Mobu, nooit meer

Aniki

MF veteraan
1 okt 2002
4.962
1
Leiden
ter herinnering: dit is mijn mening en ik zal nooit zeggen dat je maar beter niet naar deze zaak kan gaan. iedereen heeft andere ervaringen.

Midstar was zo vriendelijk een lift aan te bieden om mn kapotte brommer even naar Mobu te loodsen. misschien dat ze konden zien wat het precies was en het verhelpen. (de storing doet er verder niet toe)
het zou 2 weken duren. op de dag zelf netjes telefoon gehad, zo en zo het is het niet waard om hem te repareren. te duur in verhouding tot wat ie waard is.
ok geen probleem, dan kom ik hem weer ophalen. (gelukkig heb ik dat weekend een nieuwe fiets op de kop weten te tikken die ik voor onderdelen ga gebruiken)
ik van de week erheen, kom eraan en kan de fiets alzovast inladen.

(het gaat hier om een 125cc Aprilia waar de monteur alleen zover was dat ie door het membraam de cilinder in kon kijken. voor degene die het weten: dat stelt echt niet veel voor. ik weet dat ie dit gedaan heeft, hij heeft het me letterlijk verteld door de telefoon)

die wat oudere man handelde het verder met me af:

hij: "we zijn er toch nog even mee bezig geweest, we hebben gekeken hoe het zit, moesten alles eraf halen in daarna weer in elkaar zetten. dus dat is toch zeker een uurtje werk"

ik: "zozo, dat is best lang nog. dat gaat me al gauw iets van 50 euro kosten dan zeker."

hij: "mwah dat zal wel meevallen." (gelukkig dacht ik, een meevallertje)

tik, tik, reken, reken: dat is dan 57 euro voor je...

ik: "wat?! 57 euro voor een uurtje kijkwerk?"

hij: "ja en demonteren/monteren."

ik: "nou sorry hoor, maar vind het wel heel erg veel. ik dacht dat Zaanstad al duur was met 45 euro."

hij: "nou dat wist ik niet, zal wel niet zo goedkoop. hier was laatst een man en die kwam bij een zaak vandaag waar ze 60 euro rekenen." (nou nou..3 hele euros verschil)

ik: "nou lekker dan." (betalen en wegwezen)

(ik zag dat de zijkant van het blok eraf was, een kapje ofzo (carterdeksel of weet ik het. iets dat je er zo afhaalt iig)

ik: "dat kappie wil ik er wel graag nog bij hebben."

hij: "ja, ff zoeken."


komt ie later met een doos aan: ALLES zat erin, dat dekseltje, carb, luchtfilter, zadel, tank, boutjes, moeren, ALLES.

ik: "wat is dit nou? ik dacht dat u zei dat alles ook nog in elkaar gezet moest worden voor dat geld?"

hij: "nee dat heb ik niet gezegd."

wat?! hij gebruikt het 5 minuten geleden nog als argument om die 57 euro te rechtvaardigen.

en hoe we er precies opkwamen, opeens begon hij met:

"ja en jij was ook diegene die op internet liep te zeiken over chagerijnige koppen. blablabla."

ik wist niet meer waar ik het zoeken moest! hij doelde op dit topic. een topic dat ik had gestart note bene omdat ik zo teleurgesteld was over hoe ik behandeld werd omdat Mobu zo goed stond aangeschreven.
en hij loopt me nu af te kafferen omdat ik zo op internet liep te ZEIKEN.

Kan je dan tegenwoordig helemaal NIETS meer zeggen? Dat topic is helemaal niet zo erg als hij beweert. het enige was dat ik teleurgesteld was. en ik heb ze nog een 2e kans gegeven MEDE dankzij de reacties op dat topic.
en nu komt ie met dit...

ik zal NOOIT EN TE NIMMER zeggen: Wat een kutzaak is dat, ga er nooit heen! dat soort dingen zeg ik niet, ik ga er vanuit dat iedereen oud en wijs genoeg is om zelf een mening te vormen over een zaak. dat hoef ik niet voor te kauwen. maar mag ik dan mijn mening niet meer ventileren? op een forum nog wel!

ik ben met stomheid geslagen om het zo maar te zeggen en wind me, terwijl ik dit typ, er nog over op.

ik heb dit topic dus weer gestart om te laten zien dat ik altijd mn mening zal blijven geven, het zal helemaal mooi worden: omdat je je toevallig ietwat negatief uitlaat over een zaak naaien ze je de volgende keer gewoon even extra hard? het zal maar zo gaan zeg... dan kun je niets meer zeggen.
ik ben terug gegaan omdat het gewoon een off day van een van de medewerkers was ofzo. het is een goede zaak en ze staan altijd klaar voor je. en nog goedkoop ook.
nou bij mij niet dus.
gelukkig zijn er nog andere zaken waar ik wel terecht kan. (over 2 jaar heb ik ook weer een motor nodig enz enz... het is maar waar je aan wilt verdienen)

ik ben benieuwd wat jullie ervan zullen zeggen. stel ik me aan? had ik een grote bek? of heb ik wel gelijk...
 
misschien moet je je verhaal eens onder die wel heel erg rooskleurige verhaaltjes op info over motordealers plakken ....

het vervelende is dat je er weinig aan kan doen behalve een 'aanklacht' indienen wegens een wanprestatie. je hebt niet gevraagd je blokkie uit elkaar te halen en in onderdelen terug te geven, wel ?

suc6 met het sleutelen ....
 
Noem je dat een grote bek?
Als Medelander heppie toch recht op een eigen mening?
Dit forum is er juist voor om zoals jij zegt je eigen mening te spuien,wat mensen ermee doen is twee.
En als jij vindt dat je bij een dealert onrechtmatig bent behandeld,of je bent het over de prijs niet eens,dan is het toch de normaalste zaak van de wereld dit te kunnen verifiëren met anderen?Toch?
Kop op!
 
Als je zelf een voorzet geeft met 50 Euro, valt 57 Euro wel mee toch, of zie ik iets over het hoofd :?
 
misschien moet je je verhaal eens onder die wel heel erg rooskleurige verhaaltjes op info over motordealers plakken ....

het vervelende is dat je er weinig aan kan doen behalve een 'aanklacht' indienen wegens een wanprestatie. je hebt niet gevraagd je blokkie uit elkaar te halen en in onderdelen terug te geven, wel ?

suc6 met het sleutelen ....

aanklacht? dat gaat me wel erg ver. heb verder niets gevraagd. dat doe ik nu allemaal "zelf" wel. (mn vader dus :P )

Op donderdag 19 juni 2003 20:48 schreef Mystic het volgende:
Als je zelf een voorzet geeft met 50 Euro, valt 57 Euro wel mee toch, of zie ik iets over het hoofd :?

en had een uurloon van 45 euro in mn hoofd. (minder nog want ik dacht dat mobu goedkoper was)
bovendien vond ik het werk dat geleverd was geen uur werk waard.... lang niet
 
Fantastisch, als internet (lees MF) er aan bij kan dragen dat motorzaken klantvrienselijker worden heb ik hier geen problemen mee.

Doen ze het fout, durven ze nog te klagen ook dat je dat verteld. Zijn net kleine kinderen!
 
aniki ik ken je niet persoonlijk maar.....ik kan me niet voorstellen dat mobu mensen loopt te naaien....in een uurtje doe je niet zoveel hoor... (heb er zelf 3 uur overgedaan om mn remblokken te vervangen, en dan nog had ik hulp van mobu nodig :P

en dat monteurs geld kosten tsjaa , dat zaanstad goedkoper is niet meer als terrecht want dat zijn geen monteurs maar prakkers (heb ik uit betrouwbare bron, geld ook voor lemstra)

ik zal het je sterker vertellen....ik vaar hhheeeleeemaal blind op ze ....behalve Pa mos want die ken ik niet zo goed :)

laatst had ik koppelings probs met mn racer ...dus ik dacht zo van ...ff nieuwe platen en klaar....mobu (frank) adviseerde mij alleen maar nieuwe veren erin te zetten en dan moest het wel weer goed zijn...zo gezegd zo gedaan en voor € 15 was ik weer klaar.....(mocht zelfs bij hun sleutelen!!!)

nee ....mochten ze aandelen gaan uitgeven dan koop ik ze
 
ik weet het mossel... ik heb alle verhalen gehoord (van midstar) en daarom ben ik ook zo verbaasd.

ik heb geen slechte ervaringen met zaanstad, integendeel. dus niet uit betrouwbare bron, maar eerste hand.

van midstar hoor ik dan ook weer verhalen over zaanstad die totaal niet door de beugel kunnen.

zo heeft iedereen altijd wel iets anders. en daarom kun je niet zeggen: DAT is een klotezaak, ga daar nooit heen. ik vind het een klote zaak en IK ga er nooit meer heen, dat kan dan weer wel :P

maar zonder dollen: ik vind het heel jammer dat ik zo behandeld word, ik voel me gewoon genaaid. het is jammer omdat ik toch een "vast" adresje zoek, waar je de mensen vertrouwd en voor je klaarstaan, je kunnen matsen etc. dat kunnen ze nu wel vergeten uiteraard...
 
50 EUR per uur? En ik dacht dat QMS met een uurloon van 30 EUR al verschrikkelijk was. Nu, het is dan wel heel erg goed in orde.
 
Jah wat moet ik hier nou nog op antwoorden als,beste vriend van aniki,weet ik dat hij tot 2 keer zeer geloofwaardig genaaid is door mobu.

Toch jammer want ik heb hem deels aangemoedigd om hem daar heen te brengen,omdat ik dat zelf in de toekomst ook van plan was,nu dus niet meer zo.

Wij zochten gewoon een goed adres voor onze bikes,maar kunnen dus weer fijn verder zoeken(Ik heb wel al een afspraak bij PStuning voor de 16000 beurt van me rs250)hopen dat ik daar wel een vast adres van kan gaan maken.

We zoeken gewoon geen huis tuin en keuken dealer als safe of motoport,maar een zaak waar SERVICE nog met hoofdletters geschreven word,(en extra kennis in huis hebben van 2 takten)
 
Misschien een idee dat Mosselman en Midstar eens meegaan naar Mobu om daar verhaal te halen? Want hoewel ik Aniki wel geloof is dit wel een hele rare geschiedenis.

En ja, pas op met wat je zegt over mensen die hun geld moet verdienen met waar jij over "kankert", want kom je aan hun geld dan kom je aan hunzelf... zo werkt het.. soms gaat het goed, ik herinner me bijvoorbeeld een soortgelijk topic over S&G banden die netjes de zaak hersteld hebben, nu is het aan Mobu om jou ff een big appology te geven....

enne, mossel.. dat JIJ 3 uur doet over remblokken.. tja.. blij dat jij niet in een motorzaak werkt!!! ;) :P
 
Misschien een idee dat Mosselman en Midstar eens meegaan naar Mobu om daar verhaal te halen? Want hoewel ik Aniki wel geloof is dit wel een hele rare geschiedenis.

En ja, pas op met wat je zegt over mensen die hun geld moet verdienen met waar jij over "kankert", want kom je aan hun geld dan kom je aan hunzelf... zo werkt het.. soms gaat het goed, ik herinner me bijvoorbeeld een soortgelijk topic over S&G banden die netjes de zaak hersteld hebben, nu is het aan Mobu om jou ff een big appology te geven....

enne, mossel.. dat JIJ 3 uur doet over remblokken.. tja.. blij dat jij niet in een motorzaak werkt!!! ;) :P

:( 2e keer maar proberen dan :( (mf is ziek '( )

midstar was erbij dat ik hem bracht en ik denk dat ik van mezelf wel kan zeggen dat ik nou niet echt "dreigend" overkom. sterker nog, ik zeg eigenlijk nooit ergens wat van (heb er weinig ervaring mee)
ook niet dat het zo lang duurde, vond ik niet erg. ik heb niet het idee dat ik overkom als een vervelende klant ofzo...
misschien een eerste indruk of dat mn kop ze niet aanstaat ofzo :P vraag midstar dat maar, die zag mij die dag ook voor het eerst. (waar mf al niet voor kan zorgen ;) )
 
Ikzelf heb ook nog nooit problemen bij mobu gehad.
Ik wordt er altijd goed geholpen.
Maar nu werk ikzelf als chef werkplaats bij een autobedrijf en we hebben een klanten bestand van +/- 700 klanten en ik kan je vertellen het is erg moeilijk om ze allemaal tevreden te houden.
Als er bij ons een meningsverschil met een klant is proberen we het altijd zo goed mogelijk weer op te lossen.
Dat het bij jouw nu tot 2 keer aan toe niet goed is gegaan is erg jammer,maar er zijn 2 partijen dus zullen jullie waarschijnlijk allebei een beetje water bij de wijn moeten doen om goed verder te kunnen gaan lijkt mij.
Ik hoop iig dat als je er nog een keer heen gaat dat het beter zal gaan.
 
Als er bij ons een meningsverschil met een klant is proberen we het altijd zo goed mogelijk weer op te lossen.

idd, kan me voorstellen dat Mobu dit liever persoonlijk regelt zonder een forum er tussen. Als ik een fout maak op m'n werk lees ik dat ook niet graag op internet.

Ik was een echte "dealerhopper" door allerlei stomme/gevaarlijke fouten van andere dealers en heb nu eindelijk rust gevonden bij Mobu... dat terwijl ik vanuit Amersfoort kom.
 
idd, kan me voorstellen dat Mobu dit liever persoonlijk regelt zonder een forum er tussen. Als ik een fout maak op m'n werk lees ik dat ook niet graag op internet.

Ik was een echte "dealerhopper" door allerlei stomme/gevaarlijke fouten van andere dealers en heb nu eindelijk rust gevonden bij Mobu... dat terwijl ik vanuit Amersfoort kom.

Leuk als je een lekke band hebt, mag je dat hele kolere-eind lopen :)
Ik blijf voor groot onderhoud bij m'n vaste stekkie in Barneveld ; de Valkenier.
Klein onderhoud : MotorXtra.
 
Ik kom er ook wel eens,en tot op heden naar tevredenheid behandeld.
Welliswaar niet voor het verhelpen van gebreken aan m'n motorfiets
maar meer voor aanschaf van div zaken behorend bij de hobby.
Ik verneem ook over het algemeen dat klanten naar tevredenheid worden geholpen
bij hun.
Vind het eigenlijk wel jammer dat door deze misstand je zo opvliegerig reageerd.
Vind het eerlijkheidshalve ook niet zo tactische van Mobu medew,hij had met deze
wetenschap beter tegenovergesteld kunnen reageren.
Door het misschien aan te halen en er een possiteive draai aan te geven als gebaar.
Zodat beide partijen met een goed gevoel wederzijds bleven zitten.
Dat is eigenlijk een gemiste kans voor Mobu.
Toch indien je bereidwillig bent,zou ik in jou plaats erop terug komen
en alsnog proberen de zaak een possitieve draai te geven.

Ik heb nu eigenlijk het gevoel bij het lezen dat de schade die wederzijds
wordt opgelopen niet in verhouding staat tot.
Ik denk dat als je dit tactvol aanpakt , met een goed gesprek je er achteraf van opkijkt wat je er méé bereikt.
Ik denk meer dan als op deze wijze.

Alle succes gewenst.

PS. het is mijn gedachte gang maar,en niets meer dan dat. ;)
 
idd, kan me voorstellen dat Mobu dit liever persoonlijk regelt zonder een forum er tussen. Als ik een fout maak op m'n werk lees ik dat ook niet graag op internet.

ik had zo'n reactie wel verwacht. en ik had het ook niet gepost denk ik, maar juist omdat ie over mijn "gezeik" (en als ik het nu nog een keer nalees zie ik echt niets dreigends in mijn reactie) op internet begon, heb ik het nu geplaatst.
alsof hij me nu slecht gaat behandelen omdat ik me hier ietwat negatief uitliet over ze...
 
Voor dat geld hadden ze hem idd wel in elkaar mogen zetten.
Zou toch een reactie op motordealer plaatsen, iedereen heeft
een eigen mening en recht om deze te geven. We leven niet
in een of ander onderdrukt dictator land. Beetje zielig van
die "motor"zaak :r .

mzzl'z Spank en succes met sleutelen.

[kan het niet laten]
misschien eens voor een 4-takt gaan kijken ;)
[kan het niet laten]
 
ter herinnering: dit is mijn mening en ik zal nooit zeggen dat je maar beter niet naar deze zaak kan gaan. iedereen heeft andere ervaringen.


die wat oudere man handelde het verder met me af:

hij: "we zijn er toch nog even mee bezig geweest, we hebben gekeken hoe het zit, moesten alles eraf halen in daarna weer in elkaar zetten. dus dat is toch zeker een uurtje werk"

ik: "zozo, dat is best lang nog. dat gaat me al gauw iets van 50 euro kosten dan zeker."

hij: "mwah dat zal wel meevallen." (gelukkig dacht ik, een meevallertje)

tik, tik, reken, reken: dat is dan 57 euro voor je...


ik ben benieuwd wat jullie ervan zullen zeggen. stel ik me aan? had ik een grote bek? of heb ik wel gelijk...

????Hij lieg gewoon twee keer achter elkaar tegen je |( rare vent.

Dat je niet meer naar Mobu toe moet gaan ben ik volkomen met je eens(vind 't zelf ook een balle tent maar dat terzijde) je moet het zelf doen!!!

Om diagnose te stellen aan zo'n simpel tweetakt blokje hoef je echt geen Einstein te heten hoor. Met een klein beetje gereedschap en wat gezond verstand kom je vaak een heel eind.

suc6
 
Terug
Bovenaan Onderaan