modelbouw..techniek in het klein :)

***BTR***

MF veteraan
30 mei 2001
1.326
0
Den Hoorn
Ik heb via internet eens het zelfbouw model van de motor van Rossi besteld.

Heb ik vandaag eindelijk binnen gekregen alleen krijg ik er een beetje kippenvel van. Dit wordt nog een hele klus :) .

Nog iemand tips? Daarnaast had ik eigenlijk verwacht dat er wel iets van kleine spuitbusjes met verf bij zou zitten maar helaas. Waar kan ik die vandaan halen? Kleurcodes zijn ook niet te vinden.

Vraag me af of ik dit wel in elkaar ga krijgen heheh.
 
Hey, ik zit met een klein probleempje. Ik ben bezig met een Yamaha R1 '05 van Tamiya, alleen heb ik met mn ontzettend stomme kop |( een foutje gemaakt. Ik heb een klein onderdeeltje fout geplakt, maar ik kan die lijm niet meer los krijgen. Is dit echt onmogelijk?? Kep het blok en frame+achterwiel al af, dus anders zal ik heb incompleet in mn vitrine moeten zetten

Ik ga trouwens snel aan iets nieuws, een Yamaha YZR500 D'Antena '02. Ik ga alleen iets anders doen. Ik laat de zijkuipen eraf, zodat het een soort naked/streetfighter wordt. Wellicht moet ik dan ook nog iets verzinnen op de voorkuip, maar misschien kan ik dan op de een of andere manier die van de R1 erop zetten.

Maar weet iemand hoe ik die lijm moet loskrijgen??

gr. Jorrit
 
Laatst bewerkt:
Deze yzr500 dus.

28071151_b4d855677f.jpg


[EDIT] Dit is trouwens een ietsie pietsie andere[EDIT]
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet om wat voor onderdeeltje het gaat, maar misschien kun je er een beetje aan trekken/wrikken terwijl je er met een klein scherp mesje rondom gaat?

Ja, dat ga ik ook proberen, alleen de verkoopster van de modelbouwwinkel zei dat het een soort lijm is die de kunststof onderdelen als het ware versmelt. Maar toch is het het proberen waard. Ik ga het ook nog eens met aceton of terpentine proberen denk ik.

gr. Jorrit
 
*schop*

Ik heb het met een mesje geprobeerd, maar ik denk dat als ik echt hard door duw het hele stuur vern**k. Ik ga dus maar stoppen met de r1, en over een maandje of sneller beginnen met de D'Antena.
 
héhé, tis gelukt. Nu kan ik gelukkig weer verder, moet alleen nog de zijkuipen. Nu een ander vraagje; is het een goed idee om er een soort streetfighter van te maken, dmv een stuk afschuren van de zijkuipen??
 
Terug
Bovenaan Onderaan