mobiele bellers in auto

kawanolie

Die hard MF'er
28 sep 2003
440
0
ergens in dit miezerige landje
misschien wel het zoveelste topic, maar ff m'n frustratie uitten :(

rijd ik op de amersfoortsestraatweg bij soesterberg, en net voorbij de stoplichten bij de kwantum is er een soort van pakeerruimte, waar een koekblik staat (bestuurder let niet op is namelijk aan 't sms-en naar wat later bleek). Nou wil het geval dat m'n vorige stoplicht op groen ging en de volgende nog even rood bleven, halverwege ging die ook op groen en ik haalde nog ff de auto in die voor 't stoplicht stond (2 baans wordt dan 1 baansweg). Bijna bij 't parkeervak gekomen komt de auto die daar staat dus half de weg op rollen en, net voor ik voorbij ging, nog maar een stukje waardoor ik de malloot nog maar net kon ontwijken. Ik ging langzamer rijden en keek in m'n spiegels en ff over m'n schouder met m'n vinger naar m'n voorhoofd wijsend. Maar volgens mij heeft ie dat dus niet gezien, en ik ging nog wat langzamer rijden. Er rijdt niks verder voor me, en 't koekblik rijdt een halve kilometer achter me met daarachter een file van auto's. Rijdt ie dus 50 waar je 80!!! mag.

Ik neem vervolgens afslag amersfoort, en koekblik komt al sms-end voorbij.

Ik nog toeteren en nogmaals vingertje naar m'n hoofd, in de hoop dat ie dat wel gezien heeft.

Ik vind dat de boete voor niet handsfree bellen wel het dubbele mag worden van wat 't nu is.

Zo dat is er uit, wat een opluchting.
 
Word zowiezo ziek van mensen die andere dingen in de auto aan het doen zijn dan zich bezig houden met autorijden en opletten in het verkeer.
Kaartlezen, met de radio spelen, dingen zoeken op de meest vreemde plaatsen in de auto tijdens het rijden etc etc.
 
Mijn advies, rijbewijs innemen en levenslange ontzegging van de rijbevoegdheid.
Ken het probleem en erger me dr meer dan groen en geel aan.
 
en wij zijn gelukkig een makkelijke prooi voor de smsende automobilist, hij ach shit wat lak schade en dat deukje komt er ook weer uit, wij een motor TL je zelf in de kreukels

jaha ik laat denk ik achter opmijn pak naaien "ik ben vogelvrij schep me maar"
 
"Ja sorry, ik zag je niet. Wacht ff, even op verzenden drukken... Schat, ik kom wat later-zenden?-"

De eikels... :(
 
Een heel kort 'zakelijk' telefoongesprekje moet kunne, zo van
"hey met mij, hoelaat ben je thuis"
"zit in de auto, denk 8uur'
'ok, klik'

Maar nie van die urenlange gesprekken over offertes/viva-onderwerpen/geroddel en andere shit --> ook niet HANDSFREE, want je bent gewoon enorm afgeleid omdat je je een beeld in je hoofd probeert te projecteren van het gesprek
(en das totaal anders dan iemand die naast/achterin zit te lullen)
B|
 
mja je kan het al zien van ver als je aankomt...
Geen richting aangeven, zwalpen, te traag rijden,...

erger me er ook dood aan maar jah wat doe je eraan? Een carkit is toch duur he meneer :X
 
Omdat er zo'n mobiel figuur bij mij achterop reed heb ik nu een whiplash! Toen was het nog net niet strafbaar :( . Doodstraf voor dat soort figuren. Als ik nu iemand zie bellen kan ik hem/haar zijn auto wel uitsleuren.
 
Maar nie van die urenlange gesprekken over offertes/viva-onderwerpen/geroddel en andere shit --> ook niet HANDSFREE, want je bent gewoon enorm afgeleid omdat je je een beeld in je hoofd probeert te projecteren van het gesprek
(en das totaal anders dan iemand die naast/achterin zit te lullen)
B|


Dan ken jij die tantes nog niet die hun jong op de achterbank hebben zitten :(
Die zijn belangrijker dan de weg voor ze en wat er op de weg gebeurd :(
Net zo gevaarlijk.

Of roken, peuk laten flikkeren in de auto. :(
Erger nog: peuk uit de raam donderen als je met de motor eraan komt :(
 
Dat heb ik nou ook, ik had 'm bijna zelf aan de kant gezet en dan z'n mobiel ergens op de weg smijten!

en 147 euro voor als je gepakt wordt vindt ik nou ook weer niet bijsterveel. zeker niet omdat 't levensgevaarlijk is.
 
doet me denken aan een "loesje" uitspraak:

images


alleen wordt t dan MOTORRIJDER ipv fietser |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan