M'n eerste bik

Wim1234

MF'er
19 mei 2004
58
0
Limburg
Heren en dames........... natuurlijk

Ik hoop binnenkort m'n roze papiertje A te halen en ben me aan het oriënteren op de motomarkt. Wow als koekblikrijder wist ik wel dat er verschillende merken waren, maar wat zijn er veel verschillende types.

Wat adviseren jullie? Welke moto wordt m'n eerste ........... M'n budget is maximaal € 7000,=.

voor 7000,- heb jij een prachtige motor. Welke motor je neemt hangt van je rijstijl af, er zijn hier genoeg topics over te vinden, dus doe de search maar eens :)

Heb je al enig idee wat voor motor je wilt gaan rijden (chopper, off/allroad, toer, sport) of nog helemaal niet? Ga anders eens lekker kijken en zitten bij een dealer en kijk wat je aanspreekt. Dan je roze papiertje halen en meteen proefritjes maken :)

gewoon op valles proefrijden
dan kom je vaneigens de goede tegen
je kan het wel vragen maar iedereen zegt toch iets anders
en je moet kopen wat jij lekker goed en mooi vind niet wat ene ander goed vind

Met zo'n budget zijn er wijnig beperkingen (als je tenminste gaat voor een 2e hands). Maar je moet ook nog een mooi motorpak zie ik? Hou er rekening mee dat kleding en een helm je ook aardig wat centen gaan kosten.

En ga jezelf maar eens afvragen wat je wilt met een motor, afentoe een ritje als het mooi weer is, wekenlang op vakantie met bagage, circuit rijden, wel of niet zelf sleutelen, enz...

[me]the stomper ziet dat wijnig erg raar staat met een lange ij, moet dus weinig met een brede ei zijn...[/me]

Heren,

Vast bedankt voor de info. Yep met de kosten voor een pak, handschoenen en andere attributen had ik GEEN rekening gehouden. Ondertussen bedenk ik me ook dat in dat bedrag ook de verzekering zit...... of ik moet nog ff de plaatselijke bank gaan beroven.

Moto's die (voor mij) afvallen: pure off roads, chopper, moto met kuip, minder dan 25 kw.

Heb te weinig ervaring om te kunnen beoordelen wat lekker rijdt.

Moto's die (voor mij) afvallen: pure off roads, chopper, moto met kuip, minder dan 25 kw.

Heb te weinig ervaring om te kunnen beoordelen wat lekker rijdt.

ik zie het al! een je bent een typische bandit rijder! ;)

Wat vind je van zoiets?

62732.jpg

Staat op marktplaats:CB600F

Is een goede beginnersfiets en een mooie ook.

PS:deze is niet van mij, heb deze maar zo ff opgezocht als voorbeeld

Voor 7000 (minus bijkomende kosten :P ) heb je zoveel leuze dat je eerst maar moet bepalen wat je precies wilt met je motor... toeren, ww-verkeer, km's maken, sportiever rijden of racen... maakt al veel verschil.

Mmmm die sv650, lijkt me wel wat.
ziet er gaaf uit. Den Helder is wel 'n takke endje om ff te komen kijken.... Midden Limbabwe hiero

De honda is ook interessant.... lijkt wel heeel veel op m'n lesmotootje...

Ben al in verschillende moto-zaken geweest. Smullen zeg. Ik kan niet met de moto naar m'n werk.......... heb zo'n lease koekeblik dat ik moet rijden. Dus koffers e.d. hoeven ook niet. Ik zal 'n avond/weekendrijder worden. Meestal alleen en soms met z'n 2-en.

€ 7000,- ??? Ik wou dat ik dat had. Daar kun je toch wel iets moois voor kopen dacht ik zo.
Ik heb ook eerst verschillende motoren uitgeprobeerd van een Suzuki GSX naar een VX 800, toen een GS500 en uiteindelijk kwam ik op de ideale motor uit, de Diversion! Had ik nooit gedacht, vond het eigenlijk een beetje saaie motor, maar nu ik er op gereden heb ben ik helemaal om.
Het is voor mij de perfecte motor.

€ 7000,- ??? Ik wou dat ik dat had. Daar kun je toch wel iets moois voor kopen dacht ik zo.
Ik heb ook eerst verschillende motoren uitgeprobeerd van een Suzuki GSX naar een VX 800, toen een GS500 en uiteindelijk kwam ik op de ideale motor uit, de Diversion! Had ik nooit gedacht, vond het eigenlijk een beetje saaie motor, maar nu ik er op gereden heb ben ik helemaal om.
Het is voor mij de perfecte motor.

Wil je er verder nog over praten....., of is alle hulp overbodig })

Inderdaad moet je eerst bekijken wat voor soort je wilt. Maar wat ik belangrijker vind is of je handig bent en er verstand van hebt. Indien 1 keer nee dan zou ik je adviseren om langs een dealer te gaan zodat je garantie hebt. Daarnaast hadden ze bijvoorbeeld bij save een mooie aktie dat je bij aanschaf van een motor voor 700 euro kleding kon kopen. Dit was weliswaar alleen voor de pinksterenmaar het kan zijn dat een andere zaak ook zo'n soort aanbieding heeft.

in ieder geval succes met zoeken

Terug
Bovenaan Onderaan