mobiel mee op 636

joostvb10

MF'er
27 jan 2013
186
0
Zwaag
hallo, ik heb een kawasaki zxr636 uit 2002.

al ga ik van de zomer op vakantie dan wil ik mijn mobiel mee voor de navigatie.

het is een HTC one V, heeft iemand een oplossing voor mijn.
ik kan er niets over vinden op het internet.
graag met een beugel dat ik hem dicht bij m'n teller kan plaatsen. anders kan ik het misschien niet zien door de zon.

iemand een idee???


Gr. Joost
 
Er zijn heel veel oplossingen voor, het verbaast me dat je er niets over vindt.

Je kunt een tanktas met waterdicht vak gebruiken, maar ook een "Otterbox" of soortgelijke waterdichte doos, diverse fabrikanten hebben er bevestigingen voor.
Een probleem zijn de fijne trillingen op een motor die je GSM kunnen slopen, een ander probleem de waterdichtheid.
 
Is dit wat?

Honda CBR900RR Techmount Black Steering Stem Mount Kit | eBay

$(KGrHqF,!lsE+F+tr)9iBQFrwCpTsQ~~60_35.JPG
 
Hier heb ik de mijne gehaald: http://stores.ebay.co.uk/GPS-For-LESS

Maar ga je naar het buitenland op vakantie?
Want je kaarten van je telefoonnavigatie worden standaard meestal via mobiel internet geladen. Je kunt vaak ook van een paar regio's de kaarten downloaden waarna je ze offline kunt gebruiken.


voor de water dichtheid maakt het niet uit want wil hem onder mijn wind scherm hebben.
en met een tanktas heb ik het al geprobeerd. alleen dat kijkt niet goed, ik zie nix dus.

op mijn mobiel heb ik tomtom, die heeft geen internet nodig dus de kaarten zijn al geladen en opgeslagen.
 
hallo, ik heb een kawasaki zxr636 uit 2002.

al ga ik van de zomer op vakantie dan wil ik mijn mobiel mee voor de navigatie.

het is een HTC one V, heeft iemand een oplossing voor mijn.
ik kan er niets over vinden op het internet.
graag met een beugel dat ik hem dicht bij m'n teller kan plaatsen. anders kan ik het misschien niet zien door de zon.

iemand een idee???


Gr. Joost

Hee Joost, Mooiste oplossing vind ik het RAM systeem, hierboven al een aantal linkjes geplaatst. Heb zelf een balhoofd mount dat zit muurvast, en kan je de telefoon plaatsen waar je wilt. Daarnaast kan ik ook mijn contour hd op die manier netjes monteren
Als je interesse hebt heb ik nog een Aquabox (http://snelbalie.gps.nl/shop/acc/ram_aquaboxen) voor je liggen die ik niet meer gebruik. Moet je er zelf nog even een RAM bal en arm bij scoren dan is de set compleet.

Als je ook nog de instructies wil horen, kan je een goedkoop bluetooth setje kopen en een set "helmspeakers" op ebay. Kosten 3,50 euro incl verzenden en werkt super :)

Edit lezen :): RAM mounts heb je in diverse soorten en maten, dus naast balhoofd kan je hem bij elk gewenst schroefje monteren.

2de optie is een tankmount (http://www.ebay.nl/itm/Adjustable-Tank-Mount-Camera-GPS-Phone-For-Kawasaki-/350601940461?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item51a1810ded). Heb ik ook liggen, werkt wel maar dan is het minder goed zichtbaar omdat je dan constant naar beneden moet kijken met een supersport.
 
Laatst bewerkt:
Hee Joost, Mooiste oplossing vind ik het RAM systeem, hierboven al een aantal linkjes geplaatst. Heb zelf een balhoofd mount dat zit muurvast, en kan je de telefoon plaatsen waar je wilt. Daarnaast kan ik ook mijn contour hd op die manier netjes monteren
Als je interesse hebt heb ik nog een Aquabox (http://snelbalie.gps.nl/shop/acc/ram_aquaboxen) voor je liggen die ik niet meer gebruik. Moet je er zelf nog even een RAM bal en arm bij scoren dan is de set compleet.

Als je ook nog de instructies wil horen, kan je een goedkoop bluetooth setje kopen en een set "helmspeakers" op ebay. Kosten 3,50 euro incl verzenden en werkt super :)

Edit lezen :): RAM mounts heb je in diverse soorten en maten, dus naast balhoofd kan je hem bij elk gewenst schroefje monteren.

2de optie is een tankmount (http://www.ebay.nl/itm/Adjustable-Tank-Mount-Camera-GPS-Phone-For-Kawasaki-/350601940461?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item51a1810ded). Heb ik ook liggen, werkt wel maar dan is het minder goed zichtbaar omdat je dan constant naar beneden moet kijken met een supersport.
Welke box heb je precies? Ik zit te kijken naar een rammount voor mijn GoPro en het is wel handig als ik dan - als het nodig is - mijn GoPro kan vervangen voor mijn navigatie / telefoon.
 
Ik hou mn mobiel gewoon in mn zak, en heb een oortje in zodat ik de instructies van de google maps mevrouw kan horen. Werkt prima, en ik blijf toch liever naar het verkeer kijken dan dat ik naar mn tank of mn stuur zit te gapen. O ja en het kost niks :P
 
Verbruikt ie in de navigatiemodus dan geen data?
In het buitenland is dataverbruik vrij hoog dacht ik.
Tomtom draait niet met dataverbruik. Tenminste, niet zover ik weet.
Ik hou mn mobiel gewoon in mn zak, en heb een oortje in zodat ik de instructies van de google maps mevrouw kan horen. Werkt prima, en ik blijf toch liever naar het verkeer kijken dan dat ik naar mn tank of mn stuur zit te gapen. O ja en het kost niks :P
Op deze manier ben ik ook een paar keer in Luxemburg geweest. Gaat op zich wel prima hoor :Y. Qua budget is het natuurlijk de beste oplossing *D.
 
Laatst bewerkt:
Heb je de maps in je mobiel opgeslagen zitten dan?
Ik zou dat ff uitzoeken.
Als dat niet het geval is, moet je je datakanaal open zetten, en betalen, ook de andere dataverbruikers gaan dan verbruiken.
Een half dagje sturen kan dan zo in de tientallen mb's gaan lopen...
In dat geval zou ik gewoon een 2e hands 5 Eurie Garmin Nuvi of zo kopen op MP, en dat gebruiken.

Tomtom draait niet met dataverbruik. Tenminste, niet zover ik weet.Op deze manier ben ik ook een paar keer in Luxemburg geweest. Gaat op zich wel prima hoor :Y. Qua budget is het natuurlijk de beste oplossing *D.
 
Laatst bewerkt:
Heb je de maps in je mobiel opgeslagen zitten dan?
Als dat niet het geval is, moet je je datakanaal open zetten, en betalen, ook de andere dataverbruikers gaan dan verbruiken.
Een half dagje sturen kan dan zo in de tientallen mb's gaan lopen.
In dat geval zou ik gewoon een 2e hands 5 Eurie Garmin Nuvi of zo kopen op MP, en dat gebruiken.
Hmmm, sorry topicstarter, gaat niet meer over je vraag maar zo blijft je topic wel lekker bovenaan staan ;).

Mijn oude Tomtom staat geinstalleerd op een SD kaart met totaal 1 Gb aan software. En ja, inclusief de kaarten.
 
ik heb dus een mobiel waar alles op staat en daar staan dus ook alle kaarten op.
ga ook nog kijken of er routes op kunnen.

heb wat routes gevonden waar mijn vakantie is. hoop dat het werkt
 
Terug
Bovenaan Onderaan