Modern classics & retro look motoren

_HaV_

MF veteraan
9 jun 2005
5.412
542
Westereen / Zwaagwesteinde
Geen idee of dit het juiste sub-forum betreft...


Er zijn best veel merken die een retro look motor in hun assortiment hebben. Wie o wie rijdt er op een retro look motorfiets. Wat rij je? waarom die fiets? Ben je een jup of rouwdouw etc.


Laat ik zelf maar de spits afbijten:
Ik heb op 40 jarige leeftijd de keuze gemaakt voor een Triumph Bobber Black. Op exact 41 jarige leeftijd op mogen halen bij de dealer.
Ik heb altijd een voorliefde gehad voor oude motoren, maar zocht een moderne en betrouwbare motor die van alle gemakken was voorzien (ABS, TC, CC). De Triumph Bonneville Bobber paste voor mij in de plaatje. De Black uitvoering haalde me door z'n agressievere uiterlijk over de streep.
Men zal mij meer bestempelen als metal head, rrouwdouw ;)
Overigens heb ik ook nog een '96 vmax wat ook geweldig blijft.

20191025_191357.jpg


Wie volgt...
 
Qua retro motoren heb ik ervaring met Kawasaki W650 2002, Triumph T100 2008 en Triumph T120 2017. Maar de Triumph's hebben moeten wijken voor de W650. Qua wegligging past de W650 als een handschoen, voelt allemaal heel natuurlijk aan. Met de Triumph's had ik dat gevoel iets minder.
 
Ik heb zelf een ZRX 1100 R, deze:
20200719_112319_resized.jpg

Die heb ik gekocht, vanwege de styling, die zeer sterk doet denken aan de Eddy Lawson AMA Superbike racer uit lang vervlogen jaren, deze:
1595674556081.png

Heti s dus ook een retro motor, die ZRX van me, en laat ik nou een liefhebber zijn van de oudere Superbike racers past ie prima bij me.
Eigenlijk is de ZRX een tribuut aan die Z 1000 R van vroeger.
 
Een jaren '70 of '80 fiets heeft dan wel geen ABS, TCC en andere electronische hulpmiddelen...maar is echt wel betrouwbaar..
Daar hoef je zo'n oud beestje niet voor laten te staan..
Mijn ouwe triple heeft dik een ton gedraaid, en loopt nog als een zwitsers uurwerk.
Ja, niet elk onderdeel is nog bestelbaar bij je local motortoko...maar er is genoeg te vinden op het www..
 

Bijlagen

  • 20200320_102348-COLLAGE~2.jpg
    20200320_102348-COLLAGE~2.jpg
    55,7 KB · Weergaven: 31
Laatst bewerkt:
Feitelijk geen retro, want al sinds WW2 of zo vrijwel onveranderd, mijn Ural;
Bekijk bijlage 1526574
Bekijk bijlage 1526575

:} :} :}

Toen ik ergens in 2005 voor het eerst op MF kwam, kon ik het merk Ural niet...

Door onze grote brombeer Mr.Q, helaas niet meer onder ons, Ural leren kennen. Als ik ooit nog eens zijspan wil, dan lijkt een Ural met bakaandrijving me wel erg leuk.
 
Een jaren '70 of '80 fiets heeft dan wel geen ABS, TCC en andere electronische hulpmiddelen...maar is echt wel betrouwbaar..
Daar hoef je zo'n oud beestje niet voor laten te staan..
Mijn ouwe triple heeft dik een ton gedraaid, en loopt nog als een zwitsers uurwerk.
Ja, niet elk onderdeel is nog bestelbaar bij je local motortoko...maar er is genoeg te vinden op het www..
Ik zeg ook niet dat een oude motor niet betrouwbaar is hoor... ;)
Heb altijd oude motoren gereden. Begonnen met een Yamaha XJ750 Seca uit '82. Had uiteindelijk ook zo'n anderhalf ton gedraaid toen ik de vmax uit 96 kocht. Die heb ik nog steeds, heeft zo'n 75K gedraaid denk ik.
 
:} :} :}

Toen ik ergens in 2005 voor het eerst op MF kwam, kon ik het merk Ural niet...

Door onze grote brombeer Mr.Q, helaas niet meer onder ons, Ural leren kennen. Als ik ooit nog eens zijspan wil, dan lijkt een Ural met bakaandrijving me wel erg leuk.
Ik heb me laten vertellen dat een aangedreven bak alleen leuk is in de blubber.
 
Terug
Bovenaan Onderaan