m'n nieuwe helmpje

erg mooi!! Maar hoe zit het met de veiligheid? ik meen me te kunnen herinneren dat je een helm niet zomaar mag verfen/spuiten en/of bestickeren? Of heb je hiervoor een bepaalde soort verf/lak?
 
@maddox

Uiteraard zal de fabrikant van de helm zich indekken door te zeggen dat er niet mee gerommeld mag worden en er zullen gegarandeerd ook "middelen" zijn die niet bevordelijk zijn voor je helm.

In dit geval is de helm echter licht opgeschuurd met 1200 schuurpapier (maw ik ben niet door de laklaag van de fabrikant heen gegaan) en alle verf en lak is op waterbasis (als de helm daar niet tegen kan zou een regenbui in princiepe ook niet goed zijn :-))

Overigens geeft een foldertje van de verf ook nog aan dat het voor dit doel geschikt is.
 
Hoe maak in van een standaard helm een uniek exemplaar :}

Heel mooi gedaan!
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik heb een paar maanden geleden een airbrush gekocht en na wat oefenen dacht ik er inmiddels aan toe te zijn mijn helm eens onderhanden te nemen.

Ik moet zeggen dat het er op papier wat makkelijker uitzeg, maar al met al ben ik niet ontevreden (hoewel ik nogwel n's moet achterhalen hoe er echt mooi afgelakt kan worden :-))

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Een paar maanden geleden dat apparaat gekocht en nu dit resultaat :}
 
Ziet er zeer strak uit :Y

Maar wat ik me nu al een tijdje afvraag, is het voor de veiligheid wel goed om een
helm te gaan spuiten? Net als je een sticker op de helm plakt dat dan het materiaal
van de helm op die plek slechter word. Is dat met spuiten ook niet zo??
 
het ziet eruit alsof hij van de kringloop komt.. sorry

jezus wat een flauwe opmerking, en het is nog complete onzin ook :)

alleen die oneffenheden in de blanke lak zijn wat minder, maar dat heb je nu gefixt?
post eens nog een fototje dan.
Ik vind het er heel goed uit zien, al helemaal gezien het feit dat het de eerste helm is die je doet *D :}
 
@ TS: Super netjes gedaan! Ik denk dat een hoop mensen jaloers zullen zijn. Welk type airbrush systeem heb je gebruikt? Er is namelijk iemand op dit forum, die hier meer van wil weten.
 
Laatst bewerkt:
@ TS: Super netjes gedaan! Ik denk dat een hoop mensen jaloers zullen zijn. Welk type airbrush systeem heb je gebruikt? Er is namelijk iemand op dit forum, die hier meer van wil weten.

Topic is een jaar oud... :+
Zou TS ff mailen/pb-en... ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan