopen dan alleen die twee.

Volgens mij komen de meeste 600 die toen al beschikbaar waren al in de buurt van die prijs? Volgens mij heb je daar ook al wel een 96'-er of 97'-er gsx-r600 voor of vergelijkbaar materiaal.

De vfr is overigens wel een leuke machine, maar inderdaad veel te duur voor zijn leeftijd.
 
CBR 600 vanaf +/- '94 is een goedkope motor. Onderhoud en afschrijving kosten ook weinig en het is een degelijke fiets.
 
bijvoorbeeld een zx6r, maar de houding is gewoon wennen, hang je op je polsen dan moet je meer gas geven. Maar ik geef toe als je 25 rijdt en je kan niet inhalen wordt het gauw vervelend.
 
Je kan bij die ZXR ook ff de clip ons boven de kroonplaat zetten....
Ziet er alleen niet uit maar 't scheelt wel wat *D
 
In 1997 betaalde ik voor een nieuwe FZR 600 niet meer dan 6900 Euro , het was wel een overjarig model , dus is 4500 euro in 2004 veel te veel !
Ik zou even verder kijken.
 
Laatst bewerkt:
Hoi

Vorig jaar stond ik voor een soort gelijke keus tussen een RF600r en de FZ600r. Persoonlijk vond en vindt ik nog steeds de Fz600r veel te smal? ( vrouwen motortje :X ) Ik zou voor de VFR gaan. Eigenlijk de Kawa maar ja....

WAAROM GEEN GSXR. :?
 
voor € 4500 koop je ook een mooie cbr600f.
de perfecte beginners fiets, om lekker mee te toeren maar ook om vreselijk hard mee te knallen.
anders zou ik denk ik voor de fzr gaan, vanwege het bouwh=jaar maar de honda is kwalitatief gezien weer beter....moeilijk

maar mocht je verder zoeken dan heb ik nog wel wat moois voor je staan en nog goedkoop ook.

succes groetjes BIKERboy
 
Moet je eerlijk vertellen dak niet echt zo gek ben van de CBR600F ( wat binnen mijn budget ligt dan, zitten sommige hele vette bij :} )

Heb zo'n gevoel dat iedereen er al op rijdt of niet? En ik zit er trouwens ook niet geweldig op.
Wil alleen nog graag de RF600 en de ZZR uitproberen denk dak dan wel een redelijke inschatting kan maken wat bij me past.

Vin trouwens ook dat mijn test VFR wel aan de dure kant was ( ligt mijn lichte voorkeur bij i.v.m. restwaarde )
Mocht het een VFR worden, dan Wil ik persee het 91-93 model int wit want die rijden er niet zoveel.

Het is alleen wel zo dat het seizoen over is en dak nog ff ga wachten met de aanschaf

laterzzzzzzzzz
 
Het is alleen wel zo dat het seizoen over is en dak nog ff ga wachten met de aanschaf

laterzzzzzzzzz

Hoi
Rf is i.d.d. een goede fiets heb er zelf ook een gehad. Zit houding is erg relax en met 100pk/ 190KG ben je lekker snel en rondt de 12000-13000 toeren gaat ie lekker janken :)
Tip.. wacht niet telang met het aanschaffen. Hoe dichter bij het nieuwe seizoen komt hoe duurder de prijzen worden. Vooral bij de dealers. Straks in november & december zijn de prijzen het gunstigd. Alleen een rot tijd voor een proef ritje :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan