M'n RMZ 250 doet raar

RMZ-Bart

Rookie
10 aug 2010
7
0
Assen
Hallo allemaal!

ik ben sinds kort in het bezit van een Suzuki RMZ 250 uit 2007.. deze motor reed perfect totdat ik hem voor de 2de x uit de schuur haalde
om er mee te gaan rijden. als hij koud is start hij met 1 trap dan loopt ie een tijdje ( +/- 2 min.) en vervolgens slaat hij uit met een knal.
en als de motor hoog in de toeren komt dan valt ie dood met het bekende Buuurl geluid.
nu had ik al meerdere malen de carburateur schoon gemaakt met daarbij de Acceleratiepomp (die erg smerig was) en ook heb ik naar
de warme start kabel gekeken met het rubbertje die valse lucht tegen gaat maar die was prima en het mog helaas niet baten.
nu is mijn vraag weet 1 van jullie zo wat het zou kunnen zijn? want ik kom er maar niet uit!

B.v.d. Bart.
 
het lijkt mij eerder iets elektrisch.
check eens of de bougie nog vonkt op het moment dat de motor niet meer wil lopen.
 
ik zal eens kijken! 8-)

:}

Klopte helemaal! :+ de bougie zat vol met roet.. ik heb m nu schoongemaakt het hij gaat als de brandweer! morgen eff nieuw bougietje kopen.. en vanavond weer lekker knallen op de baan! bedankt igg!

Saluut :]
 
Laatst bewerkt:
:}

Klopte helemaal! :+ de bougie zat vol met roet.. ik heb m nu schoongemaakt het hij gaat als de brandweer! morgen eff nieuw bougietje kopen.. en vanavond weer lekker knallen op de baan! bedankt igg!

Saluut :]

Dan komt de vraag: hoe komt de bougie vol met roetaanslag :) Het kan zijn dat hij te rijk staat afgesteld.
 
Dat je hittegraad van je bougie te hoog is. Bijvoorbeeld je motor heeft hittegraad 6 nodig en er zit hittegraad 8 in. Dan loopt je motor niet goed.
Het getal dat op je bougie staat geeft je hittegraad aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan