m'n nieuwe helmpje

haasje01

MF'er
12 aug 2007
71
0
utrecht
Hoi,

Ik heb een paar maanden geleden een airbrush gekocht en na wat oefenen dacht ik er inmiddels aan toe te zijn mijn helm eens onderhanden te nemen.

Ik moet zeggen dat het er op papier wat makkelijker uitzeg, maar al met al ben ik niet ontevreden (hoewel ik nogwel n's moet achterhalen hoe er echt mooi afgelakt kan worden :-))

helm-1a.jpg

helm-2a.jpg

helm-3a.jpg
 
jammer van die barsten inderdaad '(

maar mooi werk hoor, hoe lang ben je er zoet mee geweest??
 
@hornix

Die barsten zijn geairbrushed, qua lakken gaat 't me erom dat er een soort van golfje in de lak zit (sinnasappel relief)

Heb er +/- 4 dagen over gedaan inclusief lakken
 
Die oneven laklaag is weg te krijgen door tussen de blanke laklagen door lichtjes op te schuren. Na de laatste laag nog eens goed schuren en dan polijsten!
 
@halfjunker

Moet ik schuren tot die oneffenheden eruit zijn, of is 't een questie van opschuren en dan polijsten?
 
@hornix

Die barsten zijn geairbrushed, qua lakken gaat 't me erom dat er een soort van golfje in de lak zit (sinnasappel relief)

Heb er +/- 4 dagen over gedaan inclusief lakken
wissikwel hoor van die barstjesO-)
maar nogmaals mooi werk!
 
Laatst bewerkt:
Damn...ziet er mooi uit! :} :} Best wel jaloers...ben niet zo artistiek :N
Binnenkort ff wat verf in de supersoaker stoppen en kijken wat ik er van bak B|
Succes verder met de volgende projecten...ben benieuwd
 
Hoi,

Ik heb een paar maanden geleden een airbrush gekocht en na wat oefenen dacht ik er inmiddels aan toe te zijn mijn helm eens onderhanden te nemen.

Ik moet zeggen dat het er op papier wat makkelijker uitzeg, maar al met al ben ik niet ontevreden (hoewel ik nogwel n's moet achterhalen hoe er echt mooi afgelakt kan worden :-))

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er goed uit hoor!
 
@halfjunker

Moet ik schuren tot die oneffenheden eruit zijn, of is 't een questie van opschuren en dan polijsten?

Als je vanaf de eerste laag steeds lichtjes schuurt tussen de lagen zijn de oneffenheden aan t eind veel minder. Dan is licht opschuren en daarna polijsten voldoende. Nu moet je misschien wat meer schuren en daarna polijsten (met misschien nog 1 laagje blank erover). Maar kijk in godsnaam uit met schuren, voor je t weet ga je door de blanke lak heen in je kleurlaag! En dat zou weer zonde zijn, ziet er goed uit!!
 
Idd mooi gedaan. Nu in de blanke lak, dan weer licht schuren en opnieuw in de blanke lak. Heb je dan last van sinasappel effect gewoon met waterfroof schuren todat hij glad is en dan poetsen(polijsten)
 
tnx voor de hints en tips mbt de lak, ik heb 'm nog eens opgeschuurd en gelakt, nogmaals geschuurd en toen met een polijst setje voor een boor de boel gepolijst. Het is nu alsof ie gewoon uit de fabriek komt (qua lak dan ;) )
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan