M'n andere brik; Suzuki T 125 'Stinger'

Oeps ik vergat Irmgard! :+

full
 
Heb je even werk aan, maar is zeer de moeite waard. Je ziet ze maar heel weinig. Zet hem op!
 
Gaaf daar heb je nog ff werk aan....

om vast een beetje in de "mood" te komen zo zou die er uit moeten gaan zien

1969_T125_blue_450.jpg
 
Inmiddels is het frame al nagenoeg blank gemaakt. In het plaatwerk dat o.a. de achterbrug en standaard vasthoudt zit een scheur. Deze is al eens gesoldeerd, maar de scheur loopt verder door. Deze moet ik opnieuw laaten solderen of anders het plaat werk verwijderen en opnieuw laten maken. Liefhebbers voor een leuk klusje? :+
Ook het blok is inmiddels niet meer zwart, op de cilinders na (gietijzer). Onder het zwart kwam een zilverkleurige laag te voorschijn, in tegensteliing tot de latere Suzuki's die gewoon aluminium zijn met een blanke laag.
MIjn broer wilde er destijds mee gaan racen en had de motor al in racekleuren geschilderd. Gelukkig een slechte kwaliteit verf dus het wil er nog wel af.
Ik heb de garage bijna af (net verhuisd) en zal straks weer met de GS en T 125 aan het werk kunnen gaan. Dus straks verschijnen er wel updates in dit topic en het GS 750 topic.
full
 
Getroffen door een stinger? :+

Maar zit er toch al helemaal klaar uit? alleen nog in elkaar schroeven, ff weekendje kwaad maken, als je tenminste al je boutjes en moertjes nog kunt vinden :) of is er toch iets meer aan?

Ik zou hem inderdaad zo in elkaar kunnen bouten. Maar of dat nou zo mooi is?
 
Er zitten hier bij MF een paar goeie tig/mig lassers met de juiste kennis en apparatuur, lijkt mij toch de beste oplossing. En wat betreft het blokje, laten glasparelen (als je een gek kent die kan meelstralen, nog beter) en opnieuw in de lak.
 
Bedankt, als ik zover ben zet ik wel een oproepje in het Technotopic.

Laten stralen lijkt mij ook het beste. Maar wat ik nu al met de hand weg kan halen (vet en verfresten)zal het stralen alleen maar makkelijker maken.
 
Pfff...gelukkig :9

www.ozebook.com/potw/potw30.jpg



Ik denk dat ik weet hoe het zit.

Chroom uitlaat/ zwarte demper is Amerika/Canada
Zwarte uitlaat/ chroom demper is Europa
Maar ik heb weer een probleem. De stinger in deze link heeft een zwart luchtfilterhuis en de mijne is...chroom.

Ik geloof dat ik er maar een ratbike van maak, ben ik van het gedoe af ;( .
Of een BLINGBIKE *D
Of...
 
Nou, ik heb weer eens mazzel. Het framedeel waar o.a. de achterbrug in hangt was gescheurd. Dat was al eens hardgesoldeerd maar toch verder gescheurd.
Nu hebben ze vorige week de centrale verwarming geïnstalleerd en tijdens een koffiepauze ging het gesprek over auto's en motoren. Bleek dat een van de monteurs Kevers opknapte. Ik lulde natuurlijk over mijn GS 750 en mijn Stinger. Hij wou dat frame wel even repareren. Dus dat heb ik weer mooi voor mekaar.
Bovendien last hij, in ruil voor de oude gashaard, een paddockstand voor de GS in elkaar.
Overigens kom ik maar niet aan sleutelen toe. Want nu is de keuken aan de beurt. Want die is nog ouder dan de Stinger. :+
 
Hey, ik heb ook nog zo een stinger staan, maar ik mis het accu bakje, zou je daar misschien enkele foto's van kunnen doormailer??? Zou een grote hulp zijn bij het zelf maken van zo'n ding, of heeft iemand misschien nog zo iets liggen?
Ik zag dat jouw frame rood is, het mijne heeft dezelfde kleur frame met een witte tank, zou dit origineel kunnen zijn?? tot noch toe heb ik alleen Suzuki's gezien met zwart frame.
 
Hoi Dagobert, verkoop je misschien de onderdelen van de Stinger, heb wel enige interesse, je laat maar iets horen als je wil. 't Liefst via jos.paulussen@pandora.be

Alvast bedankt en de groetjes.

Jos

Nee, ik verkoop geen onderdelen. Zelfs niet als je het me twee keer vraagt :+ . Zoals je hebt kunnen lezen wil ik hem weer in originele staat brengen. Dus de onderdelen heb ik zelf nodig. Mocht ik wat vinden op een motormarkt of zoiets dan tip ik je wel. Mail me eventueel je telefoonnummer, dan kan ik je ter plekke bellen.(eikgans@hotmail.com)
Mocht je dringend onderdelen nodig hebben zou ik Groot-Brittanië, Amerika of Australië proberen via internet. Daar zijn ze namelijk veel verkocht.
 
Hey, ik heb ook nog zo een stinger staan, maar ik mis het accu bakje, zou je daar misschien enkele foto's van kunnen doormailer??? Zou een grote hulp zijn bij het zelf maken van zo'n ding, of heeft iemand misschien nog zo iets liggen?
Ik zag dat jouw frame rood is, het mijne heeft dezelfde kleur frame met een witte tank, zou dit origineel kunnen zijn?? tot noch toe heb ik alleen Suzuki's gezien met zwart frame.

Foto!!!!!!!!!!!!!!

Mijn Stinger heb ik van mijn broer gekregen. Hij wilde er destijds,eind jaren 70, mee gaan racen, maar waterkoeling en schijfremmen waren inmiddels een must dus haakte hij maar af. Wel had hij het frame en de tank al in 'oorlogskleuren' geschilderd. (Original handpainting. :X ;) )Zwart frame is dus origineel. De tank was in verschillende kleuren te verkrijgen. De mijne was appelgroen en is later goudkleurig gespoten. En weer later dus Gamma hoogglans wit. :9
Wat de accubak betreft; ik wil er wel foto's van maken en de maten doorgeven. Maar dat duurt wel even want ik heb nog geen digi. Je mag ook wel een keer langskomen en zelf meten of fotograferen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan