Mobiele Traject Controle

Mobiele Traject Controle?

  • Ja/Yes/Si/Da!

    Stemmen: 5 18,5%
  • Nee/No/No/Njet!

    Stemmen: 22 81,5%

  • Totaal aantal stemmers
    27
Trajectcontrolesysteem in Flevoland
14-03-2005 - In Flevoland is een nieuw trajectcontrolesysteem in gebruik genomen. Dit systeem, dat in samenwerking met het Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie (BVOM) en de provincie Flevoland is ontwikkeld, is een unicum in Europa. Het BVOM heeft in de loop van 2004 al vijf vaste trajectcontrolesystemen in gebruik genomen. Het Flevolandse systeem is het eerste verplaatsbare systeem in Europa. Dit systeem onderscheidt zich van de andere systemen, doordat het niet op een vaste locatie staat, maar dagelijks wordt weggehaald en op andere locaties kan worden ingezet.

Locaties
Het Flevolandse systeem is bij uitstek geschikt voor de langere wegen van het provinciale wegennet, waar een vaste opstelplaats niet mogelijk of niet nodig is. Als eerste traject is gekozen voor de Markerwaarddijk tussen Lelystad en Enkhuizen. Op deze weg gebeuren relatief veel zware ongevallen, waarbij snelheid een grote rol speelt. Op deze weg, waar per week gemiddeld 35.000 voertuigen passeren, ligt de snelheidsoverschrijding bij personenauto’s rond de 14% en bij vrachtauto’s rond de 38%. Op de Markerwaarddijk zijn vier controletrajecten uitgezet. De andere trajectwegen, die eveneens zijn uitgekozen om hun hoge ongevalrisico, zijn de Marknesserweg in Noordoostpolder, en de Dronterringweg en de Spijkweg in Dronten. Op deze wegen wordt het systeem in een later stadium operationeel.

Bron: http://www.verkeershandhaving.nl/actueel.php?id=223
 
Ik dacht dat trajectcontroles GEIJKT moesten worden (locatiebepaling) door bijv het NMI en/of TNO :?
Hoe kan ie ooit gecertificeerd zijn als ie voordat ie geijkt is, al weer verplaatst is ? (ijken duurt geloof ik een week of 3 ofzo)...
 
Zag het vanochtend op het nieuws :( Maar als ik het goed begrijp is het alleen op provinciale wegen? Of kunnen ze dit systeem ook inzetten op snelwegen (kom dagelijks over de A6 tegenwoordig) :?
 
Omdat er in de afgelopen jaren ook wel eens ongelukken op zowel A6 als A27 geweest zijn, kun je er donder op zeggen dat ze daar ook ingezet zullen gaan worden. :X

En als iedereen volkomen stil zou hebben gestaan hadden die ongevallen niet plaatsgevonden, dus per definitie snelheidsgerelateerd.. :?
(zonder verkeer geen verkeersongevallen)
 
Snelheid heeft echt niet per definitie met het aantal ongelukken te maken. Ik merk zelf dat als ik een stukje sneller rijd dan de rest ik me veiliger voel omdat niet iemand ineens rare acties kan uithalen als ze in de buurt zitten..

Daarnaast vind ik het echt complete onzin, want die trajectcontroles en flitspalen staan altijd op plekken waar hardrijden niet uitmaakt, maar waar het wel MAKKELIJKER gebeurt..

Het gaat gewoon puur om de centen. en dat moet gewoon eens een keer ophouden. :(
#@!#!%$$#^$&$*^&(^$%$#$ regering.

Daarnaast vind ik dat je als deelnemer aan het verkeer moet accepteren dat er gewoon een risico aan zit, en dat kan je toch nooit helemaal beperken. Als mensen zich netjes aan de regel houden, maar gewoon in slaap flikkeren of niet opletten.. |(
 
Snelheid heeft echt niet per definitie met het aantal ongelukken te maken. Ik merk zelf dat als ik een stukje sneller rijd dan de rest ik me veiliger voel omdat niet iemand ineens rare acties kan uithalen als ze in de buurt zitten..

Als iedereen dat nou eens vind en het zou mogen dan rijden we zometeen met ze allen 300+ :]


Ik moet harder :( ~!!!!! Ik voel me !@%#@$%@# niet veilig :P
 
Ik dacht dat trajectcontroles GEIJKT moesten worden (locatiebepaling) door bijv het NMI en/of TNO :?
Hoe kan ie ooit gecertificeerd zijn als ie voordat ie geijkt is, al weer verplaatst is ? (ijken duurt geloof ik een week of 3 ofzo)...

Is ook gebeurd. Vooraf. Geef gewoon een aantal trajecten aan waarop je het ding wil gebruiken en TNO meet de afstand voor je. Merktekens aanbrengen...klaar! Bovendien wordt het geheel geplaatst mbv GPS, dus wel iets nauwkeuriger dan "ergens twee auto's neerzetten". Kijk, zo een trajectcontrole heeft meer invloed op het drukken van de snelheid op een gevaarlijk stuk dan een flistpaal, waar je met de juiste snelheid langsrijdt om vervolgens weer gas te geven. Ze moeten natuurlijk wél duidelijk aangeven dat de trajectcontrole er is, anders heeft het weinig zin uit het oogpunt van verkeersveiligheid.

Weet je.....de Deputy vreest dat het "tunnel-knallen" ook binnenkort wel over zal zijn. Dáár is die traject-controle perfect voor. Ben bang dat ik niet de enige ben die dát bedenkt :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan