mobiel bellen

Erwin

MF veteraan
21 jul 2001
2.533
0
landhorst
gister hadden ze het op sbs 6 (de campingzender) over mobiel bellen, het zou verboden zijn om in je auto, of op je MOTOR zonder handsfree setje te bellen.

Hoe willen ze in godsnaam bellen op een motor (zonder handsfree setje??????????????????????????????
 
geen aandacht aan schenken...het komt van den Haag... |(

En stel dat het je lukt, hoe wil je het dan
verstaan met die teringwind...

HHmmm...mij lijkt bellen op de motor alles behalve
:}
 
Ja hahahahaha dat zei ik ook al meteen tegen mijn vader. Echt lachen. Het is niet eens te verstaan door de wind als je zou willen bellen.

BTW voor de transportmensen onder ons. Die tineke Netelenkut is echt te triest voor woorden. Bij vrachtwagens moet zo snel mogelijk een dodehoekspiegel gemonteerd worden. Reden daarvan is 'de hufterigheid' van de transportondernemingen aldus ons tineke. Let her die because of my tire :( :J
 
Ja is nu verboden te bellen in auto zonder handsfree kost je als je het wel doet 5000 piek of 210 werkuren '(

ow dat is de maximale boete hm vaag
 
Laatst bewerkt:
nou ik vindt dat NETELBOS met de acties dodehoekspiegel en handsfree bellen eindelijk iets heeft bedacht was ZINVOL is of kan zijn...


en dat als haar dagen getelt zijn(wat natuurlijk :} :} is)
 
Ja is nu verboden te bellen in auto zonder handsfree kost je als je het wel doet 5000 piek of 210 werkuren '(

Dit staat op: http://www.minvenw.nl/cend/dco/voorlichting/campagnes/handsfree/ (www.minvenw.nl/cend/dco/voorlichting/campagnes/handsfree/)

De minimale boete die je kunt krijgen voor niet-handsfree bellen is 138 Euro. De maximale straf is twee maanden cel of een boete van 2000 Euro.

Denk toch echt wel dat je gewoon 138 euro krijgt... Dat maximaal is als je 20 keer in 2 weken wordt betrapt met 3 mobieltjes bij 180 km/uur of als je betrokken bent bij een ongeval als gevolg van het mobiele bellen (niet hands free)
 
ja, zo'n dode hoek spiegel voor vrachtwagens
ben ik ook wel voor te vinden..

Kom je met creatieve snelheid aangevlogen, gooit
zo'n trucker hem ff op de linkerbaan...
Dan klopt je hart ook lekker in je keel. :(


Maar goed, das wel het enige dat Netelenbos in
4 jaar tijd aan productiviteit naar buiten heeft
gebracht.
 
Een collega van mij had gelezen dat het verboden zou worden om niet-handsfree te bellen in de auto en op de brommer. "Hey, op de motor mag het wel," zei ze, "waarom??"

Toch maar even uitgelegd dat dat gerust mag op de motor, bellen terwijl je rijdt met één hand aan het stuur. Moet je wel je helm afzetten. Helaas mag dat dan weer niet. ;)

Uiteindelijk snapte ze het. })
 
ik heb zo'n headset bij mijn gsm meegekregen bij aankoop, maar die dingen zijn waardeloos op een motor.
door de windruis kan je niets horen, laat staan verstaan worden
 
ja, zo'n dode hoek spiegel voor vrachtwagens
ben ik ook wel voor te vinden..

Kom je met creatieve snelheid aangevlogen, gooit
zo'n trucker hem ff op de linkerbaan...
Dan klopt je hart ook lekker in je keel. :(


Maar goed, das wel het enige dat Netelenbos in
4 jaar tijd aan productiviteit naar buiten heeft
gebracht.

De dodehoek spiegel is voor de rechterkant van de vrachtwagen. Als je daar met je motor in beland ben je |( bezig. Het is vooral bedoeld voor (jeugdige) fietsers.

Had Netelenbos het over hufterigheid van chauffeurs of van transporteurs? Als het eerste het geval was, was ze zelf hufterig bezig. Als het tweede het geval was: :} voor Tineke (had niet verwacht dit ooit voor Tineke te doen.
 
Ja hahahahaha dat zei ik ook al meteen tegen mijn vader. Echt lachen. Het is niet eens te verstaan door de wind als je zou willen bellen.

BTW voor de transportmensen onder ons. Die tineke Netelenkut is echt te triest voor woorden. Bij vrachtwagens moet zo snel mogelijk een dodehoekspiegel gemonteerd worden. Reden daarvan is 'de hufterigheid' van de transportondernemingen aldus ons tineke. Let her die because of my tire :( :J
Deze ene keer moet ik haar gelijk geven klojo :( :( :( :( :(
 
Deze ene keer moet ik haar gelijk geven klojo :( :( :( :( :(

:^ ik ben het op zich daar wel met haar eens want het is natuurlijk te gek voor woorden dat transportbedrijven systematisch weigeren om dode hoek spiegels te plaatsen onder het mom van ja das wel moeilijk en het is nog niet verplicht enzo.... Aan de andere kant krijgen de goeden in het vak nu een slechte naam doordat zei het op deze manier zegt, en das natuurlijk ook niet goed.
Verder vind ik nog steeds dat ze moet opzouten.
 
Tuurlijk ben ik ook voor het feit dat de dodehoekspiegel op een vrachtwagen komt. Maar de reden waarom die trut ze verplicht stelt is werkelijk te gek voor woorden. Mijn pa is zelf ook vrachtwagenchauffeur en ik ga best vaak met hem mee en zon dodehoekspiegel is vaak best wel handig.
 
Tuurlijk ben ik ook voor het feit dat de dodehoekspiegel op een vrachtwagen komt. Maar de reden waarom die trut ze verplicht stelt is werkelijk te gek voor woorden.
Omdat je nog steeds met regelmaat in het nieuws hoort dat een chauffeur een voetganger of fietser heeft overreden omdat deze in de dode hoek zat?

Prima reden om die spiegels verplicht te stellen, wat mij betreft.
 
Mag je wel bellen met zo'n oordopje in dan? Je hebt dan toch beide handen aan het stuur. Ik hoef alleen maar ff op het knopje wat op de microfoon zit te drukken, naampje te brullen en bellen maar.
 
Mag je wel bellen met zo'n oordopje in dan? Je hebt dan toch beide handen aan het stuur. Ik hoef alleen maar ff op het knopje wat op de microfoon zit te drukken, naampje te brullen en bellen maar.
Kan me niet voorstellen dat dat niet mag, met zo'n oordopje. Ik vraag me alleen af of die voicedialing je nog kan verstaan als je met 200 per uur over de snelweg scheurt ;)
 
Mag je wel bellen met zo'n oordopje in dan? Je hebt dan toch beide handen aan het stuur. Ik hoef alleen maar ff op het knopje wat op de microfoon zit te drukken, naampje te brullen en bellen maar.

Ik heb dat eens geprobeerd destijds, met zo'n dopje in me oor op de motor, whahahaha wat een afgang, dan moet je op de motor zachter als 70 gaan rijden wil je kunnen verstaan wat er gezegd wordt })

Ik zet me telefoon wel ff uit als ik op twee wielen wegga :)
 
Ik heb dat eens geprobeerd destijds, met zo'n dopje in me oor op de motor, whahahaha wat een afgang, dan moet je op de motor zachter als 70 gaan rijden wil je kunnen verstaan wat er gezegd wordt })
Leuk als je net even wil bellen om op te scheppen dat je 280 scheurt. "Ja wanneer dan?" "Nou, net nog..." :)

Ik zet me telefoon wel ff uit als ik op twee wielen wegga :)
Ik ook. Alle aandacht nodig voor de weg en het verkeer om me heen.
 
Kvin het een goeie zaak om die dooie-hoek spiegels verplicht te stellen...

Het ligt helemaal niet aan de hufterigheid van de chauffeurs, het ligt aan de mensen die in de dode hoek rijden, 't is ook niet echt dom of zo, maar gewoon onwetendheid.

Ik bedoel, kleine kinderen die van school komen en gewoon rechtdoor rijden terwijl een vrachtauto af wil slaan (zo'n kerel is af en toe ook nog wel bezig met kaartlezen onder het rijden), die komen er gewoon onder.

Net zoals die gastjes op die scooters, denken (nog) niet zo erg na over dode hoeken enzo, en kijken al helemaal niet naar richtingaanwijzers.
Dat ze een keer onderuit gaan is op zich nie zo erg (vin ik) leren ze alleen maar van, maar dat ze nou direct dood gaan is ook weer zo wat (8ton asdruk).

Die sensors die er bestaan voor de dodehoek (als er een bewegend voorwerp in de dode hoek zit, gaat dat ding piepen als je je richtingaanwijzer aan hebt staan) is ook zo'n goeie en bruikbare uitvinding.
Die dingen verplicht stellen is onzin, maar korting op verzekering/subsidie van overheid zou nog nie zo'n gek idee zijn.

Dode hoek is gewoon een eigenschap van een vrachtauto en daar heb je gewoon rekening mee te houden anders kom je jezelf nog wel es tegen.
 
Laatst bewerkt:
misc.php
 
Terug
Bovenaan Onderaan