Mn broertje vliegt tegen de rails...

De bugger wat ben jij een ontzettende droplul!!! Jij als broer zou toch het goede voorbeeld moeten geven lijkt me…heb je geen verantwoordelijkheidsgevoel ofzo??

Het is toch logisch dat je ‘jongere’ broertjes je proberen bij te houden op hun brommertjes. Die gaan op hun maximum rijden en willen jouw laten zien hoe hard ze wel niet kunnen. Stoer doen ten opzichte van elkaar heb ik ook altijd ervaren met mijn 2 jongere broertjes (nog steeds soms :P ). Als hij aan de valpartij ernstig letsel had overgehouden, was je dan ook zo’n held geweest om het hier op MF te posten?

Wel eens gehoord dat je onverzekerd bent als je iemand dood rijdt met een brommer die circa 100 k/m per uur gaat. Jochies op die leeftijd realiseren zich dat niet zo goed. Toch...? Jij als broer zou ze moeten wijzen op die gevaren ipv met hun te gaan rijden op de openbare weg met snelheden van 100 k/m per uur.

Ga zo door…

Ben normaal echt geen zeikerd maar kan dit niet uitstaan. B|
 
Stelletje sukkels, waarschijnlijk rijden jullie net zoals je schrijft;
Lijkt allemaal stoer, maar eigenlijk kun je er geen zak van.


Krijg een beetje genoeg van al die scootersukkels die te stom zijn om te snappen dat een gashendel meer dan twee standen heeft.


Scooters hebben sowieso een wegligging van nul-komma-nul en dan nog een beetje minder.
 
Ik zeg gewoon eerst leren rijden op een scooter en die een paar keer in de prak rijden (zoals ik), dan een mooie schakel kopen en totaal geen enkel ongeluk krijgen (zoals ik). en dan koop je gewoon een mooie motor en krijg je daar ook geen ongeluk mee (zoals ik, hoop ik).

en de schakel brommers van tegen woordig kunnen het allemaal wel hebben. ze wegen 120 kilo hebben schijfremmen(stalen remleidingen) met twee zuigers. hebben zes versnelling en hebben ook een zeer goed merk banden. wat wil je nog meer. en hulde aan je broertje dat hij beschermende kleding aantrekt, had ik ook moeten doen, want die schakelbrommertjes komen al aardig dicht in de buurt van een motor. (vertel mij wat een rs125 of bijv. een zzr250 heeft wat een schakel brommertje niet heeft). alleen kunnen schakel en scooter rijders gewoon nog niet rijden en voor hun is 100km per uur VEELS te snel. laat ze gewoon een rijbewijs halen invoeren voor scooter en brommer rijden.

groeten,
 
Wat kan je hier op zeggen :?

Heeft het met zijn karakter te maken? Misschien...waarschijnlijk in combinatie met de leeftijd en het feit dat jullie aan het racen waren ( komkom...laat ons er geen doekskes om winden)

toch bedankt voor de reactie,
maar blijkbaar heb je iets over het hoofd gezien..
we waren niet aan het racen.. dat was 25km vroeger...
We waren gewoon samen richting Brussel aan het rijden..en ik stond stil (rood licht)
hij kwam van achter mij... hij stond voor het andere licht samen met andere broer...
 
De bugger wat ben jij een ontzettende droplul!!! Jij als broer zou toch het goede voorbeeld moeten geven lijkt me…heb je geen verantwoordelijkheidsgevoel ofzo??

Het is toch logisch dat je ‘jongere’ broertjes je proberen bij te houden op hun brommertjes. Die gaan op hun maximum rijden en willen jouw laten zien hoe hard ze wel niet kunnen. Stoer doen ten opzichte van elkaar heb ik ook altijd ervaren met mijn 2 jongere broertjes (nog steeds soms :P ). Als hij aan de valpartij ernstig letsel had overgehouden, was je dan ook zo’n held geweest om het hier op MF te posten?

Wel eens gehoord dat je onverzekerd bent als je iemand dood rijdt met een brommer die circa 100 k/m per uur gaat. Jochies op die leeftijd realiseren zich dat niet zo goed. Toch...? Jij als broer zou ze moeten wijzen op die gevaren ipv met hun te gaan rijden op de openbare weg met snelheden van 100 k/m per uur.

Ga zo door…

Ben normaal echt geen zeikerd maar kan dit niet uitstaan. B|

Zeg makker voordat je begint iemand uit te schelden... gelieve beter te lezen,..
ikke geen verantwoordelijkheid? komaan, ik heb nog 2 zusjes buiten deze 2 broers.. dus kan wel zorgen voor mn bros en sisters ze..
Ik race niet met mn broer, maar we rijden meestal samen om dingen bij te leren..
anticipatie met verkeer enzo,ik en de oudste lukt het al vrij goed.. en dat proberen we aan de jongste te leren...
Jammerlijk had hij verkeerd de bocht in gekeken...
Ook dat was hem uitgelegd..
Bon, ik ga niet terugschelden omdat ik je wel begrijp, maar ik race niet tegen mn broer.. vraag het hem maar zelf..
Wat is daar tof aan, winnen van je eigen broer?
Ik gun hem alles, hij mag alles hebben wat ik heb (iedereen van mn familie..)
Dus waarom zou ik willen winne??.. B|
 
(vertel mij wat een rs125 of bijv. een zzr250 heeft wat een schakel brommertje niet heeft).
Ik kan je melden dat een Mito hetzelfde handelt als een Duc 900 sport, daar kan geen brommertje tegenop! ;)


debugger; vertel aub je broertje dat hij niet verzekerd is...
 
Stelletje sukkels, waarschijnlijk rijden jullie net zoals je schrijft;
Lijkt allemaal stoer, maar eigenlijk kun je er geen zak van.


Krijg een beetje genoeg van al die scootersukkels die te stom zijn om te snappen dat een gashendel meer dan twee standen heeft.


Scooters hebben sowieso een wegligging van nul-komma-nul en dan nog een beetje minder.

Zeg vriendje..ipv te antwoorden op het topic moet je niet beginnen te schelden he.. nee, ik moet inderdaad nog veel leren.. je kan nooit goed genoeg zijn, en iedere dag leer je bij.. en dan nog..Mn broer was inderdaad beetje stomgeweest om zo snel tegaan.. zie resultaat...

MAar stoer willen doen?? nee, gewoon even amuzeren onder elkaar..
En ga jij nu maar een andere moto kopen, ipv een belachelijk Honda CB1.. gaat toch niet voorruit? Jouw CB1 trek ik er zelf af met mn Civic VTI, of met mijn meter haar BMW 530D (model 2004).. mag ik wel is lenen om een loezer op zn naked van gedachten te doen veranderen...Of met mn ZXR750.. kan ik zelf lekker moto sparen en onder de 7000rpm blijven, of met papie zn R1 onder de 5000rpm... nu we toch bezig zijn met stoefen over het materiaal we hebben...
sorry maar ik ben het zo beu dat mensen niet goed lezen..en zitten te schelden,
ipv deftige commentaar te leveren..

Het spijt me..maar ik meende het niet..wou het gewoon effe zeggen :+
 
Hai,

Het grootste verschil tussen brommers en motoren is de berijder. Bij motoren horen die een rijbewijs te hebben. Brommers kan iedereen berijden. Geen idee hoe dat in België gaat, maar in het eerste wat je tegenwoordig in nEderland leert zjn de verrichtingen. Gewoon slalommen, achtjes, noodstoppen en dat soort ongein. Weten wat je met je machine kunt en leren voelen waar de grenzen liggen.

Niet dat ik wil beweren dat je met een vers rijbewijs volleerd bent, het begint dan pas, maar je hebt er in ieder geval wat uurtjes instructie opzitten. En dat zal toch best schelen.

Daarnaast hebben jongste broertjes vaak het gevoel een stappie extra te moeten lopen op bij de "grote" broers te horen, ook al hoeft dat helemaal niet het geval te zijn.

Hij zal wel flink geschrokken zijn, maar een goed gesprek van broer tot broer zou misschien best nog eens wat kunnen helpen.
 
U right...
Hier in Belgie moet je voor brommer klasse B ook rijbewijs doen
(theorie + praktijk)
Maar nadat je de theorie hebt gedaan, mag je 9 maanden met je voorlopig rijbewijs rijden.. (verschil is dus dat je niet na 22u mag rijden)
We zijn toch voor alle zekerheid al op een parking gaan oefenen met hem..hij beheerst de machine wel al goed..
gewoon te overmoedig soms he...

Hij zal zn les wel geleerd hebben hoop ik..
 
Zeg vriendje..ipv te antwoorden op het topic moet je niet beginnen te schelden he.. nee, ik moet inderdaad nog veel leren.. je kan nooit goed genoeg zijn, en iedere dag leer je bij.. en dan nog..Mn broer was inderdaad beetje stomgeweest om zo snel tegaan.. zie resultaat...

MAar stoer willen doen?? nee, gewoon even amuzeren onder elkaar..
En ga jij nu maar een andere moto kopen, ipv een belachelijk Honda CB1.. gaat toch niet voorruit? Jouw CB1 trek ik er zelf af met mn Civic VTI, of met mijn meter haar BMW 530D (model 2004).. mag ik wel is lenen om een loezer op zn naked van gedachten te doen veranderen...Of met mn ZXR750.. kan ik zelf lekker moto sparen en onder de 7000rpm blijven, of met papie zn R1 onder de 5000rpm... nu we toch bezig zijn met stoefen over het materiaal we hebben...
sorry maar ik ben het zo beu dat mensen niet goed lezen..en zitten te schelden,
ipv deftige commentaar te leveren..

Het spijt me..maar ik meende het niet..wou het gewoon effe zeggen :+

Klopt, mij motor heeft geen voorruit, het is een naked.

En ik heb het hem gevraagt vanavond, maar hij heeft liever niet dat je 'm aftrekt, vind ie een beetje een ranzig idee, meteen bij een eerste afspraak.

Verder, als je m'n post goed begrepen had dan snapte je wel dat het me niet kan boeien waarmee je me voorbij rijd, ik haal je wel weer in als je ergens in de vangrail ligt ;)
 
Klopt, mij motor heeft geen voorruit, het is een naked.

En ik heb het hem gevraagt vanavond, maar hij heeft liever niet dat je 'm aftrekt, vind ie een beetje een ranzig idee, meteen bij een eerste afspraak.

Verder, als je m'n post goed begrepen had dan snapte je wel dat het me niet kan boeien waarmee je me voorbij rijd, ik haal je wel weer in als je ergens in de vangrail ligt ;)

Met een beetje mazzel het je dan al een motorvriendelijke vangrail

;)

Kom op jongens, niet zo naar doen. Er is al genoeg onenigheid in de wereld. O-)
 
Tja, kreeg bij het lezen van dit topic een niet te onderdrukken drang om na een paar maanden afwezigheid (vond het forum echt teveel in niveau gedaalt, ging alleen nog over boetes en motorkleding) weer in te loggen en hier een keer goed om me heen te trappen.

Wat een gezeik altijd met die scooters, zulke types maken een brommerrijbewijs dus echt nodig. Laten we reëel zijn, 30 en 40 km/uur is echt niet te doen,
maar het grootste gedeelte van de scooterrijders is nog niet klaar voor 25 km/uur (en ja, ik heb er al heel wat onderuit zien gaan) Let maar eens op, als zo'n patser van 16 op z'n opgeboorde scooter bij 80 km/uur een noodstop moet raken ligt ie ook meteen op z'n bek, wedden dat ie zich onderuit remt!
Geen enkele controle, geen enkel inzicht en het ergste, geen enkel verantwoordelijkheidsgevoel.
 
Verder, als je m'n post goed begrepen had dan snapte je wel dat het me niet kan boeien waarmee je me voorbij rijd, ik haal je wel weer in als je ergens in de vangrail ligt ;)

Vriendje
"Eraf trekken" wordt in Belgie gebruikt, en betekend gewoon dat je meters achterligt...

Tof he,anderen ongeluk toewensen.. maar je zal zien he makker.. wat je een ander toewenst... en je zal dan nog wel eens denken aan Motor-forum..
Want je denkt gewoon dat je alles beter kan, dat jij de goeie keuze maakt om met een CB1 te beginnen (of over te stappen)...
Zoals de meesten ben ik ook begonnen op een RS50->RS125->GS500-> en nu ZX750R...
Geen valpartijen tot nu toe, en hoop het zo te houden, eigenlijk niemand van de familie.. behalve de jongste.. vandaar deze topic

Ach wat, er zijn van alle soorten mensen op deze wereldbol.. wat zit ik nu te zagen over de mening van een vent die nog geen 20 000kms heeft gedaan op een tweewieler en die denkt dat ie alles al heeft gezien..
denk wat je wil.. in ieder geval, ik wens niemand iets slechts toe,..
Veel geluk aan alle motor-rijders.. :+
 
Al met al mag ie van geluk spreken dat ie er zo vanaf gekomen is. Vangrail is meestal erg ongezond.
 
ik vind het echt onverandwoord om met je brommer 100+ te rijden!! die dingen zijn daar niet voor!! Heb gewoon het geduld tot je 18 of 21 bent voor je motor!! Ook al denk je dat je zo goed kunt rijden!! Het is niet altijd jou schuld bij een ongeluk je bent ook afhankelijk van anderen!!


Veel Plezier nog met rijden

:]
 
Nee, de bestuurder kan geen 100 rijden. Die moderne schakelbrommers hebben met die snelheden echt minder problemen dan je denkt. Ze remmen waarschijnlijk harder dan jouw motor. Je kunt best een paar keer van 100 naar 0 remmen voordat de remmen last van oververhitting beginnen te vertonen. De vering is ronduit goed, de banden ook. En het frame geeft geen krimp tijdens gooien, smijten, accelereren (nouja..) en remmen.

Ik zou me wel twee keer bedenken voordat ik een rem- of uitwijkwedstrijdje aanga met een RS50 (of iets dergelijks) + goede chauffeur, want m'n ZZR legt het af.
 
Die moderne schakelbrommers hebben met die snelheden echt minder problemen dan je denkt. voordat de remmen last van oververhitting beginnen te vertonen. De vering is ronduit goed, de banden ook. En het frame geeft geen krimp tijdens gooien, smijten, accelereren (nouja..) en remmen.

Zouden ze ook tegen een dikke hydraulische pers van pakweg 350 bar kunnen?

;) :+
 
Wat kan je hier op zeggen :?

Heeft het met zijn karakter te maken? Misschien...waarschijnlijk in combinatie met de leeftijd en het feit dat jullie aan het racen waren ( komkom...laat ons er geen doekskes om winden)


helemaal niet,
zoals al gezeged was,
stonden aan het rood licht,
grote broer stond 10meter verder aan andere lichten,
en optrokken deden we zowiezo niet, omdat ik toch zeker wist dat er een bocht kwam.
Dus geen doekskes om winden, het is gewoon zo...
Je moet niet gaan denken dat wij constant zitten op te trekken he,
gemiddeld rijden we 65-70 per uur, en als er dan eens een rechte baan is zonder kruispunten of voorliggend verkeer, trekken we eens op naar de ( bijna ) 100.
 
Tof he,anderen ongeluk toewensen.. maar je zal zien he makker.. wat je een ander toewenst... en je zal dan nog wel eens denken aan Motor-forum..
Want je denkt gewoon dat je alles beter kan, dat jij de goeie keuze maakt om met een CB1 te beginnen (of over te stappen)...
Zoals de meesten ben ik ook begonnen op een RS50->RS125->GS500-> en nu ZX750R...
Geen valpartijen tot nu toe, en hoop het zo te houden, eigenlijk niemand van de familie.. behalve de jongste.. vandaar deze topic

Ach wat, er zijn van alle soorten mensen op deze wereldbol.. wat zit ik nu te zagen over de mening van een vent die nog geen 20 000kms heeft gedaan op een tweewieler en die denkt dat ie alles al heeft gezien..
denk wat je wil.. in ieder geval, ik wens niemand iets slechts toe,..
Veel geluk aan alle motor-rijders.. :+

Hahahahahaaaa, jij bent wel grappig :+

( B| maar even ter info, ik wens niemand ongeluk toe (zie smilly achter opmerking), wat heb jij tegen een CB-1 (kan me btw ook niet schelen, tis btw niet m'n eerste motor), ik weet echt niet alles beter en ik heb al iets meer kilometertjes gereden dan dat jij denkt.)

p.s. mmmm, begint nu een beetje onvriendelijk te worden :?
ter compensatie ===> :) :P 8-) :+
(hopelijk blijft de sfeer nu goed :+ )
 
Als die brommers niet gemaakt zijn om zo snel te rijden, waarom zijn ze dan in de fabrieken zo gemaakt std ??
Een std scooter zonder begrenzer zal 50-60 gaan.
Een rs of tzr onbegrenst zal een 70-90 gaan.
Dus volgens mij zijn ze er toch wel voor gemaakt ?

Volgens mij begin je al te ijlen |( Scooters kunnen harder omdat ze in ANDERE landen harder mogen. In NL hebben ze vast gesteld dat de max. snelheid gewoon 45 is. Waar kun je nog 80 rijden in NL op het fietspad :? Elk fietspad zit onder de gaten en de hobbels en dan heb ik het nog niet gehad over alle drempels :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan