Modern classics & retro look motoren

Black Douglas flat tank replica,
1638542104126.jpeg
 
Wanneer spreken we eigenlijk van klassiek en oldtimer etc? Zijn daar specifieke definities voor?
Ik weet het echt niet. Wel weet ik dat m'n 2 z650's, en m'n cb400f al meer dan 40 jaar oud zijn. Voor mij zijn dat klassiekers, mijn ZRX, de oudste dan, is dat nog lang niet. Die is van '98. Wel redelijk retro, maar volgens mij nog geen klassieker.
 
Ik weet het echt niet. Wel weet ik dat m'n 2 z650's, en m'n cb400f al meer dan 40 jaar oud zijn. Voor mij zijn dat klassiekers, mijn ZRX, de oudste dan, is dat nog lang niet. Die is van '98. Wel redelijk retro, maar volgens mij nog geen klassieker.
15jaar tot 25 jaar is een jongtimer,25 jaar tot 50jaar is een klassieker,50 tot de middeleeuwen is een oldtimer,
je CB is dus een klassieker
;)
 
BSA is Back!!!
Moet er nog aan wennen...,1-cyl. 650cc +/- 45 Bhp.koppel 40Nm (is genoeg) water gekoeld,een lompe koeler,maar ja je moet ergens naar toe met dat ding. Verdere gegevens zoals; maten en gewicht , tankinh.en natuurlijk de prijs , we gaan het zien.
 
Op de radiator na vind ik het er wel interessant uitzien. Het blok is niet het 1e de beste China of India standaard blok. Het heeft qua uiterlijk heel duidelijk oude BSA kenmerken. Leuk.
 
BSA is Back!!!
Moet er nog aan wennen...,1-cyl. 650cc +/- 45 Bhp.koppel 40Nm (is genoeg) water gekoeld,een lompe koeler,maar ja je moet ergens naar toe met dat ding. Verdere gegevens zoals; maten en gewicht , tankinh.en natuurlijk de prijs , we gaan het zien.
En daar zit je dan als Engelsman iemand uit India te interviewen,blijkbaar wat te moeilijk is voor de Engelsen om zelf te kunnen doen ze in India wel.8)7
 
Laatst bewerkt:
Ja,@RG-gamma vroeger was het anderom,maar dat verhaal kennen we nu wel! Triumpf produceert in Thailand en GB,Norton en BSA in India en GB,RE idemdito,BMW India en Germany,KTM India en Austria , Benelli China en Italy enz. De mensen en de wereld zijn aan het veranderen.
@klaas 57, mooie Benelli Imperiale! Is mij een beetje te zwak op de borst met 21pk,stel dat je een 40-tonner wilt inhalen...
 
Ja,@RG-gamma vroeger was het anderom,maar dat verhaal kennen we nu wel! Triumpf produceert in Thailand en GB,Norton en BSA in India en GB,RE idemdito,BMW India en Germany,KTM India en Austria , Benelli China en Italy enz. De mensen en de wereld zijn aan het veranderen.
@klaas 57, mooie Benelli Imperiale! Is mij een beetje te zwak op de borst met 21pk,stel dat je een 40-tonner wilt inhalen..
Ik hoef niet zonodig alles en iedereen in te halen.
 
Triumph Thunderbird Sport. Rond de eeuwwisseling als echte retrobike uitgebracht. Schijfremmen, monoshock, vloeistofkoeling, maar alles in een retrojas gestoken.
 

Bijlagen

  • IMG_8845.jpg
    IMG_8845.jpg
    418,7 KB · Weergaven: 29
15jaar tot 25 jaar is een jongtimer,25 jaar tot 50jaar is een klassieker,50 tot de middeleeuwen is een oldtimer,
je CB is dus een klassieker
;)
Dan zijn dus m'n 2 z650's en m'n cb400f klassiekers, m'n 2 ZRX-en youngtimers, en ik zelf zei de gek een oldtimer. *O*
 
Norton en bsa produceren niet alleen in India, maar zijn eigendom van Indische bedrijven.
Die bsa, als hij er komt, is eigenlijk een mahindra 650.
 
Terug
Bovenaan Onderaan